RODITELJI, DJECI MORATE ČITATI KNJIGE

Djeca kojoj roditelji ne čitaju nedostaje milijun riječi

petak, 12. travnja 2019.

Djeca kojoj roditelji čitaju pet knjiga dnevno do polaska u vrtić mogu čuti otprilike 1,4 milijuna riječi više nego djeca kojoj roditelji nikad nisu čitali, otkriva nova studija.

Djeca kojoj roditelji ne čitaju nedostaje milijun riječi

„Jaz od milijun riječi” mogao bi biti ključan za objašnjavanje razlika u razvoju rječnika i čitanja, rekla je Jessica LOGAN, vodeća autorica studije i izvanredna profesorica obrazovnih studija na Sveučilištu Ohio State.

Čak će i djeca kojoj roditelji čitaju samo jednu knjigu dnevno čuti otprilike 290 tisuća više riječi do dobi od pet godina nego ona kojoj se ne čita redovito.

„Djeca koja su izložena većem broju riječi bit će bolje pripremljena kad se počnu susretati s riječima u pismenom obliku, dakle kod polaska u školu” – kaže Logan, članica Centra za istraživanje ranog djetinjstva. „Ona će brže i lakše usvojiti vještine čitanja.”

Logan kaže da je ideja za ovu studiju došla iz jedne od njezinih ranijih studija, koja pokazuje da otprilike četvrtini djece u nacionalnom uzorku nikad nije bilo čitano, a idućoj je četvrtini djece čitano bilo rijetko (jednom ili dva puta tjedno).

„Činjenica da smo imali toliko mnogo roditelja koji su rekli da nikad nisu čitali svojoj djeci ili da to rijetko čine bila je prilično šokantna za nas. Željeli smo otkriti što bi to moglo značiti za tu djecu”, kaže Logan.

Istraživači su surađivali s knjižnicom Columbus Metropolitan, koja je odabrala sto najtraženijih knjiga za djecu predškolske dobi.

Logan i njezini kolege nasumično su odabrali 30 knjiga s oba popisa te izbrojali koliko je riječi u svakoj knjizi.

Otkrili su da knjige za najmlađu djecu sadrže u prosjeku oko 140 riječi, dok slikovnice sadrže oko 228 riječi.

S tim su informacijama istraživači izračunali koliko bi riječi dijete čulo od rođenja do petog rođendana pri različitim razinama čitanja. Oni su pretpostavili da bi djeci njihovi roditelji čitali knjige za najmlađe do njihova trećeg rođendana, a slikovnice sljedeće dvije godine te da bi svako čitanje uključivalo jednu knjigu. Također su pretpostavili da roditelji koji nikad ne čitaju svojoj djeci zapravo čitaju jednu knjigu svaki drugi mjesec.

Na temelju ovih kalkulacija, evo koliko bi riječi djeca čula do dobi od pet godina: djeca kojoj nikad nije bilo čitano 4662 riječi, djeci kojoj je čitano od 1 do 2 puta tjedno 63 570 riječi, djeci kojoj je čitano od 3 do 5 puta tjedno 169 520 riječi, djeci kojoj je čitano svakodnevno 296 660 riječi te djeci kojoj je čitano pet knjiga dnevno 1 483 300 riječi.

„Jaz od milijun riječi između djece koja su odgojena u okruženju u kojem se mnogo čita i one djece kojoj roditelji nikad ne čitaju zapravo je nevjerojatan”, rekla je Logan.

Rječnički jaz istražen u ovoj studiji nije jedini njegov oblik s kojim bi djeca mogla biti suočena. Naime, kontroverzna studija iz 1992. sugerira da djeca koja rastu u siromašnim uvjetima čuju otprilike 30 milijuna riječi manje u razgovorima do dobi od tri godine nego ona iz privilegiranijih pozadina. Druge studije koje su naknadno provedene sugeriraju da je ovaj jaz od 30 milijuna možda mnogo manji ili ga čak nema.

Rječnički je jaz u ovoj studiji drukčiji od kontroverznoga u prijašnjoj studiji i možda ima drukčije implikacije za djecu, tvrdi Logan:

„Ovdje nije stvar u svakodnevnoj komunikaciji. Riječi koje djeca čuju u knjigama bit će mnogo složenije i teže od onih koje čuju pričajući s roditeljima i drugima kod kuće”, rekla je.

Primjerice, tema dječje knjige mogu biti pingvini na Antartici – uvodeći riječi i koncepte za koje postoje mali izgledi da će se pojaviti u svakodnevnom razgovoru.

„Riječi koje djeca čuju iz knjiga mogu imati posebnu važnost u učenju čitanja”, rekla je.

Roditelji će često pričati o knjizi koju čitaju s djecom ili dodati elemente ako su pročitali priču mnogo puta.

Ovaj „ekstratekstualni” razgovor pojačat će nove riječi koje djeca uče i mogu uvesti čak i više riječi. Rezultati ove studije naglašavaju važnost čitanja djeci.

„Izlaganje novim riječima dobro je za svu djecu. Roditelji u školskoj knjižnici mogu pronaći knjige koje su prikladne za njihovu djecu”, kaže Logan.

………….

NAPOMENA

  •  SAD: ScienceDaily jedan je od najpopularnijih i nagrađivanih znanstvenih portala, s više od šest milijuna posjetitelja mjesečno.
  • Izvor: sciencedaily.com
Vezani članci
Školski portal: Volim čitati, bježim od lektire

Volim čitati, bježim od lektire

Posljedica toga je siromašan vokabular i razne poteškoće s pisanjem…

Školski portal: Svi profesori čitaju

Svi profesori čitaju

…o kojoj svi imamo što reći, jedino je pitanje koliko…

Školski portal: Slikovnica – početak ljubavi prema čitanju

Slikovnica – početak ljubavi prema čitanju

…razvijanja čitalačkih navika interdisciplinarnim radom u sklopu svih školskih predmeta,…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…