ZAŠTO JE JEDNOSTAVNA STANKA NAJMOĆNIJA STRATEGIJA ZA UPRAVLJANJE RAZREDOM

Male oaze tišine uz koje riječi postaju moćnije, a lekcije učinkovitije

utorak, 30. travnja 2019.

Jedna od najčešćih pogrešaka koje učitelji rade kad predaju određeno gradivo, daju upute ili se na neki drugi način obraćaju učenicima jest povezivanje rečenica uz vrlo malo praznina između njih.

Male oaze tišine uz koje riječi postaju moćnije, a lekcije učinkovitije

Drugim riječima, učitelj će se prebacivati s jedne ideje, misli ili informacije na sljedeću bez odgode – često ispunjavajući praznine s beznačajnim riječima i crticama.

To je način na koji većina nas govori u svakodnevnom životu.

Međutim, to može imati negativan učinak na učenike ili na vašu sposobnost da zadržite njihovu pozornost.

Povezivanje fraza bez omogućavanja vremena koje je učenicima potrebno da ih apsorbiraju čini vas nezanimljivima i učenici vas teško prate. Zbog toga svoju pozornost usmjeravaju na sanjarenje, neprimjereno ponašanje ili druge stvari koje im odvlače pozornost.

Jednostavan način na koji možete ispraviti ovaj problem, te u isto vrijeme postati učinkovitiji učitelj, jest da uključite česte i katkad duže stanke u svoj govor.

EVO ZAŠTO SU OVE MALE OAZE TIŠINE TOLIKO MOĆNE:

1) STANKE SU PREDVIDLJIVE.

Predviđanje odgovora i ishoda poboljšava ishode učenja, a kad pauzirate vaši će učenici instinktivno predvidjeti što ćete reći sljedeće. To možete pretvoriti u svoju prednost, pauzirajući prije nego što otkrijete važne ideje, riječi, teorije ili naglašene činjenice.

2) STANKE POTIČU NEIZVJESNOST.

Kad je korištena strateški, stanka stvara neizvjesnost i znatiželju kod slušatelja, potičući ga da pažljivije sluša. Stanka može i najdosadnije informacije učiniti zanimljivima i vrijednima slušanja – što olakšava stjecanje ključne vještine s kojom mnogi učitelji imaju problema.

3) STANKE DODAJU DUBINU I DRAMU.

Pauziranje može biti jednako važno kao i sadržaj kad poučavate. Uz odgovarajuće tempiranje, pravu mjeru i dobar stav pauziranje vašim riječima i vizualizacijama koje stvarate može pridati dubinu i dramu, originalnost i emociju. Pauziranje može pomoći oživjeti vaš nastavni plan i pridati mu moć i energiju koju treba da bi bio važan vašim učenicima.

4) STANKE ONEMOGUĆUJU NEPRIMJERENO PONAŠANJE.

Pričanje bez namjernog pauziranja učenicima zvuči poput zujanja i brzo gube zanimanje, dosađuju se i neprimjereno ponašaju. Povremena stanka od dvije-tri sekunde pomaže razlomiti poznati ton vašega glasa, drži učenike napetima i pomaže ih uključiti u nastavni proces. 

5) STANKE VAM OMOGUĆAVAJU DA SE PRILAGODITE.

Stanka vam daje trenutak da brzo procijenite razumijevanje svojih učenika. Omogućuje vam da uspostavite kontakt očima i usput prilagodite svoje poučavanje. Pauziranje vas osposobljava da budete osjetljivi na potrebe učenika i usklađeni s njihovim neverbalnim reakcijama na vaše lekcije.

 6) STANKE POMAŽU VAŠIM UČENICIMA DA ZADRŽE INFORMACIJE.

Povremena stanka, makar samo na sekundu ili dvije, može razlomiti ideje, teorije, upute u manje dijelove, dopuštajući da ih učenici upiju prije nego što moraju na brzinu prijeći na sljedeću stvar. Ovo poboljšava pamćenje i razumijevanje te učenicima daje temelje na kojima mogu dalje graditi svoje znanje.

JEDNOSTAVNE STVARI SU VAŽNE

Ne postoje ustaljena pravila o tome kada, koliko često i kako biste dugo trebali pauzirati. Učite i iskustvom postajete bolji i spretniji u uporabi stanki.

Na početku se i stanka od samo nekoliko sekundi može činiti predugačkom, neobičnom i neugodnom – čak i za vaše učenike.

               Međutim, s vremenom ćete zavoljeti utjecaj koji pauziranje ima na vaše  poučavanje.

Naučit ćete pričati s više samopouzdanja – više ćete se koristiti tijelom i izrazima lica te postati dinamičniji i voljniji riskirati s pričanjem priča, glumom i slično.

Vaše će riječi biti moćnije, a lekcije učinkovitije. Vaši će učenici biti pažljiviji i više zainteresirani za vas – te manje zainteresirani za neprimjereno ponašanje.

Kao i većina strategija za upravljanje učionicom, radi se o jednostavnim stvarima – iskušanima i učinkovitima – koje, kad ih se dosljedno primjenjuje, iz dana u dan, i usavršava tijekom vremena, rezultiraju odličnim poučavanjem!  

……………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com
Vezani članci
Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje svojim učenicima. Na početku…

Školski portal: Šest odličnih internet pretraživača za mlade

Šest odličnih internet pretraživača za mlade

Pozivamo vas da ih isprobate i podijelite sa svojim kolegama.…

Školski portal:  Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Međutim, obrazovanje se ne svodi samo na lekcije u učionici.…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Mali genijalac Patrik ČUDIĆ briljirao u Kini i opet osvojio zlato

Velik je ovo uspjeh ne samo za Patrika nego…

Školski portal: Dječja klapa Baliniera osvojila prvo mjesto na festivalu u Parizu

Dječja klapa Baliniera osvojila prvo mjesto na festivalu u Parizu

Inače, Međunarodni festival „Etoiles de Paris”…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…