Školstvo u medijima
ŠEST ZNAKOVA DA STE PREBLAGI PREMA SVOJIM UČENICIMA
To što vas učenici smatraju preblagim ne znači da niste snažna osoba
objavljeno: 6. svibnja 2019.

Jedna je od tih slijepih točaka kad vas učenici smatraju preblagim ili slabićem te misle da vama mogu upravljati. To obično znaju svi učenici, ali sam učitelj o tome nema pojma. Može pak postati veliki problem, jer ako niste svjesni vlastitih slabosti ne možete ni početi raditi na njima. I dalje ćete imati problema, ali nećete znati njihov uzrok.

Ako ste preblagi prema učenicima to može uzrokovati nesnošljivost te činiti izgradnju odnosa gotovo nemogućom. 

SLJEDEĆIH ŠEST ZNAKOVA UPUĆUJE NA TO DA STE PREBLAGI PREMA SVOJIM UČENICIMA.

1) NISTE POTPUNO SIGURNI KOJE PONAŠANJE KRŠI VAŠA RAZREDNA PRAVILA.

Ako niste sigurni što označava kršenje vaših pravila, tad ćete oklijevati i kad se radi o njihovu provođenju. Vaši će učenici vjerovati da vaše granice nisu fiksne i da se o njima može pregovarati, a zbog toga nevoljko prihvaćaju kazne ili preuzimaju odgovornost za svoja djela.

2) UČENICI SE SVAĐAJU S VAMA.

Učenici se svađaju kad to njima odgovara. Postavljaju pitanja, postaju ljutiti i krive vas ako niste precizno odredili granicu i pridržavali je se. Ako oklijevate ili se plaho ponašate umjesto da se čvrsto držite svojih riječi, tad otvarate vrata agresivnom napadu.

3) UČENICI SE NEPRIMJERENO PONAŠAJU.

Učenici ne poštuju vođu koji se ne drži onoga što je rekao ili koji je neodlučan. To kod učenika potiče frustraciju koja se naposljetku pretvara u neprimjereno ponašanje. Na početku može biti suptilno, u obliku uzdisanja i tihog brbljanja, ali ako ne poradite na svom ugledu odlučne osobe tada će se neprimjereno ponašanje samo pogoršavati.

4) POKUŠAVATE UVJERITI UČENIKE DA SE MORAJU PRIMJERENO PONAŠATI.

To je jedna od najgorih pozicija u kojoj se možete naći. Nemate nikakvu prednost ni poštovanje učenika i stoga vam jedino ostaje da pokušate iskoristiti pravu kombinaciju riječi i emocija kako biste učenike potaknuli na primjereno ponašanje. Katkad možete ublažiti situaciju, ali na ovaj način nikad nećete postići stvarnu promjenu. Zapravo, kad pokušavate uvjeriti učenike da se primjereno ponašaju zapravo samo pojačavate sliku koju oni imaju o vama kao o nekome kime je lako upravljati.

5) UČENICI SE PONAŠAJU KAO DA NE POSTOJITE.

Učenici će vas isključiti da bi vam pokazali da vas smatraju slabićem. Pričat će kada vi pričate. Neće slijediti vaše upute. Pretvarat će se da ne postojite. A vi ćete morati podići glas i ponavljati se samo da bi vas učenici poslušali. Na ovaj se način cijeli nastavni sat pretvara u veliku frustraciju. 

6) VAŠI VAM UČENICI ZAMJERAJU.

Vaši izazovniji učenici definitivno će vam dati do znanja što misle o vama. Naljutit će se i kriviti vas kad ih pokušate smatrati odgovornima. Pričat će i žaliti se, izbjegavat će kontakt očima. A vi ćete znati na čemu stojite s njima. Nažalost, zbog toga što ne štitite ostatak razreda i njihovo pravo da uče i uživaju u školi bez ometanja također stvarate ogorčenost kod nekih učenika. Oni vam to neće dati do znanja. Čak će se smijati i biti pristojni, ali odat će ih nedostatak entuzijazma.

PERCEPCIJA JE PROBLEM

Ako vas učenici smatraju preblagim, to ne znači da niste snažna osoba. Već sama činjenica da ste postali učitelj i da svakog dana dolazite na posao pokazuje da ste snažni.

Problem je u percepciji. A to možete promijeniti tako da čvrsto odlučite što krši razredna pravila. Morate jasno dati do znanja koje su vaše granice, a tada će se i učenici moći dosljedno pridržavati tih pravila.

Nakon što ste to utvrdili i nakon što je svima jasno što donosi kršenje pravila, napravit ćete nešto jednostavno i moćno što zapravo malo učitelja ikad radi.

  • Donijet ćete svjesnu odluku da ćete se čvrsto držati vlastitih pravila i njihovih posljedica, da ćete napraviti ono što kažete te da ćete biti vođa kojeg vaši učenici trebaju.
  • Predajte se tome cijelim svojim bićem i mišljenje o vama kao o slabiću nestat će za tjedan dana – zajedno sa svađanjem, žaljenjem, ignoriranjem, nepoštivanjem, neslušanjem i zamjeranjem.
  • Umjesto toga imat ćete pristojan razred primjerenog ponašanja.

…………….

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com