Jučer-danas-sutra
DESET STVARI KOJE UČITELJIMA TREBAJU DA BI „PREŽIVJELI” U ŠKOLI
Što učitelju treba ovisi o njemu samome
objavljeno: 4. ožujka 2019.

Međutim, katkad upravo ona manje vidljiva svojstva mogu odrediti dugoročni uspjeh učitelja. U tekstu možete pronaći deset stvari koje svakom učitelju odnosno učiteljici trebaju da bi „preživjeli” u učionici. Neke od njih su apstraktne, poput načina razmišljanja, dok se druge mogu ubrojiti pod vještine, poput organizacije i upravljanja vremenom. Uglavnom, radi se o nizu faktora koji mogu pridonijeti učiteljskom uspjehu.

Uspjeh se u mnogim pothvatima općenito može svesti na tri stvari: znanje, način razmišljanja i priliku.

Znanje može stvoriti sposobnost, svjesnost i potencijal. Način razmišljanja može dovesti do motiviranosti, želje i kreativnosti. A da bi nešto uopće bilo moguće trebamo dobiti priliku da to ostvarimo.

Stoga su neke stvari na ovome popisu vrlo očite i praktične, dok su druge malo složenije.

DESET STVARI KOJE SVAKOM UČITELJU TREBAJU DA BI „PREŽIVIO” U ŠKOLI

1) OTVORENI UM

Osoba koja nema otvoreni um ne bi mogla „preživjeti” u učionici 21. stoljeća.

2) SAMOPOUZDANJE KOJE DONOSI SPOSOBNOST

Samopouzdanje je ključno, ali mora biti u vašem području rada, općoj pedagogiji te međuljudskim odnosima.

3) ZNATIŽELJAN I RAZIGRAN NAČIN RAZMIŠLJANJA

Na taj način dobri učitelji postaju odlični. To je nešto što ti pojedinci steknu na samom početku i nikad to ne izgube.

4) VRIJEME

Svaki učitelj sanja o tome da ima više vremena. Pročitajte više o 8 načina na koje učitelji mogu uštedjeti vrijeme u učionici.

 5) ORGANIZACIJSKE VJEŠTINE

… život znače, jer vam omogućuju više vremena za rad.

6) STRUČNO ZNANJE

Bez obzira na to radi li se o pedagogiji, načinu poučavanja, modelima učenja, primjeni tehnologije, stručnosti u određenom području ili bilo kojoj drugoj vrsti poučavanja te bez obzira na to koliko vremena, samopouzdanja i organizacije imate ili koliko ste znatiželjni i razigrani – uvijek morate znati što radite.

7) OSJEĆAJ NAPRETKA

Zamislite učitelja koji je uspješan u učionici bez osjećaja napretka.

8) SUSTAV PODRŠKE

Bit će dana kad vam ni znanje ni način razmišljanja neće pomoći te kad će vam se činiti da sve što radite ne djeluje. Tad ćete se osloniti na sustav podrške. Bez obzira na to radi li se o profesionalnoj mreži koja će vam pomoći s nekom strategijom ili o najboljem prijatelju koji zna da trebate zagrljaj, podrška je nužna da biste „preživjeli” u učionici. Pročitajte ovdje zašto svaki učitelj treba profesionalnu mrežu podrške.

9) PONIZNOST

Što ćete biti ponizniji, lakše ćete upijati lekcije i rasti kao učitelj. Poniznost je osnova za način razmišljanja koji potiče razvoj te ne isključuje samopouzdanje. Pročitajte više o idejama za učenje uz poniznost.

10)  SPOZNAJNA POKRETLJIVOST

Sposobnost rješavanja problema u hodu, procjenjivanja razumijevanja, osmišljavanja lekcije, odgovaranja na ljubazan način, analiziranja prilike – poučavanje ne zahtijeva samo mnogo, već i u širokom rasponu. Rijetke su profesije toliko zahtjevne za um, srce i dušu kao poučavanje.

Sposobnost lateralnog razmišljanja, pokazivanja snalažljivosti, optimizam – to je ono što razdvaja učitelje koji „preživljavaju” od onih koji to ne čine. 

DRUGE VJEŠTINE POUČAVANJA I OSOBINE LIČNOSTI

Koje još vještine i osobine ličnosti učiteljima mogu biti korisne u „preživljavanju”?

Komunikacijske vještine, sposobnost da vidite najbolje u drugima (ovo vam može pomoći da inspirirate druge)… Navest ćemo još nekoliko kvaliteta koje vam mogu poslužiti u vašem radu.

1) OPTIMIZAM

Nikad niste onoliko dobri kao što mislite da jeste, i s druge strane, nikad niste toliko loši kao što mislite da jeste.

2) USLUŽNOST

Poučavanje je profesija – nosite je u svome srcu, mislima, riječima i djelima.

3) SELEKTIVNA INTROVERTIRANOST

Učitelji 21. stoljeća prisiljeni su na suradnju. No, katkad morate napraviti korak unatrag, opustiti se i nanovo odrediti prioritete.

4) OKRETNOST

Podatci, novi standardi, nova tehnologija, novi kurikulum, novi prioriteti – jedina je konstanta promjena. Stoga, učitelji uvijek moraju biti spremni na sve.

5) ENERGIJA

Pogledajte stavke od 1 do 7.

6) HUMOR

Kad sve ostalo propadne, jedino vam preostaje nasmiješiti se.

7) SAMOSVJESNOST

Poznavanje vlastitih granica i načina na koje se možete pobrinuti za sebe nužno je za svakog učitelja. Ne osjećate li se dobro, ni drugima neće biti korisni. To je vrlo lako smetnuti s uma tijekom školske godine kad vršnjački pritisak i okolne norme ponašanja učitelja mogu promicati nezdrava ponašanja, neodrživa u vašem poučavanju.

8) PERSPEKTIVA KOJA VAM NAJBOLJE ODGOVARA

To ovisi o vašim prednostima i slabostima te o razini iskustva i trenutačnim okolnostima. Ja bih to nazvao načinom razmišljanja koji potiče razvoj, ali ne može se svesti samo na prilagodljivost i razvoj – radi se i tome da kao učitelj morate znati što trebate i koje ljude trebate oko sebe te kako postići da to sve bude učinkovito i održivo za sve uključene.

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.

……………

https://www.teachthought.com/the-future-of-learning/most-popular-trends-in-education/

** https://www.teachthought.com/pedagogy/27-classroom-management-strategies-keep-things-fresh/