POSTOJI LI U ŠKOLAMA KRITIČKO MJERILO USPJEHA KOJE OBIČNO IGNORIRAMO

Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

utorak, 2. travnja 2019.

Najbolji tekst koji sam pročitao proteklog tjedna bio je članak „Jedino zaista važno mjerilo uspjeha jest ono koje ignoriramo.”* Cijeli je članak vrlo uvjerljiv, ali dio o Billu Gatesu zaista mi je…

Pitanja koja će vam pomoći da „izmjerite” školsko iskustvo učenika

… zapeo za oko: „Nije tajna da starenje pomaže da stvari sagledamo iz druge perspektive. Bill Gates osvrnuo se na svoj rad protekle godine  i rekao je da je kao mladić u dvadesetima bio zaokupljen time da od Microsofta napravi računalnog diva. Danas je usmjeren na druge ljude:

„Jesam li posvetio dovoljno vremena svojoj obitelji? Jesam li naučio dovoljno novih stvari? Jesam li razvio nova prijateljstva i produbio stara? Ovakve su mi stvari bile smiješne kad sam imao 25 godina, ali kako starim tako su mi mnogo važnije.”

Cijeli je ovaj tekst vrlo koristan, ali me naslov natjerao da razmislim o dosadašnjem djelovanju u obrazovanju.

Postoji li u školama kritičko mjerilo uspjeha koje obično ignoriramo?

Da vam postavim to pitanje, koji bi bio vaš odgovor?

Što bi rekli vaši učenici?

U tekstu možete pronaći tri pitanja koja su zaista važna i koja će vam mnogo reći o tome što je ključno u vašoj školi ili učionici.

  • Osjećaju li se učenici sigurno?
  • Osjećaju li se učenici cijenjeno i poštovano?
  • Nudi li im njihovo školsko iskustvo nove prilike za sadašnjost i budućnost?

Ako možete pozitivno odgovoriti na prva dva pitanja, treće će biti mnogo lakše. Ako prva dva pitanja nisu vaš fokus, uspjeh učenika u budućnosti svejedno je moguć, ali ne zahvaljujući njihovu školskom iskustvu već unatoč njemu. A još je važnije kako bi vaši učenici odgovorili na ova pitanja.

P. S.

Inicijalno nisam uključio riječ „sadašnjost” u treće pitanje, ali sam se sjetio da smo katkad toliko usmjereni na ono što ćemo napraviti za svoje učenike u budućnosti da ignoriramo koliko je zapravo za njih važno ono što se događa sada.

………………

NAPOMENA 

  • KANADA: George COUROS vodeći je američki edukator u području inovativnog vođenja, poučavanja i učenja. Radio je kao učitelj, administrator i ravnatelj. Autor je knjiga The Innovator’s Mindset; Empower Learning, Unleash Talent te Lead a Culture of Creativity. Poznat je kao govornik o inovaciji učenja i uključivanju učenika, a surađivao je sa školama i organizacijama širom svijeta.
  • Izvor: georgecouros.ca

* https://qz.com/1570179/how-to-make-friends-build-a-community-and-create-the-life-you-want/

Ključne riječi

Vezani članci
Školski portal: Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

Zamijenite riječ „neuspjeh” riječju „učenje”

U svojoj knjizi „Mindset: The New Psychology of Success” („Način…

Školski portal: S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

S učenicima treba često raspravljati o uspjehu

 „Uspješni ljudi žive prema drukčijim pravilima. Nizanje priznanja, napredovanje na…

Školski portal: Bill Gates i Steve Jobs odgojili su svoju djecu bez tehnologije

Bill Gates i Steve Jobs odgojili su svoju djecu bez tehnologije

Intervjui s Billom Gatesom, Steveom Jobsom i drugim tehnološkim divovima…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…