Jučer-danas-sutra
ANDREAS SCHLEICHER, KOORDINATOR PISA-e PRI ORGANIZACIJI ZA EKONOMSKU SURADNJU I RAZVOJ (OECD)
Učitelji će morati postati mentori, a ne prenositelji znanja
objavljeno: 6. ožujka 2019.

Tehnologija će učitelje natjerati da prestanu prenositi sadržaj već da uspostavljaju društvene odnose s učenicima, kaže ravnatelj Programa za međunarodno ocjenjivanje znanja i vještina petnaestogodišnjih učenika (PISA).

Andreas Schleicher je upozorio: to znači da će poučavanje postati „mnogo teže nego što je dosad bilo”.

Schleicher je, na pitanje kako će se uloga učitelja promijeniti u budućnosti, budući da tehnologija mijenja društvo i poslove, odgovorio da „funkciju prenošenja znanja koju učitelji imaju vjerojatno možemo uvelike digitalizirati”.

„To znači da će učitelji mnogo više dijagnosticirati, odnosno pokušavati otkriti kako različiti učenici uče i na koji način uče najbolje. Bit će im više poput trenera ili mentora.

Mislim da će se društvena uloga učitelja povećati, a to je nešto što primjerice istočna Azija, Estonija i Finska rade posebno dobro. Imaju okruženje u kojem se učitelji osjećaju odgovornima za učenike i ulažu sve što je potrebno da bi bili uspješni, umjesto da samo prenose znanje.

Nekad su učitelji nakon svog obrazovanja bili spremni za cjeloživotno poučavanje. U budućnosti, učitelji će trebati nadograđivati svoje vještine svakog dana. Ako žele da njihovi učenici budu cjeloživotni učenici, tad i oni sami trebaju biti cjeloživotni učenici.”

Schleicher smatra da prenošenje znanja više ne bi trebala biti središnja uloga učitelja: „Danas učenici imaju pristup istom znanju kao i učitelji.

Uloga je učitelja pobrinuti se da učenici razviju znatiželju i zanimanje za određeni predmet kako bi mogli sami učiti.

To je drukčija i mnogo teža uloga od ove tradicionalne. Čini se lakše stajati pred razredom i poučavati o onome što znate.

Mnogo je teže učenike potaknuti na aktivnost, ali to će ubuduće biti razlika između dobrog i osrednjeg učitelja.”

Schleicher je rekao da će jedna od ključnih vještina koja će u budućnosti razlikovati ljude od umjetne inteligencije biti sposobnost procjene između različitih perspektiva te dodao: „Najbolje učimo kad je naše učenje tematsko, temeljeno na problemu, temeljeno na projektu, a da bismo to postigli moramo poraditi na našem školskom okruženju.

Želite li da učenici uče povezivanjem različitih disciplina, tad i učitelji moraju na taj način poučavati.”

Schleicher je također dodao: „Dok su promjene kurikuluma u Engleskoj na neki način radile protiv toga, autonomija škola podrazumijeva da bi mogle poučavati na vrlo inovativne načine.”

Međutim, dodao je da nije siguran koliko se takva autonomija provodi u praksi.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati učitelje širom svijeta.
  • Izvor: tes.com