Školstvo u medijima
NAUČITE UČENIKE…
Jer, zatražiti pomoć nije znak slabosti!
objavljeno: 30. travnja 2019.

1) POTAKNITE UČENIKE DA TRAŽE POMOĆ.

Nagradite učenike koji postavljaju pitanja i prilaze vam, bilo bodovima, zlatnim zvjezdicama ili pohvalom. Vodite dnevnik u kojem ćete bilježiti koliko je učenika postavilo pitanja ili vas došlo tražiti dodatnu pomoć.

2) POČNITE OD RANE DOBI.

Usadite učenicima ideju da je postavljanje pitanja znak snage, a ne slabosti. Nitko ne postiže ništa veliko posve sam. Suradnja potiče kreativno mišljenje i inovaciju. Recite učenicima da postavljanje pitanja shvate kao svoju novu supermoć koja im daje uvid i priliku za dodatno vrijeme s učiteljem.

3) NE POSTOJE GLUPA PITANJA.

Parafrazirajte ovu staru frazu izreku na pozitivniji način: „Pitanja su dobrodošla, stoga ih postavljajte. Ako imate pitanje, jamčim vam da niste jedini koji to želite saznati, stoga ćete napraviti uslugu cijelom razredu ako mi date priliku da svima razjasnim problem.”

4) PRENESITE IM IDEJU DA SVATKO TREBA POMOĆ.

 

Razmislite o tome da pozovete starije članove lokalne zajednice da dođu u posjet i otkriju učenicima načine na koje je njima traženje pomoći pomoglo. Otkriti mlađim učenicima da je traženje pomoći norma na višoj razini čini ih svjesnima da je primanje pomoći općeprihvaćeno i u redu. Tad se učenici mogu opustiti i biti otvoreni za primanje pomoći.

5) IGRAJTE IGRU

Pobrinite se da vaša učionica bude mjesto koje njeguje način razmišljanja koji potiče razvoj. Neka učenici upoznaju jedni druge tako da na papir napišu dvije stvari u kojima su dobri i dva izazova s kojima obično imaju problema u predmetu koji poučavate.

Neka učenici podijele svoje prednosti i slabosti u malim skupinama. Skupina zatim nudi pomoć svakoj osobi i razmišlja o tome kako pružiti individualnu pomoć kad je to potrebno. „Možeš računati na mene (nas) kad trebaš pomoć s _______.” Ovaj način podrške potaknut će zajedništvo i empatiju, a učenici će željeti pomoći kolegama i prihvatiti njihovu pomoć.

Štoviše, vi to možete pretvoriti u igru.

Ako je dobro provedena, ta metoda djeluje. Počnite od toga da nudite bodove ili nagrade kako biste potaknuli učenike da potraže pomoć.

6) POSTAVITE OČEKIVANJA

Postavite individualne i grupne ciljeve koji ističu napredak. Pokažite im koliko će naučiti te objasnite da se poteškoće mogu očekivati. To od početka poboljšava radnu etiku u učionici. Podsjetite ih da se svi trebaju međusobno podržavati.

To može razjasniti ideju kako se neki učenici uvijek provlače kroz gradivo bez mnogo muke, dok se drugi muče u tišini. Ističite važnost timskog rada cijele godine i podsjetite ih na ispunjavanje postavljenih zadataka.

7) PODIJELITE SVOJU PRIČU

Podijelite sa svojim učenicima ono u čemu ste bili dobri i s čime ste imali poteškoća kada ste bili njihove dobi. Važno je prisjetiti se kako je biti mlad. Koje su bile vaše prednosti, a koje slabosti u predmetnom području koje poučavate ili u drugim predmetima? Kako ste prevladali te prepreke?

Što vam je sada smiješno u vezi s time? Što biste napravili drukčije? Pružite im uvid u vašu prošlost i oni će vas vidjeti u novom svjetlu, ne kao neki nedodirljivi autoritet, već kao ljudsko biće s kojim se mogu poistovjetiti.

8) STANDARDIZIRAJTE TRAŽENJE POMOĆI.

 

Standardiziranjem traženja pomoći učitelji mogu potaknuti način razmišljanja koji potiče razvoj. Odbacivanje predrasuda o vlastitim sposobnostima osnažit će učenike da nauče više o sebi i o onome za što su sposobni.

Raznim strategijama koje promiču dijeljenje, suradnju, ranjivost, mentorstvo i kontinuirano ulaganje truda učenici će se ostaviti loših navika i umjesto toga prihvatiti samozastupanje. Imat će priliku vidjeti školu kao okruženje koje podržava ideju da je traženje pomoći prednost.

Prava se promjena događa tek kad se učenici osjećaju dovoljno sigurno da bi riskirali. Uz odgovarajuće vodstvo, naučit će usavršiti svoje komunikacijske vještine i upotrijebiti svoje izvore u potrazi za samopouzdanjem.

Dok prolaze kroz postupak preobrazbe tijekom osnovne i srednje škole, način razmišljanja koji potiče razvoj omogućuje učenicima da gledaju na sebe kao na postupak u nastajanju koji slijedi vlastitu logiku i pravila.

……………..

NAPOMENA

  •  SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com