SEDAM UČINKOVITIH TEHNIKA ZA UPRAVLJANJE RAZREDOM

Kad osjećaju vašu strast i znaju kamo učenje vodi, učenici će biti motivirani za učenje

ponedjeljak, 15. travnja 2019.

Promatrati učitelja s odličnim tehnikama za upravljanje razredom može biti zaista čarobno. Istina je da se upravljanje razredom može naučiti. Čitanje o toj temi, traženje savjeta od drugih učitelja…

Kad osjećaju vašu strast i znaju kamo učenje vodi, učenici će biti motivirani za učenje

… ili čak pričanje s vašim ravnateljem o tome što je primijetio kod promatranja vaše lekcije može pomoći. U tekstu možete pronaći sedam stvari koje morate uzeti u obzir kod upravljanja razredom.

IZGRADNJA ODNOSA

Ovo je najučinkovitija tehnika upravljanja razredom. Kad učenici vjeruju svom učitelju, oni se više trude slijediti pravila. A kad se učitelji potrude upoznati svakog učenika poboljšavaju svoje iskustvo poučavanja. Svaki bi školski sat trebao biti više poput sata provedenog s obitelji.

Ovdje pronađite više savjeta za izgradnju odnosa.

POZITIVNI TELEFONSKI POZIVI RODITELJIMA

Još jedna važna tehnika upravljanja razredom jesu pozitivni telefonski pozivi roditeljima. Vrlo je lako upasti u naviku nazivanja samo u slučaju nekog problema o kojemu morate obavijestiti roditelje. Iako su ovakvi pozivi nužni, pozivi za prenošenje pozitivnih informacija jednako su važni. Svaki roditelj želi čuti pozitivne vijesti o svom djetetu, a to će uvijek doprijeti i do učenika. Pokušajte svaki dan uputiti po jedan takav poziv različitom roditelju. To će mnogo značiti i njima i učenicima, a obično rezultira pozitivnim ponašanjem u učionici. 

Još uvijek niste uvjereni? Pročitajte sedam razloga o tome zašto pozitivni pozivi roditeljima djeluju tako dobro. 

VELIČAJTE NAPORAN RAD 

Pokažite učenicima da cijenite rad koji ulažu u učenje. Prepoznajte njihov napredak u radu svakog dana. Jednom tjedno odaberite jedan posebno marljiv tim ili učenika koji će podijeliti svoju priču s razredom. Neka mu ostali učenici postavljaju pitanja o njegovu radu. Djeca uče vrijedne lekcije kad slušaju svoje vršnjake kako govore o tome što im znači marljiv rad. Djeca tad znaju da će biti primijećen njihov naporan rad, a ne samo njihove ocjene.

ODRŽAVAJTE AUTORITET CIJELE GODINE 

Bili ste ozbiljni na početku godine, ali ste se poslije opustili? Kad kažete djeci da prestanu pričati i vrate se svojim zadatcima, ali ih za neposluh ne kažnjavate, tad to može dovesti do vikanja i izgovaranja stvari zbog kojih ćete požaliti. Ne morate biti zlobni, morate samo misliti ono što kažete i držati se svojih riječi. Stoga napravite popis pravila koja su učinkovita i zaista važna i zatim ih podijelite s učenicima. Izložite ih na vidljivome mjestu u učionici i vraćajte im se često.

POBRINITE SE DA UČENICI ZNAJU ŠTO VAŠA PRAVILA ZNAČE

Samo zbog toga što ste ih vi napisali, podijelili i izložili na vidljivome mjestu u učionici, ne znači da vaši učenici znaju što ta pravila znače. Vaša je verzija zabrane pričanja možda drukčija od njihove. Neki učitelj smatraju da može biti dobro pokazati učenicima načine pričanja koji su dopušteni na satu i one koji nisu. Npr., u redu je povremeno se našaliti, sve dok je učenik usmjeren na svoj zadatak.

UGODITE SVIM UČENICIMA 

Pobrinite se da svi vaši učenici mogu učiti na način na koji vi poučavate. Podijelite svoje strahove i zabrinutost s timom učitelja koji su zaduženi za posebno obrazovanje. Tako se mnogo izazova u upravljanju razredom može izbjeći uzme li se u obzir i planiranje za potrebe svakog učenika u vašoj učionici. Pobrinite se da sa svakim učenikom podijelite svoj plan za njegovo učenje. Razumijevanje postupaka i posljedica može biti ono što dijete s problemom ponašanja treba da bi se osjećalo kao da ima više kontrole nad svojim impulzivnim ponašanjem. Nemojte zaboraviti osmisliti lekcije koje su izazov svim učenicima na način koji je prikladan za svakoga pojedinog učenika.

BUDITE SPREMNI 

Čak i ako niste obvezatni predati svoje planove lekcija, ne znači da ih ne morate pripremiti. Nesigurnost zbog toga što ne znate što biste trebali poučavati određeni dan može vrlo lako uništiti dobar dan. Razvijte planove koji odgovaraju vašem stilu poučavanja, udovoljite svim učenicima, poštujte standarde kurikuluma i potaknite znatiželju svojih učenika. Dobro isplaniran dan može činiti razliku između umornoga i iscrpljenoga.

Da biste zaista dobro upravljali svojim razredom morate moći „prodati” svoju učionicu. Vi niste samo učitelj, vi ste izvođač i trgovac. Kada djeca osjećaju vašu strast i znaju kamo učenje vodi, ona će biti motivirana za učenje. Svaka godina može biti ona koju vaši učenici nikad neće zaboraviti.

…………………

NAPOMENA

  • SAD: We Are Teachers mrežna je zajednica edukatora čija je misija inspirirati učitelje i pomoći im dijeljenjem praktičnih razrednih ideja, savjeta i učiteljskog humora.
  • Izvor: weareteachers.com
  • Photo by Cytonn Photography on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Pet načina kako steći više autoriteta

Pet načina kako steći više autoriteta

Oni postaju mirniji, zreliji, pristojniji. Autoritet učitelja ispunjava ih željom…

Školski portal: U deset koraka stvorite najbolje temelje za uspješan prvi razred

U deset koraka stvorite najbolje temelje za uspješan prvi razred

No bez obzira na to, polazak u prvi razred je…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj, još nisu izvadili olovke,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: „Odrastajući u digitalno doba”

„Odrastajući u digitalno doba”

… i ostvario pravo na financijsku…

Školski portal: Učinkoviti plan lekcije

Učinkoviti plan lekcije

Zvuči li vam ovo poznato? Joj,…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…