VELIKI USPJEH OSNOVNE ŠKOLE LIPIK

Najljepši školski vrt u 2018. godini

ponedjeljak, 1. travnja 2019.

Najljepši školski vrt u 2018. godini u Republici Hrvatskoj ima Osnovna škola Lipik. Rezultat je to cjelogodišnjeg obilaženja i ocjenjivanja školskih vrtova u sklopu tradicionalnog natječaja HRT-a.

Školi je dodijeljena Zlatna povelja, novčana nagrada od 10 tisuća kuna, visokotlačni čistač Kärcher i zastava Najljepši školski vrt.

No, priča o uređivanju vrta i okoliša lipičke škole traje već godinama, govori nam ravnateljica Klaudija KOVAČ. Okoliš škole je velik, zasađen brojnim trajnicama, ljetnicama, grmljem i drvećem. Brigu o njegovu održavanju vode učenici škole uključeni u učeničku zadrugu Lipa, ali i učitelji, spremačice i domari. Jednostavno rečeno, svi.

 ✿  POTICATI RAD RUKAMA  ✿ 

U školskome voćnjaku površine 1200 četvornih metara zasađene su autohtone sadnice voćaka. Također, podigli su sjenicu u školskom dvorištu, dok su prošle godine napravili visoke gredice za povrtnjak. Domari su napravili drvenu konstrukciju i napunili je zemljom, učenici zasadili razno povrće, a likovna skupina oslikala je vanjski dio. Od šljiva se kuha pekmez na tradicionalan način, vani u kotlu, od jabuka radi sok i jabučni ocat, od povrća zimnica. Zasadili su i stotinjak sadnica aronija te razno bobičasto voće. Velike su površine oko škole travnjaci, gdje u proljeće nakon ubranih rascvjetalih maslačaka rade med.

Kroz učeničku zadrugu Lipa koju vodi učiteljica Anita DUJIĆ proizvodi se plasiraju i uči se model poduzetništva, poručuje ravnateljica škole:

– Smatramo važnim naše takoreći net-generacije poticati na rad rukama i boravak na otvorenome. Poučavanje poduzetništva, uz kreativnost, znači kod učenika razvijati inicijativu, neovisnost i timski rad, pozitivan odnos prema samostalnosti i budućem životu. U školskom se okolišu u izvannastavnim aktivnostima organizira kvalitetno provođenje vremena, a ujedno se poučava kako bi se trebale stvarati poželjne radne navike te voditi briga o vlastitu zdravlju i radnoj sposobnosti.

…………………….

Tri sekcije zadrugara

Najzaslužnija skupina učenika za prekrasan školski okoliš i uređen vrt svakako su školski zadrugari. Učenička zadruga Lipa osnovana je 2011. godine, a okuplja djecu u tri sekcije. Voćare vodi Stjepan BENKOVIĆ, a kreativnu sekciju Anita Dujić, koja s djecom izrađuje prigodne dekorativno-uporabne predmete, pakira proizvode te osmišljava i ukrašava ambalaže. Naposljetku, fotosekciju vodi Ivanka MATKOVIĆ.

Učenička zadruga aktivna je na smotrama i raznim lokalnim sajmovima. Rad zadruge vidljiv je na gradskim manifestacijama – Danima voćara, Božićnom sajmu, Županijskim smotrama učeničkih zadruga, Uskrsnom sajmu, Danu zdrave hrane i rekreacije te Danu škole. Na županijskim smotrama aktivno sudjeluju već četiri godine, gdje se zadrugari predstavljaju u voćarskoj i kreativnoj sekciji. Sudjelovali su na Državnoj smotri učeničkih zadruga, 2016. godine u Zadru.

Voditeljica zadruge Anita Dujić s djecom brine o vrtu na visokim gredicama gdje sade razno sezonsko povrće (mrkvu, ciklu, peršin, luk, papriku, rajčicu, patlidžan, salatu, špinat i ukrasne tikvice), a nađe se aromatičnog i ljekovitog bilja. Od povrća iz vrta rade veselu zimnicu i ajvar.

……………………

Atrij, prekrasan prostor unutar škole, godinama nije bio funkcionalan. Unazad godinu dana počelo je njegovo uređivanje te je mnogo toga napravljeno zahvaljujući zajedništvu, trudu, idejama i inicijativama učenika i svih djelatnika škole. Nakon rješavanja problema odvodnje slivnih voda i drenaže, pristupili su estetskom uređenju. Istodobno se rušila derutna područna škola, a dobivenu su staru ciglu očistili te je ugladili u stazice, opisuje Kovač:

– Uredili smo kamenjare, vrtne gredice, kutak za odmor i učionicu na otvorenome. To je prostor u kojem sad svi rado boravimo, učenici izlaze pod odmorom, odrađuje se izvanučionička nastava, a nakon učiteljske sjednice to je odličan prostor za team building.

✿   UČENJE IZ OKOLIŠA  ✿ 

U učionici na otvorenome djeca uče iz neposrednog okoliša. Upoznaju ljekovito bilje, a u radionicama istražuju kako ih najbolje iskoristiti. Svi djelatnici škole stoga primjećuju da je uređenje vlastitog vrta pozitivno utjecalo na osobni razvoj, zaštitu okoliša i društveno poduzetništvo. Učenici se raduju radnim akcijama, učenju na otvorenome, druženju i konzumaciji proizvoda koje su sami uzgojili i čije podrijetlo dobro poznaju. Na taj način stječu radne, ekološke i gospodarske navike, potiču marljivost, timski rad, inovativnost i poduzetnost. Osnovne potrebe djece za neposrednim druženjem, tjelesnom aktivnošću i boravkom na otvorenome danas su sve veće.

– Nagrada za najljepši vrt u cijelom zemlji kruna je našeg rada, raduje nas, ali i obvezuje. Otvorenje novog natječaja HRT-a održat će se u našoj školi, a Zlatnu će povelju sljedećem dobitniku uručiti jedan od naših učenika. Ponosna sam na našu školu, jer ovakvim projektima predstavljamo Grad i Županiju – zaključuje ravnateljica Klaudija Kovač.  [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine ]

Vezani članci
Školski portal: Učiteljica roditeljima koji žele razgovarati o „onom” učeniku

Učiteljica roditeljima koji žele razgovarati o „onom” učeniku

Radi se o otvorenom pismu kojim se obraća roditeljima svojih…

Školski portal: Odvojeni razredi za agresivnu djecu

Odvojeni razredi za agresivnu djecu

… uskoro mogli pohađati nastavu u odvojenim razredima. Kako je…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…