Školstvo u medijima
DOBAR PLAN UPRAVLJANJA UČIONICOM ŠTITI PRAVO SVAKOG DJETETA NA UČENJE I UŽIVANJE U ŠKOLI
Kako izbjeći pritužbe ljutitih roditelja
objavljeno: 24. travnja 2019.

… u ravnateljev ured i tražili da određeni učitelj dobije otkaz.

Učitelji često slušaju grozne priče o ljutitim roditeljima.  

Međutim, važno je napomenuti da se u svakom od ovih slučajeva radilo o roditeljevoj reakciji na to kako je učitelj rješavao problem neprimjerenog ponašanja učenika. I u svakom se slučaju to moglo vrlo lako izbjeći. Evo kako:

OBAVIJESTITE RODITELJE

Već tijekom prvog tjedna škole  pošaljite roditeljima kopiju svog plana za upravljanje učionicom.  

  • Priložite i stranicu s jednostavnom izjavom o potvrdi i razumijevanju pročitanog plana.
  • Zatražite od roditelja da potpišu izjavu i vrate vam je.  

Poanta je da obavijestite roditelje o tome kakvo se ponašanje očekuje od učenika i na koji ćete način učenike sankcionirati.

PROĐITE KROZ PLAN S RODITELJIMA

U svojoj prepisci i komunikaciji s roditeljima pobrinite se da i vi i roditelji detaljno prođete vaš plan za upravljanje učionicom. Na taj će način postojati pisani trag da ste im dali priliku da nauče više, izraze svoju zabrinutost ili postavljaju pitanja.

Na roditeljskom sastanku izložite svoj plan od početka do kraja. Provedite roditelje svim koracima koje ćete poduzeti u slučaju neprimjerenog ponašanja.

Naglasite da je svrha vašeg plana za upravljanje učionicom zaštita prava svakog djeteta na učenje i uživanje u školi. Završite s obećanjem da ćete se držati ovih pravila do posljednjeg slova.

Budite jasni, govorite samopouzdano pa ćete rijetko kada dobiti neko pitanje u vezi s time. A roditelji će vam poslije zahvaliti.

ISPUNITE SVOJE OBEĆANJE

Sada kad ste se javno obvezali da ćete čuvati svoju učionicu od ometanja, morate se toga dosljedno i pridržavati.

Ako pogazite vlastitu riječ, budete li držali prodike, korili učenike ili dopuštali da neprimjereno ponašanje prođe bez posljedica, tad će vjerojatno uslijediti pritužbe od koji se vrlo teško obraniti.

Međutim, evo u čemu je stvar: mnogo je lakše biti dosljedan zbog obećanja koje ste dali. Sjetit ćete se svih onih potpisa, svih lica koja ste sreli na roditeljskom sastanku i željet ćete se držati svog obećanja. Željet ćete zaslužiti njihovo povjerenje.

KAKO TO ZAISTA DJELUJE?

Ako se držite navedenih smjernica, nećete dobivati pritužbe, čak i ako se nijedan roditelj ne pojavi na roditeljskom sastanku.

Međutim, ako se nemoguće i dogodi pa dobijete pritužbu roditelja, ona se neće ticati vas, već vašeg plana upravljanja učionicom, o kojem nema pregovora. Vi ćete pak pristojno objasniti da ćete nastaviti štititi učenje, sigurnost i zadovoljstvo svakog učenika u svojoj učionici.

I to je to.

U 99,9 posto slučajeva roditelji se žale zbog toga što je ugroženo pravo njihova djeteta na učenje odnosno zbog rada u kaotičnom okruženju.

 Žale se na učitelja koji ih prekorava ili zanemaruje neprimjereno ponašanje umjesto da ih kazni na nepristran način.

  • Tajna izbjegavanja roditeljskih pritužba jest već prvog dana u cjelini izložiti svoj plan upravljanja učionicom.

Obavijestite sve uključene – roditelje, učenike, čak i sebe.

A zatim se držite obećanja.

……………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com