Da bismo izašli iz sigurne zone rada flomasterom koji je ostavio obrise i dijelove tijela pčela, odlučili smo vizualno ući u prostor stvarajući tanka, sporo prozirna krila na paus-papiru gdje smo opet flomasterom iscrtavali tanke i nježne linije, a sve istaknuli načinom lijepljenja, jer krila doslovce trepere i spremna su na let.
Citat sa stranice profesora Huzjaka o prostorno-plastičkom oblikovanju:
„Ako pojam prostora vežemo za plohu onda govorimo o iluziji, prividu prostora na plohi modelacijom ili perspektivama. Prostor koji je između nekih oblika nazivamo međuprostorom. Sam za sebe prostor ne možemo doživjeti; on je praznina između nekih oblika koji ga čine i oblikuju, zbog čega je uvijek vezan za volumen, makar i volumen samog promatrača.“
NASTAVNO PODRUČJE > NASTAVNA TEMA:
1. Točka i crta – kontrast crta po karakteru
2. Volumen – simetrija oblika, plastičke strukture
NASTAVNA JEDINICA:
oblikovati pčelu na plohi različitim crtama, prostorno-plastički izraziti volumen oblikovanjem krila koja ulaze u prostor.
KLJUČNI POJMOVI – Obrazovna postignuća
OBRAZOVNI ZADATCI:
- uočiti, shvatiti i izraziti različitim tragovima kretanja kontrast crta po karakteru; meka, tvrda, gusta, prozirna, debela i tanka crta
- istražiti i izraditi plastičke strukture koje će u simetriji prikazati izgled krila kao doživljaj prostora i volumena kad krila zamahnu.
ODGOJNI ZADATCI:
- razvijanje uvjerenja i stavova u području likovne stvarnosti, otkrivanje estetskih vrijednosti kontrasta crta po karakteru u motivu i izvedbi.
Likovno-tehničko sredstvo: crni flomaster, paus-papir, drvene bojice
Korelacija: Građanski odgoj i obrazovanje – osobine marljivost, radišnost, ustrajnost
Priroda i društvo – životinje travnjaka, život pčele
- OŠ Sveta Nedelja, 2. B | Radovi nastali pod mentorstvom učiteljice Sandre VUK
- Cijela fotogalerija https://photos.app.goo.gl/zJotCuvSABWajsU79