Školstvo u medijima
O ČEMU SAM RAZMIŠLJAO TIJEKOM SATA DOK SAM BIO UČENIK
Nikad nisam spomenuo svom učitelju, a trebao sam…
objavljeno: 27. veljače 2019.

… ili zapravo razmišljaju o nečemu sasvim drugome. Dječje opažanje može biti iracionalno i iskrivljeno zbog njihove nezrelosti, ali ga i dalje morate uzeti u obzir.

Tijekom sata sam, kao i svako drugo dijete, često razmišljao o mnogim stvarima… No, nisam to nikad spomenuo svom učitelju. Pretpostavljam da moji učenici razmišljaju o istim stvarima, poput: 

Ovo uopće ne razumijem, ali mi je neugodno nešto reći.

Učenik koji sjedi kraj mene stalno prepisuje od mene. Zašto to ne vidite?

Prepisivanje pitanja je nepotrebno. Tražite od nas da to činimo samo zato što znate da će nam dulje trebati da završimo zadatak.

Znate li kako je naporno sjediti u tišini cijeli sat?

Mogli biste povremeno promijeniti ton glasa. To će nastavni sat učiniti podnošljivijim.

Biste li vi željeli sjediti na mome mjestu i rješavati ovaj bezvezni zadatak?

Zašto uvijek izgledate tako uzrujano?

Tako silno moram na wc da ne čujem što govorite.

Kako da obraćam pozornost na vas kad je ona djevojčica iz drugog reda tako slatka?

Kada biste nam povremeno ponudili neke grickalice, bili bismo mnogo bolje raspoloženi.

Zaista želite da prepišemo sve te definicije? Što ćemo imati od toga?

Zašto ne možete ništa napraviti da smirite onu zlobnu djecu?

Ne činite mi se zaista zainteresiranim za ovu lekciju, stoga mislim da ni ja nisam baš zainteresiran za učenje.

Hoćete li zaista kazniti cijeli razred za ono što je Ivan napravio? Znate li vi koliko je to nepošteno?

Znam da život nije uvijek pravedan, ali ako ne dajete sve od sebe da biste ga učinili pravednim, tad zapravo niste dobra osoba.

Ne mogu više sjediti! Jeste li sigurni da taj sat ispravno pokazuje vrijeme?

Znate li da, kad nas podijelite u skupine, na kraju ja odradim sav posao? To mi se ne čini poštenim.

Kad vas pitamo zašto nešto trebamo znati i vi kažete „Jer ja tako kažem!”, to razbjesni cijeli razred.

Svi znamo da nam dajete ove zadatke samo da bismo imali što raditi. No, zbog toga vi ispadate pomalo lijeni.

Kad ste mi dali kompliment pred cijelim razredom, zaista sam se osjećao ponosno. A idući put kad ste mi također dali kompliment pred svima osjećao sam se posramljeno. Svi su mislili da sam vaš mezimac.

Hoćete li doći do mog stola i odgovoriti na moje pitanje? Želim opet pomirisati vaš parfem.

Znam da sam i jučer zaboravio svoju domaću zadaću. Ali kad biste samo znali što se jučer navečer događalo u mojoj kući…

Želimo da naši učenici nauče što je empatija, a to možemo postići samo tako da im pokažemo vlastitim promjerom. Svaki bi učitelj trebao uzeti u obzir ono o čemu njegovi učenici zaista razmišljaju – zamisliti kako bi bilo sjediti na njihovu mjestu i dovršiti zadatak s ploče. Najbolji su učitelji oni koji se sjećaju kako je bilo biti dijete.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Danny Steele ravnatelj je koji na svom blogu piše o ljubavi prema učenicima, učiteljima, školskoj kulturi, vodstvu i javnom obrazovanju.
  • Izvor: steelethoughts.com
  • Photo by Miguel Henriques on Unsplash

http://www.steelethoughts.com/2016/12/stuff-i-was-thinking-during-class-but.html