LIKOVNI MI VOLIMO [31. sat]

Nove tehnike grataž i frotaž, motiv iško lončarstvo

petak, 5. travnja 2019.

Nove tehnike katkad je potrebno potpuno prikazati i naučiti, korak po korak objašnjavajući cijeli postupak detaljno i sa svim elementima. U 2. razredu upoznali smo tehniku grataž i frotaž.

Nove tehnike grataž i frotaž, motiv iško lončarstvo

Rad smo oplemenili i proljetnim cvijećem u našim vazama.

Grataž – grattage (franc.) ili sgraffito (tal.) slikarska je tehnika struganjem gornjeg dijela pastele, tuša, tempere. Kontrasti donje plohe prikazuju se grebanjem gornje plohe olovkom ili oštricom.

Postoji nekoliko vrsta grataža. Jedna se temelji na stvaranju debelih površina pastelom, dok se u drugoj upotrebljava sloj pastela koji je prekriven tušem ili temperom pa se tek onda struže gornji pokrov. Tom se tehnikom najčešće koristi kad se žele istaknuti različite teksture, ritam crta i kontrast svjetla.

Frotaž – frotagge (franc.) naziv je za slikarski postupak. Grafitom ili pastelom trlja se po tankom papiru položenom preko predmeta tako da se na papiru ističe njegova struktura, npr. list, školjka, reljef. Prvi ga je upotrijebio njemački slikar M. Ernst.

Kao poticaj u oblikovanju pomogla nam je prezentacija upoznavanja ostavštine posljednjeg iškog lončara Predraga Petrovića Pepija.

CJELINA:

■  TOČKA I CRTA

NASTAVNA TEMA:

■  Nova tehnika rada

LIKOVNO PODRUČJE:

■  crtanje i slikanje (frotaž)

LIKOVNI PROBLEMI (KLJUČNI POJMOVI):

■  crte po značenju, grataž, ploha i privid prostora (frotaž)

MOTIV:

■  iško lončarstvo – vaza

LIKOVNO-TEHNIČKA SREDSTVA I LIKOVNE TEHNIKE:

■  tempera (bijela), pastel, kolaž – kombinirana tehnika

OBRAZOVNI ZADATCI:

a) stjecanje znanja: naučiti koristiti nove likovne tehnike, imenovati ih i znati objasniti postupak izrade i upotrebe; razlikovati i imenovati crte po toku i karakteru, vizualno opaziti i istražiti doživljaj crta; izražavati se i stvarati crtama

b) stjecanje sposobnosti: vježbati sposobnost divergentnog mišljenja, opažati različite crte u okolini i na likovnim radovima, razvijati maštu, uočiti crte kao element oblikovanja ritma na iškim keramičkim posudama

ODGOJNI ZADATCI:

Razvijanje pozitivnog stava, razvijanje estetskih, moralnih, radnih sposobnosti, oblikovanje stajališta, poticanje na istraživanje tradicijskih obrta i zanata.

Vezani članci
Školski portal: Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Znatiželja, želja, igra, istraživanje

Nekako se izgubila motivacija, ono što nas je poticalo na…

Školski portal: Tkanica

Tkanica

Tako istkanu tkanicu „mlada” je na dan svog vjenčanja isticala…

Školski portal: Folklor kao izvannastavna aktivnost

Folklor kao izvannastavna aktivnost

Sedam učitelja i šest roditelja uključilo se aktivno u jednogodišnji…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…