Školstvo u medijima
IMIGRANTI I OBRAZOVANJE
Za djecu useljeničkih obitelji izgledi za školski neuspjeh dvostruko su veći
objavljeno: 4. travnja 2019.

… od postotka djece čiji su roditelji rođeni u Španjolskoj.

Od ukupnog broja učenika koji su 2015. godine upisali završnu godinu obvezatnoga srednjoškolskog obrazovanja, 30 posto njih stranog je podrijetla ili su rođeni u Španjolskoj, ali im je jedan roditelj iz inozemstva, ili čak oba.

Štoviše, studija obuhvaća nekoliko grupa, ovisno o tome jesu li đaci i roditelji rođeni u Španjolskoj (neuspješno 10 posto ispitanika), jesu li jedan ili oba roditelja iz inozemstva (17,3 posto), jesu li đaci rođeni u inozemstvu, ali vrlo rano doselili u Španjolsku (oko 17 posto) ili su došli u dobi od sedam ili više godina (29,2 posto ove djece ne završi obvezatno srednjoškolsko obrazovanje).

– Rezultati su zabrinjavajući, jer je broj učenika povezanih s useljeništvom velik. Željeli smo populaciju djece druge generacije, dakle djece rođene u Španjolskoj čiji su roditelji rođeni u inozemstvu, učiniti vidljivom. Smetnje koje sa sobom donosi migracija osnovni su razlog za neuspjeh, bilo da se radi o kasnom upisu u školu, nekontinuiranom obrazovanju ili odustajanju od školovanja – kazali su istraživači ove studije.

Ako se u obzir uzme zemlja podrijetla, situacija je mnogo drukčija. Neuspješne je djece čiji su roditelji europskog podrijetla 11,3 posto, a one čije su obitelji američkog podrijetla 15,5 posto. Takve je djece čije su obitelji iz Azije 17,8 posto, međutim velika je razlika između kineskih obitelji (13,6 posto) i pakistanskih obitelji (35 posto).

Autori studije napomenuli su da školstvo čini goleme napore, iako funkcionira pod mjerama štednje, te da je ovakva situacija neprihvatljiva. Razine školskog neuspjeha i razlika u rezultatima uvjetovani migracijskim stupnjem nedopustivi su, kazali su. [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema El Pais ]