Zanimljivosti
ISTRAŽIVANJA TRŽIŠTA POKAZUJU DA RODITELJI SLUŠAJU GENERACIJU Z
Ako biraju obiteljski automobil, htjet će više izbora u učionici
objavljeno: 18. ožujka 2019.

Za njih Google i Wi-Fi postoje oduvijek. Učitelji se bave poslom razvoja vještine govora, slušanja, čitanja, pisanja, poučavanja matematike generaciji Z od predškolske dobi do fakulteta. Prilagođavajući se potrebama ove generacije, učitelji moraju pronaći strategije poučavanja koje imaju pozitivan učinak na ovu skupinu.

Oglašivači odašilju poruke generaciji Z kojima nastoje učvrstiti vjernost određenom brendu, a usmjereni su na najmlađu djecu. Neprestano ispituju marketinške strategije kako bi utvrdili što utječe na djecu. Kao dokaz možemo spomenuti TV reklamu koja sugerira da su djeca sposobna donijeti odluku vezanu za kupnju obiteljskog automobila.

Hondina reklama: Djevojčica točno zna što njezini roditelji žele. Nakon što dijete navede sve zahtjeve, prodavač joj predloži Hondu CR-V koja će ispuniti njezina očekivanja.

Hyundai: Prodavač predlaže modele Elantriu i Sonatu kao odličan izbor, ali tata mora prvo pitati svoj kćer. Ona s osmjehom kaže: „Uzet ćemo oba!”

Obiteljski automobil nije jedina tradicionalno roditeljska odluka koja se prikazuje na ovakav način.

Djevojčica promiče pretplatu na određene internetske usluge. Rječnikom prodavača objašnjava cijene i uštede. Nakon što prizna kako joj dobro ide, uz „mjesečev hod” zaključuje: „A tek sam počela.”

Oca, uzrujanog zbog udubljenja na prednjem braniku, kći tješi riječima: „Ne brini se, imamo…”, zatim navede ime osiguravajuće tvrtke.

Ekonomski podatci također pokazuju da roditelji slušaju generaciju Z.

Generacija Z „svjesna je sebe”

U 2015. godini istraživanja su pokazala da generacija Z provodi između šest i devet sati uz razne medijske sadržaje. Većinu vremena provodili su na mobilnim uređajima. Generacija Z „uvijek je priključena”, a njezini pripadnici nisu pasivni potrošači. Oni, zbog vještine i poznavanja tehnologije, pomažu u stvaranju i oblikovanju sadržaja.

Generacija Z osnažena je i povezana generacija poduzetnika koji se žele isticati i donositi odluke.

Isti je zaključak izvela i studija provedena 2015. godine. Generaciju Z svakodnevno odgaja tehnologija. Sposobni su, samosvjesni, a kao učenici samoupravni, samostalni i poduzetni odnosno samodostatni.

Osnaženi učenici

Djeca koja gledaju spomenute situacije u TV reklamama, gdje njihovi vršnjaci pregovaraju poput odraslih ljudi, upijaju poruku osvajanja moći. Djeca su glavna, djeca odlučuju.

Ovakav oblik prenošenja moći na djecu utječe i na učionicu, gdje je nekad moć odlučivanja imao samo učitelj, posebno u osnovnoj školi. Učitelji možda i dalje posežu za romanima koje su čitale generacija X i generacija Y, ali ono što je funkcioniralo u prošlosti možda danas više neće biti korisno.

Nastavnici bi trebali pregledati zaključke IBM-ova izvješća iz 2017. godine pod nazivom Jedinstvena generacija Z. U izvješću se navodi da je generacija Z najnovija skupina kupaca koja ima golemu ekonomsku moć i ključ je uspjeha potrošačkih proizvoda i trgovačkih tvrtki.

Među IBM-ovim preporukama marketinškim agencijama, šest ih se može primijeniti i na učionicu.

  • Dopustite generaciji Z da oblikuje vlastita iskustva.
  • Ne ostavljajte ih da predugo čekaju.
  • Njegujte sigurno okruženje temeljeno na povjerenju.
  • Dopustite im da preuzmu dio kontrole.
  • Vrednujte njihovo mišljenje i dopustite im da pomognu.
  • Generacija Z ne želi odgađati uporabu vještina koje su stekli.

Strategije koje omogućuju generaciji Z da sudjeluje u vlastitom obrazovanju:

  • dajte im priliku da postavljaju pitanja
  • dopustite im da razmisle o tome što žele saznati o određenoj temi
  • prikupljajte povratne informacije u obliku kviza ili ankete
  • omogućite im izbor projekta na kojem će raditi
  • ponudite fleksibilan raspored sjedenja
  • dopustite izbor knjiga za lektiru
  • odvojite vrijeme za povezivanje teme sa stvarnim životom ili sadržajem drugih predmeta
  • omogućite više aktivnosti i samostalnog rada
  • vježbajte samoprocjenu.

Kako bismo pronašli ravnotežu između onoga što učenici žele i onoga što im je potrebno, bit ćemo prisiljeni eksperimentirati te možemo očekivati i poneki neuspjeh. Štoviše, naslućuje se i zlokoban ton u analizi Centra za istraživanje Pew Research Center, gdje se navodi:

„Nedavna su istraživanja pokazala dramatične promjene u ponašanju, stavovima i načinu života mladih koji su u ovoj eri postali punoljetni – pozitivnih i zabrinjavajućih.”

Pozitivni? Generacija Z je samostalna.

Zabrinjavajući? Učenici generacije Z pod velikim su stresom. Prema Udruzi američkih psihologa, 91 posto učenika generacije Z osjeća stres.

Naravno, isto vrijedi i za njihove učitelje.

Jedno je sigurno, poučavanje generacije Z bit će stresno.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: The Educators Room – obrazovni portal čiji je glavni zadatak podići svijest o važnosti učitelja u društvu i zalaganje za obrazovne reforme čiji bi glavni nositelji trebali biti učitelji.
  • Izvor: theeducatorsroom.com
  • Photo by Andrew Spencer on Unsplash