Iz školskog svijeta
DESET NAČINA ZA BOLJE PROMIŠLJANJE POUČAVANJA
I pisanje dnevnika može imati terapeutski učinak
objavljeno: 10. svibnja 2019.

Da se sve svodi na rezultate, podatke, uspješnost ili, drugim riječima, na učenike.

Poučavanje se svodi na učenike, ali pogodite što? Ako se ne možete pobrinuti za sebe, tad ne možete pomoći ni učenicima. Često se govori o tome kako preživjeti poučavanje, ali možete li biti sretni i biti dobar učitelj u isto vrijeme?

Ključni je čimbenik sreće perspektiva, a čimbenik učinkovitosti promišljanje.

10 NAČINA DA BUDETE PROMIŠLJENIJI UČITELJ

1. SNIMITE SE KAKO POUČAVATE

Videozapis možete pogledati sa zvukom ili bez njega. Možete čak i potražiti posebne stvari – tko najviše priča, prosječno vrijeme čekanja, jasnoća uputa koje dajete itd. Možete napraviti i „ubrzano snimanje” da biste pratili svoje kretanje učionicom. Sve to niti ne mora biti u obliku videa, i audiozapis može vam otkriti mnogo toga.

2. PODIJELITE TU SNIMKU NA SVOJOJ MREŽI ZA PROFESIONALNO UČENJE

Zamolite svoje kolege da vam pomognu snimiti video ili audiozapis i ponude povratne informacije. Svaki učitelj treba funkcionalnu mrežu za profesionalno učenje. 

3. POZOVITE KOLEGE DA PROMATRAJU VAŠ SAT

 

 

Nemojte stalno zvati istih nekoliko učitelja. Zamolite ih da se kritički osvrnu, a kritiku nemojte shvaćati osobno. Ona se ne svodi na vas same, već na vaš zanat. 

4. ZAMOLITE UČENIKE ZA POVRATNE INFORMACIJE

Mogli biste se iznenaditi ako obratite pozornost na svoje učenike i na ono na što vas mogu upozoriti kad je vaše poučavanje u pitanju. 

5. SVAKODNEVNO SE ZAPITAJTE JE LI SVE PROŠLO U REDU I PO ČEMU TO ZNATE

To je pitanje koje se primjenjuje u kognitivnom osposobljavanju, ali je i koristan alat za osvrt na vlastitu praksu. Koji su vaši opći dojmovi i koje dokaze imate da biste ih poduprli? Razmislite o nečemu za što mislite da je učinkovito, npr. određenoj strategiji pismenosti, omiljenoj lekciji ili načinu ocjenjivanja.

Kažete da nešto djeluje, ali kako to znate? Čime može dokazati da nešto djeluje? Što bi drugi rekli? Kojim se mjerilima koristite

6. VODITE BLOG ILI DNEVNIK

Neka bude što jednostavniji i pokušajte pisati barem dva puta tjedno – i nemojte preskočiti unos ako ste preumorni ili pod stresom. Pisanje o tome može imati terapeutski učinak. Možete ga i ograničiti na pet minuta dnevno.

Jedina je svrha toga svakodnevni osvrt na vlastiti rad, što vam nudi mogućnost da se u bilo kojem trenutku vratite i pročitate prethodne unose kako biste vidjeli što vam je tada bilo na umu i zašto.

7. BUDITE ISKRENI – ALI NE I KRITIČNI – PREMA SEBI

Mnogo potencijalno odličnih učitelja nije svjesno vlastitih nedostataka.

To je vjerojatno neka vrsta obrambenog mehanizma. Ili doista ne vide svoje pogreške. Nitko nije savršen, ali osvrt vam može pomoći da prepoznate prepreke koje vas sprečavaju da napredujete. To zahtijeva iskrenost prema sebi, nemojte racionalizirati vlastitu osrednjost, ali nemojte se ni okrivljavati za svaku sitnicu.

Osvrnite se, pokušajte ponovno i budite bolji sljedeći put.

8. OKRUŽITE SE ENTUZIJAZMOM

Što više potencijala vidite oko sebe, to ćete više opažati, analizirati i osmišljavati bolje lekcije.

9. OBRATITE POZORNOST NA ONO ŠTO DJELUJE.

 

Nemojte postati ovisni o ispravljanju onoga što ne djeluje u vašem poučavanju: slavite ono što radite dobro. Prepoznajte vlastite prednosti i iskoristite ih da nadjačate svoje nedostatke.

10. PROMIJENITE METODE PROCJENE VLASTITOG RADA

Može biti primamljivo držati se stvari koje volite, ali morate znati procijeniti učinkovitost onoga što radite. Pričajte s učenicima. Zatražite povratne informacije od roditelja. Neka vas vaši kolege promatraju na satu. Snimite se i podijelite snimku na svojoj mrežom za profesionalno učenje. Koristite se raznolikim nizom metoda procjene. 

A to je samo sadržajni dio. Također morate znati djeluje li vaš način interakcije s kolegama i za njih. Vaš ton, govor tijela, količina i kakvoća razgovora itd.

Isto vrijedi za način na koji ocjenjujete učeničke radove, pohranjujete materijale, zahtijevate pozornost učenika, upravljate vlastitim vremenom itd. Ne postoji jedinstveni način za obavljanje ovih stvari. Međutim, pobrinite se da znate što djeluje, a što ne.

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.
  • Izvor: teachthought.com