Školstvo u medijima
KREATIVNOST JE STANJE UMA I SRCA
Najbolji načini za kreativno poučavanje u svakoj učionici
objavljeno: 27. ožujka 2019.

Poučavanje kreativnosti izazov je za učitelje, jer je učenike prije svega potrebno inspirirati vlastitom kreativnošću. Ova se vrsta poučavanja odnosi na stvaranje nečega jedinstvenog, u učenicima i izvan njih. Kreativno poučavanje korisno je iz nekoliko razloga:

  • kreativnost je srce motivirajuće učionice
  • kreativnost omogućuje učenicima i nastavnicima da izraze ideje i mišljenja na jedinstven način
  • kreativno poučavanje vodi aktivnom učenju.

„Nešto jedinstveno” znači nešto osobno i vrijedno za učenika. Može biti malo ili veliko. Može biti ideja, trenutak u učenju, emotivno iskustvo ili bilo koja vrsta kreativnog otkrića. Bit je u tome da je za učenika – jedinstveno.

Evo nekoliko smjernica u njegovanju vještine kreativnog poučavanja.

ZANEMARITE OGRANIČENJA

Kreativnost je vječna i ima neograničen potencijal, što znači da smo kao kreativni ljudi neograničeni. Dok smo djeca imamo povjerenje u vlastitu kreativnost i neustrašivost koja iz njega proizlazi, ali ga s vremenom možemo izgubiti. Nažalost, mnogi su od nas odrastali s jakom sviješću o onome što ne možemo postići.

Ako je kreativnost u nama, a svakako jest, to znači da smo neograničeni. To se odnosi i na sve učenike svih dobi. Moramo naći način da im prenesemo ovu vrstu razmišljanja. Potaknite učenike da zakorače izvan svojih mentalnih ograničenja.

SUPROTSTAVITE SE PREDRASUDAMA

Kreativni ljudi preispituju predrasude i uvriježena uvjerenja o mnogim stvarima. Kreativni se um pita „Kako?” i „Zašto ne?”. Učitelji su u sjajnoj poziciji pokazati djeci kako se to radi. To ne znači da trebate sve okrenuti naglavačke. Učenici, naravno, također moraju znati birati svoje bitke.

DEFINIRAJTE PROBLEM

Alberta EINSTEINA jednom su pitali kako bi riješio problem kad bi dobio samo sat vremena za njegovo rješavanje. Tvrdio je da bi većinu vremena potrošio na razmišljanje o problemu.

Kreativno definiranje proširuje i razumijevanje problema i potencijalna rješenja. Definirajući problem, vježbamo različite vještine. Ponovno definiranje problema omogućuje sagledavanje različitih perspektiva i otkriva stvari o problemu koje možda nisu očite, navodi učenike da razlučuju što je istinito ili ispravno, a što nije, pomaže učenicima da shvate kako je problem nastao i zašto je njegovo rješenje važno.

DAJTE IM VREMENA

Za razvoj kreativnosti potrebno je vrijeme. To je proces rasta koji se razlikuje od osobe do osobe. Svaki pisac, umjetnik, dizajner, izumitelj ili poduzetnik to će vam reći. Također će vam reći da su pogriješili mnogo puta prije nego što su pronašli pravu ideju. Učenicima će možda trebati vremena da „rasplamsaju” maštu. Preispitat će, ponovno razmotriti, izbaciti stare ideje i ubaciti nove. Počet će ispočetka, zaglaviti i izvući se. Budite im podrška.

BUDITE HUMANI

U redu je griješiti pred učenicima. Ako njima ne smeta, zašto bi smetalo vama? Učitelji ne bi trebali održavati iluziju savršenstva. Pokažite učenicima da u životu ne ide sve glatko i savršeno, neka znaju da je u redu istraživati ​​i eksperimentirati.

OCJENJUJTE KREATIVNO

Tu „na scenu” stupa formativno ocjenjivanje. Potaknite kritičko i analitičko razmišljanje u aktivnostima koje provodite. Dajte učenicima prostora za ispitivanje i isprobavanje. Moraju osjetiti da su te vještine istinski vrijedne.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Wabisabi Learning – tvrtka koja se bavi preobrazbom učenja uz pomoć inovativnih aplikacija, izvora, profesionalnog usavršavanja, savjetovanja i prikupljanja sredstava.
  • Izvor: wabisabilelearning.com