Školstvo u medijima
RAČUNALO U UČIONICI KORISNO JE AKO JE NAMIJENJENO SAMO UČITELJU, NE I UČENICIMA
Primjena tehnologije u učionici šteti učenju
objavljeno: 13. ožujka 2019.

Omogućavanje pristupa prijenosnim računalima, tabletima, iPad uređajima ili knjigama u učionici, čini se, šteti učenju, otkrila su nova istraživanja.

Tablet u rukama isključivo učitelja, s druge strane, ima pozitivan učinak. To su rezultati velikog istraživanja konzultantske tvrtke McKinsey o izvedbi petnaestogodišnjih učenika diljem Europe.

Istraživanje se temelji na analizama podataka prikupljenih u sklopu PISA-e (Međunarodne procjene znanja petnaestogodišnjaka).

Rezultati studije mogli bi potaknuti preispitivanje politike primjene tehnologije u školama kao i ambiciozne vladine mjere povećanja primjene tehnologije u učionici.

Iako tehnologija može unaprijediti učenje izvan škole, učinci njezine primjene u školama, pokazuje istraživanje, zapravo su mješoviti.

U nekim je zemljama uvođenje jednog računala namijenjenog učitelju imalo deset puta veći učinak na poboljšanje rezultata učenja nego uvođenje računala namijenjenog učenicima.

Pristup učenika e-knjigama, tabletima i prijenosnim računalima, kako se pokazalo, povezano je sa znatno slabijim rezultatima učenika.

S druge strane, pokazalo se da omogućavanje pristupa tehnologiji nastavnicima funkcionira najbolje.

U izvješću tvrtke McKinsey navodi se kako europski čelnici ne bi trebali pretpostavljati da će učinak primjene tehnologije u učionici uvijek biti pozitivan ili čak neutralan.

„Obrazovni bi sustavi trebali osigurati da se računalni programi integriraju s nastavnim planom i programom te da podržavaju profesionalni razvoj i mentorstvo nastavnika”, navodi se u izvješću.

PRISTUPI POUČAVANJU

Istraživanje je utvrdilo da najbolje rezultate pokazuju učenici koji se poučavaju tradicionalnim metodama u kombinaciji s poučavanjem temeljenim na ispitivanju. Poučavanje temeljeno na ispitivanju uključuje različite vrste vježbi, od izvođenja eksperimenata da poticanja učenika na postavljanje pitanja.

U zaključku istraživanja navodi se sljedeće: ako bi svi učenici u Europi bili izloženi ovoj vrsti kombiniranog poučavanja, rezultati učenika na PISA testiranju bili bi znatno bolji, a porast njihovih rezultata bio ekvivalentan dodatnom polugodišnjem učenju.

Rezultati istraživanja također naznačuju da način razmišljanja učenika ima veći utjecaj na njihove rezultate nego njihova socioekonomska pozadina.

Istraživanje je pokazalo da siromašniji učenici koji se trude postići više od očekivanoga i predano rade na svakom zadatku imaju bolje rezultate od većine učenika iz najbogatijih područja, koji često imaju slabiju motivaciju.

………………

NAPOMENA

  • IRSKA: Irish Times – dnevne novine pokrenute 1859. godine.
  • irishtimes.com
  • Photo by Tran Mau Tri Tam on Unsplas