ANDREAS SCHLEICHER, KOORDINATOR PISA-e PRI ORGANIZACIJI ZA EKONOMSKU SURADNJU I RAZVOJ (OECD)

Učitelji će morati postati mentori, a ne prenositelji znanja

srijeda, 6. ožujka 2019.

Andreas SCHLEICHER kaže da će četvrta industrijska revolucija od učitelja zahtijevati da svakodnevno nadograđuju svoje vještine

Učitelji će morati postati mentori, a ne prenositelji znanja

Tehnologija će učitelje natjerati da prestanu prenositi sadržaj već da uspostavljaju društvene odnose s učenicima, kaže ravnatelj Programa za međunarodno ocjenjivanje znanja i vještina petnaestogodišnjih učenika (PISA).

Andreas Schleicher je upozorio: to znači da će poučavanje postati „mnogo teže nego što je dosad bilo”.

Schleicher je, na pitanje kako će se uloga učitelja promijeniti u budućnosti, budući da tehnologija mijenja društvo i poslove, odgovorio da „funkciju prenošenja znanja koju učitelji imaju vjerojatno možemo uvelike digitalizirati”.

„To znači da će učitelji mnogo više dijagnosticirati, odnosno pokušavati otkriti kako različiti učenici uče i na koji način uče najbolje. Bit će im više poput trenera ili mentora.

Mislim da će se društvena uloga učitelja povećati, a to je nešto što primjerice istočna Azija, Estonija i Finska rade posebno dobro. Imaju okruženje u kojem se učitelji osjećaju odgovornima za učenike i ulažu sve što je potrebno da bi bili uspješni, umjesto da samo prenose znanje.

Nekad su učitelji nakon svog obrazovanja bili spremni za cjeloživotno poučavanje. U budućnosti, učitelji će trebati nadograđivati svoje vještine svakog dana. Ako žele da njihovi učenici budu cjeloživotni učenici, tad i oni sami trebaju biti cjeloživotni učenici.”

Schleicher smatra da prenošenje znanja više ne bi trebala biti središnja uloga učitelja: „Danas učenici imaju pristup istom znanju kao i učitelji.

Uloga je učitelja pobrinuti se da učenici razviju znatiželju i zanimanje za određeni predmet kako bi mogli sami učiti.

To je drukčija i mnogo teža uloga od ove tradicionalne. Čini se lakše stajati pred razredom i poučavati o onome što znate.

Mnogo je teže učenike potaknuti na aktivnost, ali to će ubuduće biti razlika između dobrog i osrednjeg učitelja.”

Schleicher je rekao da će jedna od ključnih vještina koja će u budućnosti razlikovati ljude od umjetne inteligencije biti sposobnost procjene između različitih perspektiva te dodao: „Najbolje učimo kad je naše učenje tematsko, temeljeno na problemu, temeljeno na projektu, a da bismo to postigli moramo poraditi na našem školskom okruženju.

Želite li da učenici uče povezivanjem različitih disciplina, tad i učitelji moraju na taj način poučavati.”

Schleicher je također dodao: „Dok su promjene kurikuluma u Engleskoj na neki način radile protiv toga, autonomija škola podrazumijeva da bi mogle poučavati na vrlo inovativne načine.”

Međutim, dodao je da nije siguran koliko se takva autonomija provodi u praksi.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com
Vezani članci
Školski portal: Za vrhunske uspjehe nužno je ulagati u obrazovanje i škole

Za vrhunske uspjehe nužno je ulagati u obrazovanje i škole

… Treće gimnazije iz Splita Domagoj PERKOVIĆ, koji je ove…

Školski portal: Promocija odgojno-obrazovnih radnika u zvanje mentora i savjetnika

Promocija odgojno-obrazovnih radnika u zvanje mentora i savjetnika

Odluku o prvom izboru u zvanje mentora odnosno Odluku o…

Školski portal: Najviše učitelja izabralo udžbenike Školske knjige

Najviše učitelja izabralo udžbenike Školske knjige

Od 25 nakladnika koji su ponudili 289 udžbenika za frontalnu…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Velik je ovo uspjeh ne samo za Patrika nego…

Školski portal: Kako bilo koje predavanje učiniti posebnim

Kako bilo koje predavanje učiniti posebnim

... svoje tajne kako predavanje učiniti…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…