Jučer-danas-sutra
PO OVIM ĆETE ZNAKOVIMA PREPOZNATI DA VAS VAŠI UČENICI VOLE
A onda je upravljanje učionicom mnogo lakše
objavljeno: 19. travnja 2019.

Danas ću vam objasniti kako možete znati je li ovo zaista istina. Jer, učenici su zapravo vješti u skrivanju negativnih osjećaja prema vama.

Boje se da bi saznanje o tome što zaista misle o vama moglo utjecati na vaš odnos prema njima ili vaše ocjenjivanje njihova rada.

Stoga, većina učenika drži svoje mišljenje za sebe. Oni nasmiješeni rade ono što moraju dok vam istodobno zamjeraju.

Stoga, kako saznati vole li vas vaši učenici?

U tekstu slijedi pet neospornih znakova da vas vaši učenici vole, što vam daje veliku prednost u upravljanju učionicom.

ONI ĆE VAM TO REĆI.

To je najjasniji znak onoga što vaši učenici zaista osjećaju prema vama. Ako ste popularni kod učenika, oni će vam to iznova i iznova davati do znanja.

I to neće doći samo od onih nekoliko za koje se čini da vole sve svoje učitelje.

Čut ćete to iz sva četiri kuta svoje učionice, od svojih najboljih učenika do onih koji imaju problema s učenjem, od onih koji se savršeno dobro ponašaju do onih najizazovnijih.

ČUT ĆETE TO OD DRUGIH LJUDI.            

Roditelji, administratori, kolege učitelji, učenici u drugim učionicama… Vaša će dopadljivost postati dobro poznata u školi.

Drugim riječima, postat ćete poznati, ljudi će vas pozdravljati na hodnicima, roditelji će vam šaptati u uho, administratori će vam se smiješiti (i ostavljati vas na miru), a vaši će kolege htjeti znati vašu tajnu.

UČENICI ĆE VAS PRIZNATI.

               Kad ujutro pozdravite učenike oni će vas pogledati ravno u oči, što nije mala stvar. Doživljavat će vas uz gestu neprisilnog priznanja.

Neki bi to mogli pokazivati s entuzijazmom, dok će drugi biti suptilniji. Mnogi će također potražiti vaše odobrenje, koje iznimno cijene.

„Jučer sam dao gol na utakmici.”

„Jučer sam učio sat vremena.”

„Donio sam čips da podijelim s prijateljima.”

VAŠI ĆE UČENICI ŽELJETI BITI OKO VAS.

Kad vam različite skupine učenika pristupaju tijekom odmora ili prije i nakon škole samo da bi pričali i smijali se s vama, to je očit znak da vas vole i uživaju u vašem društvu.

A to je ključno da biste razvili odnose koji utječu na ponašanje.

Razgovori teku sami od sebe. Čavrljanje je ugodno i prirodno. A nezgrapnost i stidljivost oko vas gotovo i ne postoje.

VAŠI VAS UČENICI POZDRAVLJAJU S DRUGOGA KRAJA HODNIKA.

Mnogo znači kad vas učenici otvoreno pozdravljaju dok se igraju s prijateljima.

To posebno vrijedi za učenike viših razreda osnovne i srednje škole.

Njihova spremnost da budu otvoreni i riskiraju da ih prijatelji (koji vas možda ne znaju) zadirkuju snažan je pokazatelj toga koliko im je stalo do vas.

VI IMATE MOĆ I ONI TO MOGU OSJETITI.

To se obično može primijetiti kada dosegnete točku u kojoj vaša osobna dopadljivost tako duboko utječe na učenike da upravljanje učionicom postaje mnogo lakše.

Možete osjetiti da čak i obično upozorenje ima težinu za vaše učenike.

Oni vas vole i cijene te uživaju u vašoj učionici toliko da vaša pravila nose određenu težinu, značenje i smisao za njih. Ne žele vas razočarati, već vam žele udovoljiti, saslušati vas, zadiviti vas i dobro se ponašati pred vama.

To je jedan od najboljih osjećaja u poučavanju.

  •  Prednost kao nijedna druga

Postoje učitelji koji će vam reći da ne mare za to vole li ih njihovi učenici ili ne. I to je u redu.

Međutim, bez obzira na to koju razinu poučavanja dosegnete, možete je udvostručiti u mjesec dana postanete li dopadljiviji. Ne mogu dovoljno naglasiti prednost koju vam ta osobina daje. Ili užitak i olakšanje koje to može značiti za upravljanje učionicom.

To ne znači da morate zabavljati svoje učenike, biti prijatelj s njima ili ih ne smatrati odgovornima. (Što će, ironično, rezultirati time da vas oni neće ni voljeti ni poštovati). 

Da biste naučili kako biti dopadljiviji i kako uživati u većem utjecaju i dubljoj ljubavi prema poučavanju, posjetite kategoriju arhiva Rapport & Influence (Odnosi i utjecaji) portala Smart Classroom Management. 

…………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com