TREBALO BI SE ZAMISLITI, JER UČENICI KAŽU:

„Više nam se sviđa učiti od robota nego od učitelja”

ponedjeljak, 25. ožujka 2019.

Učenici uživaju u lekcijama koje vode roboti zbog toga što mogu postaviti isto pitanje koliko god puta žele i proći „nekažnjeno”, kaže John Hattie

„Više nam se sviđa učiti od robota nego od učitelja”

Jedan od najutjecajnijih znanstvenika u području obrazovanja John Hattie upozorio je učitelje da ne podcjenjuju sposobnosti robota i mogućnost da roboti preuzmu barem neke dijelove njihova posla.

Hattie je nedavno imao prilike promatrati kako robot poučava učenike i primijetio da se učenicima više sviđalo učiti od robota nego od učitelja.

 John HATTIE, ravnatelj Instituta za istraživanje obrazovanja u Melbourneu u Australiji i jedan od najcitiranijih obrazovnih znanstvenika na svijetu, rekao je da zbog „neosuđujuće prirode interakcije s robotom učenici više uživaju u lekciji koju oni predaju”.  

Oni su robotu mogli postaviti isto pitanje nekoliko puta, a robot nije postao frustriran; robot nije znao jesu li učenici jučer bili zločesti niti jesu li s nastave izostali zbog bolesti ili nekoga drugog problema, rekao je Hattie, koji je najpoznatiji po svojoj pedagoškoj metastudiji Vidljivo učenje, koja je analizirala tisuće stranica obrazovnih istraživanja u nastojanju da odredi što djeluje u školama odnosno obrazovanju. 

Govoreći na međunarodnoj konferenciji o Vidljivom učenju u Edinburghu u Škotskoj, profesor Hattie je rekao: „Kad sam prošle godine bio u Aziji, gledao sam kako robot poučava učenike i bilo je zaista fascinantno. 

Na kraju sata imao sam prilike pričati s učenicima. Svi znamo priču kako je odnos učitelja i učenika ključan za poučavanje, ali znate li što su ova djeca rekla? „Više nam se sviđa učiti od robota nego od učitelja.”

 USTANAK UČITELJA ROBOTA?

 Hattie je dodao: „Cijela priča s umjetnom inteligencijom trebala bi nam biti upozorenje. Umjetna inteligencija vrlo je napredna i napreduje brže nego što možete zamisliti.

Moramo biti otvoreni i zainteresirani za pitanje kako bi nam roboti mogli pomoći u našem radu da bismo smanjili opseg problema s kojima smo suočeni, a koji su povezani s ljudskom interakcijom i svim predrasudama.”

 Sir Anthony SELDON, sveučilišni rektor i bivši ravnatelj, upozorio je 2017. da će za 10 godina školski učitelji izgubiti svoju tradicionalnu ulogu i postati razredni pomoćnici.

Međutim, Andreas SCHLEICHER, posebni savjetnik za obrazovne politike pri Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), ima drukčije mišljenje. On je u prošlosti rekao da vjeruje kako bi automatizacija mogla biti vjetar u leđa nastavničkoj profesiji.

 Upravo će učitelj „koji čita iz scenarija” biti „automatiziran”, rekao je Schleicher, ali će učitelji koji izgrađuju snažne odnose sa svojim učenicima i roditeljima imati „još bolji posao u budućnosti”.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
  • Izvor: tes.com

 

 

Vezani članci
Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom, kaže da je i…

Školski portal: Jeste li danas zahvalili svom učitelju?

Jeste li danas zahvalili svom učitelju?

Naravno, često se utjecaj učitelja ne može iskazati brojkom niti…

Školski portal: Ako vas djeca ne slušaju, izabrali ste pogrešno zanimanje

Ako vas djeca ne slušaju, izabrali ste pogrešno zanimanje

Budući učitelji, sudionici programa „Učitelj za Rusiju”, sastali su se…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Književnici u gostima, a srednjoškolci vole „Lošinj čita”…

Akcija „Lošinj čita”, proizišla iz suradnje s…

Školski portal: Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Uspjeh u školi – rezultat uloženog truda

Naime, sviđalo se to nama ili…

Školski portal: Tri kategorije učitelja

Tri kategorije učitelja

Michael Linsin, učitelj s 27-godišnjim iskustvom,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…