Školstvo u medijima
DOK NE ZAPOČNETE LEKCIJU, NE ZNATE ŠTO ĆETE DOBITI
Najbolja strategija za upravljanje „ludim razredom”
objavljeno: 23. travnja 2019.

Samo što, kao skupina, često izmaknu kontroli. Vole trošiti vrijeme i pričati, a vi se trudite prenositi zadano gradivo. To je vrlo čest scenarij.

Volite svoje učenike i katkad odrade dobar posao, ali čini vam se kao da ih ne možete oblikovati u dobru cjelinu.

Nema postojanosti ni čvrstine. Dok ne započnete lekciju, ne znate što ćete dobiti.

Prije nego što dođemo do rješenja, važno je prvo prepoznati uzrok. Ako vas opisana situacija podsjeća na vaš razred, a vi imate dobar odnos sa svojim učenicima, tada ste tome u 99 posto slučajeva razlog – vi.

Ne, ja vas ne krivim. No s pravim pristupom možete stvoriti razred kakav zaista želite.

To je dobra vijest, jer to znači da možete poboljšati stvari. Problem je u nečemu što vi radite, zbog čega je vaš razred razdražljiv, brbljav, nezainteresiran itd.

O čemu se radi?

Žurite. Krećete se, pričate i poučavate brzinom koja unosi napetost u vašu učionicu. S druge strane, to potiče učenike na neprimjereno ponašanje.

To je razlog zbog kojeg su toliko nepredvidljivi, imaju potencijal biti dobar razred, ali nikako da tu razinu i dosegnu. A to je razlog vaše svakodnevne frustracije. Stoga, koje je rješenje?

Morate usporiti! Evo kako to učiniti u tri koraka.

1. KORAK – ČESTO RADITE STANKE

Pauziranje je učinkovito iz mnogo razloga, među ostalim daje vašim učenicima vremena da „udahnu”. To usporava njihov ubrzani puls i pretjerano stimulirane mozgove.

To im omogućuje prostor koji trebaju da bi slušali, usredotočili se i pristupili učenju te obradili informacije koje su mu prethodile.

Uzimanje stanki također vas podsjeća na to da djelujete, krećete se i govorite učinkovito.

Nemojte pritom zaboraviti varirati, neka te stanke budu od kratkih udisaja između riječi do dugačkih, čak i neugodnih izdaha. Ovo održava njihovu pozornost te ih usmjerava na vas i poruku koju prenosite.

2. KORAK – KREĆITE SE SMISLENO

Učitelji koji se užurbano kreću učionicom i brzo skaču s jedne teme na drugu uvijek imaju razdražljive učenike koji se neprimjereno ponašaju, zbog toga što kretanje, buka i nered u okruženju za učenje povećavaju stres i smanjuju sposobnost koncentracije. Stoga je važno kretati se smisleno.

Smatram da moramo biti oprezni kad je u pitanju pomaganje pojedinim učenicima, čak i neskloni tome, jer oni trebaju prostor da bi rasli i naučili kako se nositi s određenim izazovima.  

Kad promatrate samostalan rad učenika, pokušajte ograničiti svoje kretanje. Promatrajte učenike iz daljine kako bi se mogli usredotočiti na rad bez prekidanja.

Kada dajete upute ili informacije, stojte na mjestu. Obje su strategije iznimno moćne. Smiruju i pomažu učenicima da se usmjere na svoje odgovornosti te rezultiraju boljim ponašanjem i učenjem.

3. KORAK – NIŽITE USPJEHE JEDAN PO JEDAN

Jedna od tajni održavanja odgovarajućeg ritma jest da nikad ne nastavite dok ne dobijete ono što želite od svojih učenika. Međutim, to ne znači da stalno morate ponavljati. To znači da pripremite učenike za uspjeh tako da ih poučite svakom detalju koji trebaju svladati da bi uspjeli prije nego što im zadate samostalan zadatak.

Dakle, moraju vam dokazati da razumiju i da mogu obaviti određeni zadatak onako kako ste ih vi poučili. Želite znati hoće li biti uspješni prije nego što im date znak da mogu krenuti.

To gradi samopouzdanje, motivira, poboljšava učenje i onemogućava neprimjereno ponašanje.

To učenicima također daje svrhu i jamči njihov uspjeh.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com