BLIŽI SE KRAJ PRIČI O KURIKULUMU POVIJESTI

Posebna pažnja domovinskom ratu i holokaustu

ponedjeljak, 18. ožujka 2019.

U konačnoj inačici kurikuluma povijesti, na čijoj doradi trenutačno radi proširena Stručna radna skupina, kako doznajemo, smanjit će se broj tema odnosno teme se okrupnjavaju, a bitna je promjena i u tome da će se modificirati ishodi učenja.

Posebna pažnja domovinskom ratu i holokaustu

Osjetljivim pitanjima i temama, a lako je pretpostaviti da je riječ o holokaustu, Domovinskom ratu i još nekima, posvetit će se u kurikulumu posebna pažnja. A da prijepori u našoj stručnoj javnosti o osjetljivim temama, pogotovo holokaustu, odjekuju i izvan granica Hrvatske, dokazuje i prošlotjedni susret koordinatora Ekspertne radne skupine Radovana Fuchsa s Robertom Williamsom, zamjenikom ravnatelja američkog Ureda za međunarodne poslove u Memorijalnom muzeju holokausta. Tema njihova razgovora bila je obrada holokausta u kurikulumu povijesti.

Kako doznajemo, Fuchs je Williamsu pokazao novi definiran kurikulum preveden na engleski i poručio da će u konačnoj verziji, koja još jasnije definira holokaust, taj mračni dio povijesti biti uvršten u gradivo osmog razreda osnovnih škola i četvrtog razreda gimnazije. Tako će učenici osmog razreda osnovnih škola obvezatno obraditi temu pod nazivom „Stradanja i zločini protiv čovječnosti – holokaust”. U četvrtom razredu gimnazija koje povijest imaju 70 sati godišnje obvezatna tema nosi naziv „Holokaust – sustavni progoni, iseljavanje i koncentracijski logori”, dok će gimnazijalci koji povijest imaju 96 sati godišnje imati obvezatni sadržaj pod nazivom „Progoni i istrebljenje europskih Židova. Holokaust – od nürnberških zakona do završetka Drugoga svjetskog rata. Geta i logori smrti”.

Williams je u razgovoru istaknuo da holokaust kao osjetljiv sadržaj mora biti detaljno i jasno razrađen, tako da učenici mogu dobiti jasne, nedvojbene i ključne informacije o najtamnijem razdoblju 20. stoljeća.

I tu priča o kurikulumu povijesti ne staje. Povjesničari s Filozofskog fakulteta u Zagrebu opetovano traže da se i ova dorađena verzija kurikuluma pošalje u javnu raspravu, a u stručnim se krugovima priča da je to njihov pokušaj rušenja kurikuluma povijesti. Komentirajući njihove zahtjeve, Radovan Fuchs je rekao kako je „zanimljivo da uvijek ista grupacija nije zadovoljna s bilo kojim dokumentom ako to nije njihov dokument”. Također je naglasio kako smatra da javne rasprave o dokumentu koji će prirediti deveteročlani SRS neće biti. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ]

Vezani članci
Školski portal: Reforma školstva nam je potrebna, ali ovo što se sada događa su tek parcijalni zahvati

Reforma školstva nam je potrebna, ali ovo što se sada događa su tek parcijalni zahvati

– Čak mi je bilo svejedno koji ću predmet poučavati,…

Školski portal: Kako je lijepo biti prosvjetar

Kako je lijepo biti prosvjetar

[Piše: Gordana FODER | varazdinski.hr ]  Jednostavno je lijepo podsjetiti…

Školski portal: Stop varanju na državnoj maturi!

Stop varanju na državnoj maturi!

Na što maturanti moraju pripaziti istražila je novinarka HRT-a Sunčica Findak. Maturanti…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Puzanje pomaže razvoju mozga

Puzanje pomaže razvoju mozga

Koliko se često djeci obraćamo s…

Školski portal: Gužva u Svemiru

Gužva u Svemiru

Uz dozu mašte uvijek u razredu…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…