ERASMUS+ ISKUSTVO

Učenici Industrijske strojarske škole u Irskoj

petak, 22. veljače 2019.

Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) odobrila je Industrijskoj strojarskoj školi (ISŠ) iz Zagreba projekt COVET „Competitive VET for learners and teachers” radi stjecanja iskustava…

… međunarodne prakse i osnaživanja stručnih i osobnih kompetencija učenika i nastavnika.

Osiguravanjem mogućnosti za mobilnost i međunarodnu suradnju u području obrazovanja i osposobljavanja mladih, AMPEU pridonosi da učenici učenjem na radnome mjestu stječu posebno znanje i vještine potrebne za samostalan, siguran i odgovoran rad te rješavanje stvarnih problema radnoga procesa određenog zanimanja. Stječu se i razvijaju socijalne kompetencije kao što su: poštovanje radne discipline, komunikacija na radnome mjestu, suradnički odnosi i prihvaćanje različitosti. Učenje na radnome mjestu pridonosi razvijanju poduzetničkoga duha, poštovanju standarda u struci i propisanih pravila u okviru određenog radnog mjesta.

Učenici ISŠ-a u zanimanju automehaničar s učenicima u zanimanju tehnički crtač, u pratnji nastavnika strojarske skupine nastavnih predmeta Mate SABOLA, boravili su u Irskoj.

Učenici i nastavnik u pratnji bili su smješteni u obiteljskim kućama u gradu Brayu, nedaleko od Dublina. Većina učenika svakodnevno je radnim danom putovala na stručnu praksu u Dublin pa su tako učenici u zanimanju tehnički crtač Anamarija RAHELIĆ i Ivan HORVAT radili u tvrtki Punch Engineers koja se bavi izradom nacrta za konstrukcije, tj. kosture zgrada koristeći se geodetskim nacrtima. Daniel PIKULA radio je u arhitektonskom studiju Keenan Lynch Architects koji je specijaliziran za izradu nacrta za kuće i manje zgrade te uređenje interijera. Maro MUJANOVIĆ radno vrijeme provodio je u arhitektonskom studiju Paul Keogh Architect koji izrađuje projektnu dokumentaciju za cijele četvrti, i to koristeći se programom Vektor Works. Bruno ŠIKAC stručnu praksu obavljao je u tvrtki Department of Housing koja se bavi odobravanjem nacrta za izgradnju objekata, predlaže promjene i brine se o sigurnosti objekata. Lovro MATIĆ, učenik u zanimanju automehaničar, radio je u servisu BMW Blackrock, koji se bavi isključivo održavanjem vozila tvrtke BMW. U servisu Dunne Motors radio je učenik Matija ČRNKO s još desetak djelatnika koji najčešće servisiraju vozila tipa Mercedes-Benz i BMW. U servisu Wilkinson Motors koji održava sve tipove vozila i to u gradu Brayu radni dio dana provodio je Mario Mužic,dok su Ilija MIŠKOVIĆ i Tomislav TOPALOVIĆ radili u servisu naziva A Plus Service, također u Brayu.

Učenici su vikendom šetali Dublinom pa su stekli dojam o arhitekturi i znamenitostima glavnoga i najvećega grada Irske. Obišli su dvorac Dublin, Kristovu crkvu, katedralu sv. Patrika i jednu od novijih znamenitosti – Dublinsku iglu, a vidjeli su i veliku pivovaru u Guinnessovu vlasništvu. Temple bar dublinska je četvrt u kojoj su razne kulturne institucije, ali i mnogo tradicionalnih irskih pubova. Divljenje i strahopoštovanje učenika ISŠ-a pobudili su klifovi Mohera na zapadnoj obali Irske koji spadaju među najljepše i najimpresivnije prirodne znamenitosti Irske. Učenici su uživali i u živopisnom gradiću Galwayu.

Očito je da program Erasmus+ omogućuje mladima da uvide različitost i bogatstvo kulture Europe, a učenjem na radnome mjestu razvijaju svoje generičke kompetencije, jer učenici razvijaju samopouzdanje i motivaciju, aktivno sudjeluju u procesu vrednovanja i samovrednovanja ostvarenih ishoda učenja, preuzimaju odgovornost za vlastito učenje i za razvijanje kompetencija upravljanja karijerom, stječu novo radno iskustvo kako bi se što jednostavnije uključili u svijet rada ili donijeli odluku o nastavku obrazovanja.

Sve to, uz razvoj profesionalnih vještina, uspjeli su ostvariti učenici ISŠ-a boraveći u Irskoj. Nastavnik Mate SABOL prenio je pohvale stručnih mentora iz tvrtki, arhitektonskih studija i servisa, kao i pohvale obitelji u kojima su učenici bili smješteni, ravnatelju ISŠ-a prof. Nenadu PAVLINIĆU i Nastavničkom vijeću. U svijetu koji se brzo mijenja potrebna je sposobnost fleksibilnog prilagođavanja novim situacijama što su učenici ISŠ-a intenzivno vježbali svakodnevno. Dobro organizirana europska mobilnost i suradnja doživljava se i kao jak poticaj cjeloživotnom učenju.

………………..

Mate SABOL, Meri RUŽEVIĆ i Katarina KNEŽEVIĆ, Industrijska strojarska škola Zagreb

Vezani članci
Školski portal: Završna mobilnost projekta Erasmus+

Završna mobilnost projekta Erasmus+

Budući da je tema mobilnosti bila „Europsko članstvo i ljudska…

Školski portal: E-knjiga „Zašto upisati ISŠ?”

E-knjiga „Zašto upisati ISŠ?”

Nastavnici zagrebačke Industrijske strojarske škole (ISŠ) Josip FILIĆ, Kristinka LEMAIĆ…

Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s riječkim književnim festivalom vRIsak,…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Puzanje pomaže razvoju mozga

Puzanje pomaže razvoju mozga

Koliko se često djeci obraćamo s…

Školski portal: Gužva u Svemiru

Gužva u Svemiru

Uz dozu mašte uvijek u razredu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…