Jedan od najutjecajnijih znanstvenika u području obrazovanja John Hattie upozorio je učitelje da ne podcjenjuju sposobnosti robota i mogućnost da roboti preuzmu barem neke dijelove njihova posla.
Hattie je nedavno imao prilike promatrati kako robot poučava učenike i primijetio da se učenicima više sviđalo učiti od robota nego od učitelja.
John HATTIE, ravnatelj Instituta za istraživanje obrazovanja u Melbourneu u Australiji i jedan od najcitiranijih obrazovnih znanstvenika na svijetu, rekao je da zbog „neosuđujuće prirode interakcije s robotom učenici više uživaju u lekciji koju oni predaju”.
Oni su robotu mogli postaviti isto pitanje nekoliko puta, a robot nije postao frustriran; robot nije znao jesu li učenici jučer bili zločesti niti jesu li s nastave izostali zbog bolesti ili nekoga drugog problema, rekao je Hattie, koji je najpoznatiji po svojoj pedagoškoj metastudiji Vidljivo učenje, koja je analizirala tisuće stranica obrazovnih istraživanja u nastojanju da odredi što djeluje u školama odnosno obrazovanju.
Govoreći na međunarodnoj konferenciji o Vidljivom učenju u Edinburghu u Škotskoj, profesor Hattie je rekao: „Kad sam prošle godine bio u Aziji, gledao sam kako robot poučava učenike i bilo je zaista fascinantno.
Na kraju sata imao sam prilike pričati s učenicima. Svi znamo priču kako je odnos učitelja i učenika ključan za poučavanje, ali znate li što su ova djeca rekla? „Više nam se sviđa učiti od robota nego od učitelja.”
USTANAK UČITELJA ROBOTA?
Hattie je dodao: „Cijela priča s umjetnom inteligencijom trebala bi nam biti upozorenje. Umjetna inteligencija vrlo je napredna i napreduje brže nego što možete zamisliti.
Moramo biti otvoreni i zainteresirani za pitanje kako bi nam roboti mogli pomoći u našem radu da bismo smanjili opseg problema s kojima smo suočeni, a koji su povezani s ljudskom interakcijom i svim predrasudama.”
Sir Anthony SELDON, sveučilišni rektor i bivši ravnatelj, upozorio je 2017. da će za 10 godina školski učitelji izgubiti svoju tradicionalnu ulogu i postati razredni pomoćnici.
Međutim, Andreas SCHLEICHER, posebni savjetnik za obrazovne politike pri Organizaciji za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD), ima drukčije mišljenje. On je u prošlosti rekao da vjeruje kako bi automatizacija mogla biti vjetar u leđa nastavničkoj profesiji.
Upravo će učitelj „koji čita iz scenarija” biti „automatiziran”, rekao je Schleicher, ali će učitelji koji izgrađuju snažne odnose sa svojim učenicima i roditeljima imati „još bolji posao u budućnosti”.
………………
NAPOMENA
- Ujedinjeno Kraljevstvo: TES je digitalna zajednica s više od 3,6 milijuna registriranih korisnika u 279 zemalja i teritorija te stoga najveća mreža učitelja koja pomaže savjetovati, informirati i inspirirati edukatore širom svijeta.
- Izvor: tes.com