NAJVAŽNIJI SU LJUDI KOJI UNOSE ŽIVOT U POUČAVANJE

Kurikulum nije rješenje za sve probleme

srijeda, 13. ožujka 2019.

Prije nego što se uzrujate i počnete govoriti koliko je važan nastavni plan i program, dopustite mi da počnem članak tako što ću reći – da, kurikulum je vrlo važan dio obrazovanja.

Kurikulum nije rješenje za sve probleme

Zadatak je ovog članka pojasniti svrhu kurikuluma, izložiti osobno iskustvo i objasniti zašto su škole, u svojoj biti, posao koji ovisi o ljudima.

Kurikulum bi, u idealnom slučaju, trebao definirati prioritete u učenju i poučavanju u školi. Sadržaj kurikuluma trebao bi poučavati djecu vještinama koje su im potrebne koristeći se kontekstom i sadržajem koji će ih zainteresirati. Ispričavam se svim „puritancima”, ali ja jednostavno ne vidim svrhu poučavanja o Shakespeareu u osnovnoj školi. Želite li učenike naučiti čitati složeniji sadržaj, zašto ne početi nečime s čime se mogu poistovjetiti i povezati?

Četiri sam godine vodio tehnološki odjel za više razrede osnovne škole. Vjerovao sam da bi sve moje probleme mogao riješiti savršeno napisani kurikulum. Moj kolega i ja napisali smo golem prijedlog kurikuluma koji je na kraju osvojio dvadeset tisuća dolara poticajnih sredstava godišnje u tri godine, koliko smo imali vremena razraditi i razviti plan pod nazivom Inovativni umovi, gdje će učenici viših razreda osnovne škole upotrebljavati isključivo tehnologiju za rješavanje problema iz stvarnog života.

U plan smo uključili tečajeve u kojima su učenici učili kodirati razvijajući vlastite videoigre, izrađivali robote s različitim funkcijama i vlastite proizvode uz pomoć računalnih programa i 3D pisača. Sve su to sjajne ideje koje su se temeljile na učenju teških koncepata izgradnjom i uporabom zabavnih i zanimljivih alata kao što su igre, 3D objekti, razne aplikacije itd. Uspjeli smo povećati potražnju za našom školom i postati model za primjenu tehnologije u svrhu unaprjeđenja učenja.

USPJEH POUČAVANJA I DALJE OVISI O LJUDIMA

Unatoč tome što smo četiri godine slijedili kurikulum, uvijek smo bili u zaostatku za zacrtanim zadatcima i postignućima. Periodično smo doživljavali ometanje učenja od nezainteresiranih učenika. Nakon nekoliko godina razmišljanja, zaključio sam da kurikulum nije rješenje. Da, imali smo najbolju ponudu i sadržaj u okrugu, uspjeli smo povezati kurikulum sa životima učenika i dati im izbor što i kako učiti. Međutim, poučavanje je i dalje poučavanje, to je posao čiji uspjeh ovisi o ljudima koji poučavaju.

Kvaliteta pojedinca kojeg učenici svakodnevno gledaju važnija je od samog sadržaja koji poučava. Učenici će učiti i predmet koji im nije zanimljiv ako vjeruju odrasloj osobi u učionici, a posebno ako ona vjeruje u njih. Mogu napisati najbolji kurikulum na svijetu, ali ako nemam vještog učitelja koji će moje ideje oblikovati kako bi ih prilagodio svakom djetetu i koji će to činiti svakodnevno, tad mogu sa sigurnošću predvidjeti (ne)uspjeh takve učionice.

Škole su i dalje u potrazi za kurikulumom 21. stoljeća. Slažem se da treba preispitati kurikulum, ali ne treba zaboraviti da on sam po sebi ne može unaprijediti obrazovanje. Potrebne su spretne ruke stručnjaka u učionici koji će taj kurikulum znati preoblikovati u skladu s potrebama učenika koji ga trebaju usvojiti.

..................

NAPOMENA

  •  SAD: Amle.org – službena internetska stranica Udruge za srednjoškolko obrazovanje (eng. The Association for Middle Level Education – AMLE).
  • Izvor: amle.org

 

Ključne riječi

Vezani članci
Školski portal: Definirajte svoje ciljeve

Definirajte svoje ciljeve

U tekstu su neki od najviših ciljeva poučavanja koji će…

Školski portal: Milijuni djece izbjeglica ne idu u školu

Milijuni djece izbjeglica ne idu u školu

… sa sve većim brojem izbjeglica, unatoč naporima vlada, UNHCR-a…

Školski portal: Lekcije koje stvaraju uspješne odrasle osobe

Lekcije koje stvaraju uspješne odrasle osobe

Ako mogu odigrati i najmanju ulogu u njihovu prijelazu u…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…