Školstvo u medijima
OTVORENO PISMO NOVIM UČITELJIMA
Dragi novi učitelji, ne morate biti superjunaci!
objavljeno: 22. ožujka 2019.

Morate biti poput iznimnih učitelja koji su utjecali na vas ili poput onih veličanstvenih, hrabrih učitelja iz filmova. Međutim, varate se. Vaši učenici ne trebaju superjunaka. Oni trebaju nekoga tko će ih slušati, poučavati i rasti uz njih; nekoga tko može priznati svoje pogreške i učiti iz njih. A to je mnogo bolje nego biti superjunak.

Ne morate biti savršeni. Poučavanje je vještina koja se godinama usavršava, a čak i tada ćete nastaviti griješiti. I to je sasvim u redu.

Vi ste dovoljni.

Susretat ćete se s frazama poput „učitelji bi trebali raditi što god je potrebno”, ali zapravo trebate granice, prostor i odmor. Ne morate se pojaviti baš na svakome sportskom događaju, sponzorirati svaki klub, biti na svakom učeničkom plesu, sudjelovati u radu svih školskih odbora ili ocijeniti svaki rad koji učenici predaju. Ne morate biti prva osoba koja će se pojaviti na nekome školskom događaju i zadnja koja odlazi iz škole svakog dana.

Poučavanje je profesija koja nosi određenu razinu zadovoljenja, no ono je također tjelesno i emocionalno iscrpljujuće. Nemojte se osjećati loše zato što ste ostavili papire na stolu i otišli kući igrati se sa svojom djecom, trčati, popiti kavu s prijateljem, pogledati film ili čitati knjigu koja nema nikakve veze s poučavanjem. Dajte si oduška i bavite se stvarima koje vas fasciniraju. Pronađite neki hobi. Naravno da biste trebali mariti za svoje učenike i dati im svu svoju energiju i strast. Ali da biste to napravili morate napuniti baterije i pronaći užitak izvan učionice. To vas ne čini sebičnim već boljim učiteljem.

ZAŠTO JE OVAJ KONCEPT UČITELJA SUPERJUNAKA TOLIKO OPASAN:

Ovaj je način razmišljanja zaista opasan kad poučavate u nižim razredima osnovne škole, pogotovo kad učenike lišavate sposobnosti da sami donose odluke.

Mentalitet superjunaka vodi do perfekcionizma i profesionalnog sagorijevanja. 

Možete postati ogorčeni na svoje kolege te čak i na učenike i njihove obitelji. To se može vrlo lako manifestirati kao ljutnja.

Skrivate svoje pogreške i ne uspijevate dobiti pomoć kad vam je potrebna. Umjesto da ponizno krenete dalje i radite na sebi, vi niječete svoje pogreške zbog toga što se od superjunaka očekuje da budu savršeni.

Ne uspijevate stvoriti život izvan okvira poučavanja. Kad slijedimo hobije i interese koji nisu povezani s poučavanjem, često uvodimo nove i inovativne ideje u svoju praksu.

Odmor je nužan za stvaralaštvo. Poučavanje je stvaralačka profesija, ali zahtijeva odmor.  

Ne uspijevate surađivati. Superjunaci rade sami, ali poučavanje se često svodi na čekanje, slušanje i učenje od drugih.

 U redu je naporno raditi, ali postoji razlika između napornog rada zbog unutarnjeg poriva i ljubavi prema onome što radite te napornog rada zbog toga što lovite savršenstvo. A čak i kad naporno radite važno je prisjetiti se da odmor obnavlja energiju.

NAPOMENA

  • SAD: John Spencer bivši je srednjoškolski učitelj i sveučilišni profesor koji smatra da svi učitelji mogu otkriti stvaralački potencijal u svojim učenicima.
  • Izvor:  spencerauthor.com