Zanimljivosti
KATKAD UČITELJI I UČENICI TREBAJU MALO VREMENA ZA SEBE
Što sam sve naučio kao ravnatelj
objavljeno: 11. ožujka 2019.

Školske kuharice znaju zaista dobro kuhati.

Ako ste bolesni ili ako morate ostati kod kuće s bolesnim djetetom, ne brinite se, nastava će se nastaviti bez vas.

Nemojte si dopustiti da vas živciraju male stvari poput kašnjenja učenika na nastavu. Toga će uvijek biti. Radije se usmjerite na važnije stvari na koje je vrijedno utrošiti energiju.

Svi su u školi važni – svaki učenik i svaka odrasla osoba. Zapamtite što više imena.

Ako zaboravite pozdraviti nekoga ujutro na hodniku, ta će osoba to zapamtiti i mogla bi vas kasnije podsjetiti na to.

Katkad učitelji i učenici trebaju malo vremena za sebe.

Nemojte donositi jednostrane odluke. Gotovo uvijek ćete donijeti bolje odluke razgovarajući s drugima.

Školska skupština ili sastanak koji ste sazvali utjecat će na nešto drugo u školskome danu što niste uzeli u obzir.

Učitelji matematike ne vole pisati.

Važno je pronaći vrijeme za šalu. Škola je bolje mjesto za rad ako se zabavljate s drugim odraslim osobama.

Učitelji ne čitaju uvijek temeljito sve vaše e-mailove. (To će vas razljutiti, ali nije „kraj svijeta”.)

Nemojte zamjeriti učiteljima kad ne naprave sve što bi trebali… Baš kao što ravnatelji očekuju od učitelja da ne zamjeraju svojim učenicima.

Neka jedan od učitelja lektorira vaše važne e-mailove prije nego što ih pošaljete svima u školi.

Učitelji zaista vole nositi traperice.

Pozitivna energija može mnogo značiti.

Učitelji neće promijeniti ono što rade pogrešno ako im ne date povratne informacije.

Djeca koja se srame pred svojim vršnjacima često postaju djeca koja se neprimjereno ponašaju.

Najbolje je nagraditi kolektivno i kažnjavati individualno.

Ako ne volite učenike ni učitelje tad ne biste trebali biti ravnatelj.

Nemojte ulaziti u učionice dan prije praznika osim ako ne igrate neku igru s učenicima.

Katkad ušetajte u učionice i poigrajte se s učenicima.

Kad vaši učitelji imaju dobre ideje, otkrijte načine na koje bi ih mogli ostvariti.

Zapišite rođendane vašega školskog osoblja.

Iskoristite talente i strasti odraslih osoba u vašoj školi. To je jedna od najvažnijih stvari koje možete napraviti.

Učenici poštuju autentičnost… I učitelji također.

Naučite reći „nisam siguran” i  „moram to provjeriti”. Govorit ćete te stvari često.

Učitelji cijene kad napravite ono što ste i obećali. Također, pamte kad se ne držite svojih riječi.

Važno je pretpostaviti da odrasli u školi žele napraviti dobar posao. Odnosite se prema njima na taj način.

Zapamtite da se poštovanje nikad ne stječe zbog nečije titule; poštovanje se mora zaraditi.

Nijedan školski program nikad neće nadmašiti strast odraslih koji ga primjenjuju.

Slušajte učenike.

Slušajte odlične ideje drugih ravnatelja.

Pozitivno priznanje, pohvala, potvrda – ove stvari nikad ne zastarijevaju. I svatko ih treba.

Tajnice znaju mnogo.

Važno je pretpostaviti da su učiteljske namjere uvijek dobre.

Počnite i završite svoje sastanke na vrijeme.

Biti ravnatelj odličan je posao, ali nemojte zaboraviti da vaše učenje nikad ne prestaje.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Danny STEELE ravnatelj je koji na svom blogu piše o ljubavi prema učenicima, učiteljima, školskoj kulturi, vodstvu i javnom obrazovanju.

  • Izvor:  steelethoughts.com