Zanimljivosti
ERASMUS+ ISKUSTVO
Učenici Industrijske strojarske škole u Irskoj
objavljeno: 22. veljače 2019.

… međunarodne prakse i osnaživanja stručnih i osobnih kompetencija učenika i nastavnika.

Osiguravanjem mogućnosti za mobilnost i međunarodnu suradnju u području obrazovanja i osposobljavanja mladih, AMPEU pridonosi da učenici učenjem na radnome mjestu stječu posebno znanje i vještine potrebne za samostalan, siguran i odgovoran rad te rješavanje stvarnih problema radnoga procesa određenog zanimanja. Stječu se i razvijaju socijalne kompetencije kao što su: poštovanje radne discipline, komunikacija na radnome mjestu, suradnički odnosi i prihvaćanje različitosti. Učenje na radnome mjestu pridonosi razvijanju poduzetničkoga duha, poštovanju standarda u struci i propisanih pravila u okviru određenog radnog mjesta.

Učenici ISŠ-a u zanimanju automehaničar s učenicima u zanimanju tehnički crtač, u pratnji nastavnika strojarske skupine nastavnih predmeta Mate SABOLA, boravili su u Irskoj.

Učenici i nastavnik u pratnji bili su smješteni u obiteljskim kućama u gradu Brayu, nedaleko od Dublina. Većina učenika svakodnevno je radnim danom putovala na stručnu praksu u Dublin pa su tako učenici u zanimanju tehnički crtač Anamarija RAHELIĆ i Ivan HORVAT radili u tvrtki Punch Engineers koja se bavi izradom nacrta za konstrukcije, tj. kosture zgrada koristeći se geodetskim nacrtima. Daniel PIKULA radio je u arhitektonskom studiju Keenan Lynch Architects koji je specijaliziran za izradu nacrta za kuće i manje zgrade te uređenje interijera. Maro MUJANOVIĆ radno vrijeme provodio je u arhitektonskom studiju Paul Keogh Architect koji izrađuje projektnu dokumentaciju za cijele četvrti, i to koristeći se programom Vektor Works. Bruno ŠIKAC stručnu praksu obavljao je u tvrtki Department of Housing koja se bavi odobravanjem nacrta za izgradnju objekata, predlaže promjene i brine se o sigurnosti objekata. Lovro MATIĆ, učenik u zanimanju automehaničar, radio je u servisu BMW Blackrock, koji se bavi isključivo održavanjem vozila tvrtke BMW. U servisu Dunne Motors radio je učenik Matija ČRNKO s još desetak djelatnika koji najčešće servisiraju vozila tipa Mercedes-Benz i BMW. U servisu Wilkinson Motors koji održava sve tipove vozila i to u gradu Brayu radni dio dana provodio je Mario Mužic,dok su Ilija MIŠKOVIĆ i Tomislav TOPALOVIĆ radili u servisu naziva A Plus Service, također u Brayu.

Učenici su vikendom šetali Dublinom pa su stekli dojam o arhitekturi i znamenitostima glavnoga i najvećega grada Irske. Obišli su dvorac Dublin, Kristovu crkvu, katedralu sv. Patrika i jednu od novijih znamenitosti – Dublinsku iglu, a vidjeli su i veliku pivovaru u Guinnessovu vlasništvu. Temple bar dublinska je četvrt u kojoj su razne kulturne institucije, ali i mnogo tradicionalnih irskih pubova. Divljenje i strahopoštovanje učenika ISŠ-a pobudili su klifovi Mohera na zapadnoj obali Irske koji spadaju među najljepše i najimpresivnije prirodne znamenitosti Irske. Učenici su uživali i u živopisnom gradiću Galwayu.

Očito je da program Erasmus+ omogućuje mladima da uvide različitost i bogatstvo kulture Europe, a učenjem na radnome mjestu razvijaju svoje generičke kompetencije, jer učenici razvijaju samopouzdanje i motivaciju, aktivno sudjeluju u procesu vrednovanja i samovrednovanja ostvarenih ishoda učenja, preuzimaju odgovornost za vlastito učenje i za razvijanje kompetencija upravljanja karijerom, stječu novo radno iskustvo kako bi se što jednostavnije uključili u svijet rada ili donijeli odluku o nastavku obrazovanja.

Sve to, uz razvoj profesionalnih vještina, uspjeli su ostvariti učenici ISŠ-a boraveći u Irskoj. Nastavnik Mate SABOL prenio je pohvale stručnih mentora iz tvrtki, arhitektonskih studija i servisa, kao i pohvale obitelji u kojima su učenici bili smješteni, ravnatelju ISŠ-a prof. Nenadu PAVLINIĆU i Nastavničkom vijeću. U svijetu koji se brzo mijenja potrebna je sposobnost fleksibilnog prilagođavanja novim situacijama što su učenici ISŠ-a intenzivno vježbali svakodnevno. Dobro organizirana europska mobilnost i suradnja doživljava se i kao jak poticaj cjeloživotnom učenju.

………………..

Mate SABOL, Meri RUŽEVIĆ i Katarina KNEŽEVIĆ, Industrijska strojarska škola Zagreb