Školstvo u medijima
JA TAKO MISLIM
Pomoći djeci da pomognu drugima
objavljeno: 11. ožujka 2019.

Djeca su i ranijih godina imala potencijala prepoznati i svoje i tuđe potrebe, ali nisu imali prilike razviti ih zbog različitih društvenih uvjeta.

U školi tad nije bilo volonterskih akcija koje bi imale cilj pomoći potrebitima.

Radeći s učenicima na projektima uvidjela sam da su školsko volontiranje, volonterske akcije i programi vrlo važni za osobni i društveni razvoj učenika.

Napisala Snježana PRUSEC-KOVAČIĆ, mag. prim. educ., mentorica | OŠ Vugrovec-Kašina

………..

Volontirajući, učenici razvijaju samopoštovanje, stječu nova znanja i vještine te nova poznanstva.

Osjećaju se korisnima i korisno provode svoje vrijeme, preuzimaju odgovornost za sebe i svoje postupke, razvijaju toleranciju i prihvaćanje drugih.

Važno je da učenici od najranije dobi, već od prvog razreda, dobiju podršku u preuzimanju odgovornosti te na taj način preuzimaju i društvenu odgovornost.

Nastojim učenike od malih nogu motivirati na volontiranje i moram priznati da u tome vrlo dobro i uspijevam.

Uređivali smo okoliš škole, organizirali humanitarne akcije u kojima smo skupljali sredstva za sirotišta, plastične čepove za nabavku lijekova, posjetili dom za starije uz izvođenje prigodnih programa kako bismo im uljepšali dan…

U školi vodim Volonterski klub u kojem se učenici osjećaju dobro, dobrovoljno se uključuju u njegov rad te na taj način zadovoljavaju svoje potrebe. Naši volonterski programi, akcije i projekti sastavni su dio školskoga kurikuluma.

Smatram da je moj zadatak kao učiteljice odgajati učenike, osnažiti za donošenje odluka, poticati ih na rješavanje problema kad ih sami prepoznaju.

Prije uključivanja u volonterske akcije provjerim potrebe škole, učenika i lokalne zajednice kao i kapacitet koji škola ima za njihovu provedbu.

Ako djecu od najranije dobi potičemo na volontiranje, na pomaganje onima kojima je potrebno, tad je to pravi oblik pripreme za život.

Sustav odgoja i obrazovanja upravo je pred izazovima u kojima bi se trebala dogoditi promjena stajališta poučavanja, sa sadržaja na ishod. Neformalno učenje u tom procesu vrlo je važno.

Učenici bi trebali steći određene kompetencije različitim metodama, među kojima je i volonterski rad.

Vrijeme je da podignemo svijest učenika o volontiranju i druženju s ostalim školama koje provode volonterske programe. Moto našega volonterskog rada ove su godine bili stihovi poznate nam pjesmice iz Vlaka u snijegu Mate Lovraka: „Kad se mnogo malih složi, tad se snaga stoput množi.” [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Napisala Snježana PRUSEC-KOVAČIĆ, mag. prim. educ., mentorica | OŠ Vugrovec-Kašina ]