Školstvo u medijima
KAD ZNAJU ŠTO DOLAZI SLJEDEĆE, UČENICI MOGU LAKŠE VIZUALIZIRATI OBAVLJANJE SLJEDEĆEG ZADATKA
Što je sljedeće, koliko dugo i zašto – svi želimo znati odgovore na ova pitanja
objavljeno: 2. travnja 2019.

A ipak se suočavate s problemima u učionici.

Vaši učenici nisu grozni, ali se često neprimjereno ponašaju. Također, čine se nezrelima za svoju dob i previše su ovisni o vama. Štoviše, osjećate da je među vama određena netrpeljivost.

Riječ je o vrlo suptilnom, ali prisutnom problemu. Možete ga osjetiti, pogotovo kad se učenici žale ili vas ne žele pogledati u oči.

No, ne brinite se, ovo je vrlo čest fenomen u našoj profesiji. Brojni učitelji naporno rade, postavljaju visoka očekivanja i brinu se o svojim učenicima. Imaju i dobre i loše dane, ali i dalje uživaju u svome poslu. Ipak, ne ispada svaki put onako kako biste željeli. Uvijek nešto nedostaje. A ne možete odrediti o čemu se točno radi.

Danas ću podijeliti s vama nešto što je za mnoge učitelje upravo ta karika koja nedostaje. O čemu je riječ?

Radi se o komunikaciji.

Rijetki su učitelji koji svojim učenicima pružaju informacije koje su im najpotrebnije da se opuste i usmjere na učenje. Učitelji uglavnom pretpostavljaju da učenici ne trebaju znati određene detalje ili ne trebaju mariti za njih.

No, istina je sasvim suprotna. Učenici zapravo žude za informacijama koje im trebaju da bi se osjećali sigurnima i bili spremni za učenje, a možemo ih podijeliti na tri jednostavna pitanja.

  • Što je sljedeće?
  • Koliko će to trajati?
  • Zašto to učimo?

Kadgod su učenici nesigurni ili ne znaju odgovor na jedno od ova tri pitanja, počinju se osjećati isključeno, kao da se obrazovanje bavi njima, a ne oni obrazovanjem.

To s druge strane uzrokuje frustraciju, uzbuđenost  i nepažnju. Također, smanjuje njihovu motiviranost, odvlači ih od učenja i usmjeruje prema drugim stvarima.

Međutim, nudite li stalno odgovarate na ova pitanja, dajete li im ove ključne informacije, zapravo uklanjate najčešće prethodnike neprimjerenog ponašanja. Dobra je vijest da je to vrlo lako napraviti.

Kod učenika najbolje djeluje kratak pregled lekcije, koji odgovara na pitanja poput što, koliko dugo i zašto, kojima se možete služiti svaki put kad prelazite na novu lekciju te pritom podijeliti ono što ste taj dan učili na manje dijelove ili jedinice učenja.

To kod učenika potiče osjećaj važnosti, poštovanja i pripadnosti u učionici, ali im također prenosi poruku da znate kako je biti na njihovu mjestu.

Kad učenici znaju što dolazi sljedeće, mogu lakše vizualizirati uspješno obavljanje sljedećeg zadatka. Informacija o tome koliko će to potrajati omogućava im da se lakše usredotoče i koncentriraju, a odgovor na pitanje zašto to učimo potiče ih da se slože s vama i prihvate vaše planove.

 Što je sljedeće, koliko dugo i zašto – svi želimo znati odgovore na ova pitanja!

Nesvjesno težimo odgovorima na ova pitanja, a oni nam pomažu da stječemo osjećaj kontrole nad stvarima koje učimo, budemo zadovoljniji i motivirani za daljnje učenje.

Stoga, kad svojim učenicima ponudimo odgovore na ova pitanja odnosno kad ih ne ostavimo u neznanju, zapravo pridobivamo njihovu pozornost, predanost i zanimanje.

Omogućujemo im da se osjećaju slobodno, da uživaju u učenju i da budu dio naše učionice.

……………

NAPOMENA:

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com