JA TAKO MISLIM

Djeca otuđena zbog previše digitalne tehnologije

petak, 15. ožujka 2019.

Digitalna tehnologija nezadrživo prodire u sve pore naših života. Današnja se djeca rađaju s osjećajem za ekran i tipkovnicu, nazire se međugeneracijsko nerazumijevanje, jer smo svi za digitalno doba nepripremljeni.

Djeca otuđena zbog previše digitalne tehnologije

Prolazim hodnikom škole, pogledam u neke učionice. Učenici ne žele izaći na igralište, jer ondje u udobnosti učionice sami ili u grupicama gledaju u mobitele. Izostaje priprema za nastavu. U WC se sve više odlazi zbog mobitela, a ne potrebe.

E-dnevnik. Jučer – čudo digitalne tehnologije, napredna škola, informirani roditelji, revolucija u odgoju i obrazovanju. Danas – upisivanje lozinki, klikanje, čekanje na brži internet, gledanje u ekran, a ne u lica učenika.

 

Piše Dubravka VAJDIĆ KOLARIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Đuro Ester, Koprivnica

………….

Internet nam olakšava neke poslove, vrijedan je izvor podataka za učenje, ali nam istodobno uskraćuje društvene aktivnosti, pravo prijateljstvo i suosjećanje. Elektroničke knjige i e-učenje je jeftinije, ali digitalni uređaji nisu svima dostupni. Do informacija se dolazi brzo, ali one nisu provjerene, ne usvajaju se u logičnom slijedu, izostaje razvoj sposobnosti i vještina iskustvenim učenjem. Učeničke se zadaće mogu razmjenjivati elektroničkom poštom između učenika, no oni to ne žele. Nerado i sve manje uče te sve slabije pamte.

Nemiran i brbljav učenik ne želi raditi, ne prihvaća upute, mobitel mu je pri ruci. Manje ga zabrinjava što će poslije sata ostati na individualnom razgovoru, važno je da ne ostane bez mobitela.

Stariji su učenici iznimno spretni u korištenju tabletima, pa uz dobiveni zadatak istodobno pripreme i određenu igricu te su više orijentirani na nju nego na rješavanje dobivenog zadatka. U komunikaciji se koriste simbolima, skraćenicama, riječima bez uporabe pravopisa.

Ne vole i izbjegavaju čitanje, a upravo je čitanje kreativan mentalni proces, jer potiče na razmišljanje o onome što smo pročitali. Vidljive su teškoće u komunikaciji i socijalizaciji, neki jednostavno ne žele međusobno surađivati u radu.

Često su nestrpljivi, loše se koncentriraju, sporije rješavaju zadatke i lako odustaju. Očekuju da im sve bude jasno, kratko i odmah.

Međusobna komunikacija učenika licem u lice svodi se na kratke rečenice, jer im je sve cool ili super. Osjeća se i zabrinutost roditelja koji uviđaju da je dijete bez mobitela izgubljeno, ako se njime ne može koristiti nekoliko dana izgubio je svoj svijet.

Potrebno je pratiti suvremene tehnologije, ali se ne smiju zanemariti i ostali izvori znanja, sposobnosti i vještine. Trebamo njihovu uporabu prilagoditi svojim potrebama i rabiti ih s mjerom. Tu uočavam glavni problem: tehnologija nas je prerasla, jer društvo i mi sami nismo na vrijeme odredili granice, i sebi i djeci. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Piše Dubravka VAJDIĆ KOLARIĆ, učiteljica savjetnica | OŠ Đuro Ester, Koprivnica ]

Vezani članci
Školski portal: Pomoći djeci da pomognu drugima

Pomoći djeci da pomognu drugima

Djeca su i ranijih godina imala potencijala prepoznati i svoje…

Školski portal: Preventivno pomagati i djeci i roditeljima

Preventivno pomagati i djeci i roditeljima

Školski preventivni programi (ŠPP) obuhvaćaju aktivnosti koje realiziramo tijekom odgojno-obrazovnog…

Školski portal: Kako izbjeći nesporazume o završnim ocjenama

Kako izbjeći nesporazume o završnim ocjenama

Prvo obrazovno razdoblje kratko je pa ne čudi da nam…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

Učenici i nastavnici na međunarodnoj konferenciji SkillMe.EU 2019.

... održanoj u Srednjoj tehničkoj školi…

Školski portal: Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Zahvaljujući projektu Erasmus+ KA2 bolje razumijevanje znanosti putem igre

Partnerske su škole iz Španjolske, koordinatori,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…