UDRUGA PRAGMA

Dodijeljena Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja

ponedjeljak, 1. travnja 2019.

Pragma je dodijelila šestu „Godišnju nagradu za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja”. Dobitnici su ovogodišnje Nagrade Kristina LJUBIĆ i David BRALO za rad „Dan Univerzalne sportske škole u Varaždinu”…

Dodijeljena Godišnja nagrada za novinarske radove koji promiču vrijednosti obrazovanja

…s Radija Megatona, u kategoriji za najbolji radijski prilog. U kategoriji za najbolji televizijski prilog dobitnica je Nagrade Silvia VLADIĆ VRBAN s radom „Borna Hadži-Veljković i Ivor Dunović, gimnastika” iz Udruge media talenti za Sportsku televiziju te u kategoriji za najbolji tiskani/online prilog Dominik JANOVIĆ s radom „Borba s depresijom. Mladi ne traže pomoć iz straha da prisilno ne završe u 'Vrapču'” iz časopisa Global.

Pristigle novinarske radove na natječaj Pragme zajedno su ocjenjivali učenici, nastavnici, stručni suradnici i roditelji odgojno-obrazovnih ustanova po principu „jedna ustanova – jedan glas” te su se i ove godine u ocjenjivanje uključile osnovne, srednje škole i učenički domovi. Tema ovogodišnje Nagrade koja se provodila pod motom „Neopisivo!” povezana je s istoimenim školskim kalendarom koji je Pragma tiskala i usmjerena je promicanju i usvajanju zdravih stilova života u sklopu obrazovnog sustava.

Tako su se u Pragmi ove godine usmjerili na osnovne zdrave životne navike i stilove kojima se sprječava problem ovisnosti i potiče zdrava fizička aktivnost, zdrava prehrana i briga o tijelu. Učenici koji su sudjelovali u glasanju za Nagradu u isto su vrijeme usvajali znanja o zdravim navikama i vještine kritičkog promišljanja, ali i jačali medijsku pismenost te razvijali vlastito samopouzdanje na temelju iskustva sudjelovanja u procesu glasovanja. Nakon svečanog proglašenja dobitnika po kategorijama, Jelena ADAMLJE iz Pragme predstavila je rezultate evaluacije.

– Važno nam je čuti mišljenje učenika, nastavnika i roditelja o Nagradi, jer nam je to najbolji pokazatelj uspješnosti i vodič za nastavak rada na povezivanju emocionalne i medijske pismenosti – istaknula je Adamlje.

Nastavnici u evaluaciji ističu:

Posebno im se svidjelo biti u ulozi ocjenjivača te su spoznali da to i nije tako jednostavno. Promišljali su i međusobno raspravljali koliko je prisutan zdrav stil života kod njihovih vršnjaka, raspravljali su o važnosti medija, o informacijama koje mediji prenose i koliku ulogu imaju u društvu. Učenici su u evaluaciji istaknuli: „Prije nikad nisam imala priliku sudjelovati u takvim stvarima. Ponosna sam što sam nešto novo isprobala.”

Također, učenici kažu kako su se osjećali „vrlo profesionalno i korisno” te im je bilo zanimljivo naučiti nešto novo i obrađivati teme o kojima se ne govori u javnosti.

Održana je i panel-rasprava stručnjaka o promicanju zdravlja među djecom i mladima i utjecaju medija. Panelisti su bili dobitnici Nagrada, kao i prof. dr. sc. Igor KANIŽAJ s Fakulteta političkih znanosti i potpredsjednik Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu, mr. sc. Snježana ŠALAMON iz Nastavnog zavoda za javno zdravstvo „dr. Andrija Štampar” i Nedjeljko MARKOVIĆ, predsjednik Pragme.

Profesor Igor Kanižaj u raspravi je naglasio kako je važno da mladi steknu povjerenje u medije, osobito na lokalnoj razini. Kristina Ljubić s Radija Megatona istaknula je:

– Kad biram emisiju, biram onu koja govori o dobrobiti djece, jer samo šest lokalnih postaja u Hrvatskoj ima emisije o medijskoj pismenosti. Novinari sami trebaju imati odgovornost da biraju emisije koje će raditi.

Dominik Janović iz Globala ističe važnost uloge mentora i profesora na fakultetima kao potporu budućim novinarima, a mr. sc. Snježana Šalamon iz Zavoda „dr. Andrija Štampar” dodaje kako mediji pridonose tome da se problemi mentalnog zdravlja destigmatiziraju. Nedjeljko Marković, predsjednik Pragme, istaknuo je:

– Povezujemo medijsku i emocionalnu pismenost kako bismo saznali na koji način medijski sadržaji izazivaju promjene kod učenika, roditelja i nastavnika te kako možemo pomoći da kvalitetni i provjereni medijski sadržaji dolaze do mladih. Važno je da mladi znaju provjerene, znanstvene činjenice.

U raspravu su se uključili i učenici Osnovne škole Kustošija, Srednje škole „Ivan Švear” iz Ivanić-Grada i Osnovne škole Ante Kovačića iz Zlatara. Istaknuli su da negativni medijski sadržaji utječu loše na njih („gubimo nadu, obeshrabruju nas”) te su pozvali novinare da čuju njihovo mišljenje. Uime Ministarstva znanosti i obrazovanja na dodjeli Nagrade sudjelovala je izaslanica ministrice Sanja HORVATIĆ, savjetnica u Kabinetu koja je podržala uključivanje učenika u proces dodjele Nagrade, jer se na taj način potiče medijsko opismenjavanje. Nagrada se provodi uz potporu Grada Zagreba i partnerstvo Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. [ IZ DRUGIH IZVORA | Facebook ]

Vezani članci
Školski portal: Kanada najobrazovanija zemlja na svijetu

Kanada najobrazovanija zemlja na svijetu

Kanada je prva na ljestvici poretka najobrazovanijih država na svijetu,…

Školski portal: Više ulagati u ljude nego u strojeve

Više ulagati u ljude nego u strojeve

… postojećih pozitivnih iskustava, postupne promjene koje ne potiru prethodna…

Školski portal: Roditelji moraju pokazati da cijene obrazovanje

Roditelji moraju pokazati da cijene obrazovanje

Većina roditelja ima iste želje za svoju djecu. Ali „željeti”…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Zec se sakrio na proljetnoj livadi

Zec se sakrio na proljetnoj livadi

Zauzvrat, Eostre siromašnom zecu nudi smještaj…

Školski portal: Trinaest godina zaredom – najbolji u zemlji

Trinaest godina zaredom – najbolji u zemlji

… koji s djecom predano radi…

Školski portal: Koja je najmoćnija riječ koju možete upotrijebiti u učionici?

Koja je najmoćnija riječ koju možete upotrijebiti u učionici?

Međutim, iz učenikova gledišta, jesu li…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…