Jučer-danas-sutra
UPRAVLJANJE UČIONICOM
Imate li dobitni plan sjedenja?
objavljeno: 2. travnja 2019.

Zato što vam loš plan sjedenja s pogrešnom kombinacijom učenika može otežati školsku godinu.

RASPORED SJEDENJA

Učionice mogu biti raznih oblika i veličina, kao i broj učenika u razredu. Pokušajte strateški razmisliti o tome na koji bi način trebalo organizirati klupe u prostoru kako bi se zadovoljile potrebe različitih stilova učenja. Raspored sjedenja trebao bi odgovarati i učiteljevu stilu poučavanja. Imajući u vidu i stil poučavanja i stilove učenja, dobar plan sjedenja trebao bi biti onaj koji pogoduje višestrukim vrstama rada: samostalnom radu, radu u parovima i radu u skupinama.

Nedavno sam boravila u srednjoškolskoj učionici s 24 učenika koja je imala dobro riješen raspored sjedenja. Učenici su bili grupirani u šest skupina od četiri učenika kako bi mogli raditi samostalno, u paru i u četveročlanoj skupini.

 

Ja sam u svojoj osnovnoškolskoj učionici grupirala učenike u četiri skupine po šest učenika. Većinu su vremena radili u grupama od tri učenika, što je funkcioniralo vrlo dobro. Također su po potrebi lako mogli raditi samostalno ili u većoj skupini od šest učenika.

Ovaj mi se raspored sviđa, jer su svi učenici okrenuti prema čelu učionice i postoji mogućnost da sjede u redovima.

Preporučujem učiteljima da isprobaju nekoliko rasporeda sjedenja kako bi vidjeli što im najbolje odgovara. Probajte razmjestiti stolove u oblik slova U ili M. U redu je tijekom godine mijenjati raspored sjedenja. Iznenadite učenike! Na taj će način imati više prilika za povezivanje s kolegama koje inače možda ne bi imali.

UČENIČKE KOMBINACIJE

Čak i uz najbolji raspored stolova, kombinacija učenika ključna je kako bi on bio učinkovit. Imat ćete sve vrste učenika: brbljavce, rastresene, one koji ne mogu mirno sjediti, one željne pozornosti, one koji imaju potrebu biti što bliže učiteljici i one koji se žele izolirati. Vrlo je važno upoznati svoje učenike, a zatim ih posjesti tamo gdje će biti najuspješniji.

Na početku godine svakom učeniku dodijelim njegovo mjesto, ali naglasim da je ono samo privremeno. Nakon što ih bolje upoznam, po akademskim i društvenim sposobnostima, premještam pojedine učenike.

Čak i uz zadani raspored sjedenja, katkad dopustim učenicima da biraju s kime će raditi u skupini, jer se pokazalo da ako učenici poznaju osobu s kojom rade i osjećaju se ugodno u njezinu društvu motiviraniji su i postižu bolji rezultat. Neki učitelji nude različite fleksibilne mogućnosti sjedenja – visoki stolovi, niski stolovi, stolci, vreće za sjedenje, jastuci, sve što može pomoći učenicima. Ja mislim da je to fantastično! Pronađete li pravu kombinaciju učenika, pronašli ste i dobitni plan sjedenja koji će omogućiti najbolje učenje u vašoj učionici.

………………

NAPOMENA

  • SAD: For The Love of Teachers – blog Christine WEIS, američke osnovnoškolske učiteljice koja je poučavala u redovitim razredima i razredima za darovitu djecu u državnim školama.
  • Izvor: fortheloveofteachers.co