IN MEMORIAM

Umro je doajen hrvatskog školstva Dragutin ROSANDIĆ

nedjelja, 5. svibnja 2019.

Hrvatski filolog Dragutin Rosandić, jedan od doajena hrvatskog školstva i vodećih metodičara nastave hrvatskog jezika, preminuo je u nedjelju u Zagrebu u 89. godini života.

Umro je doajen hrvatskog školstva Dragutin ROSANDIĆ

Dr. Dragutin Rosandić [Gospić, 18. kolovoza 1930.], bio je profesor na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, utemeljitelj zagrebačke metodičke škole i više od pola stoljeća zagovornik reforme u obrazovanju.

Njegova monografija “Metodika književnog odgoja”, pojavljuje se kao obvezna literatura za studij metodike na domaćim i stranim sveučilištima, te je u Sloveniji korištena kao polazište za reformu tamošnjeg školstva. Bio je i gost-predavač u Švedskoj, Mađarskoj, Njemačkoj i Austriji.

Dragutin Rosandić diplomirao je na Filozofskom fakultetu uz Zagrebu 1954. godine hrvatski i ruski jezik, a doktorirao 1965. godine temom o pripovjednoj prozi Vjenceslava Novaka.

Bio je dvije godine asistent na Katedri za noviju hrvatsku književnost (1962.-1964.), a potom je utemeljio Katedru za metodiku nastave hrvatskog jezika i književnosti, prvu takvu na Sveučilištu u Zagrebu. Bio je predstojnik katedre do odlaska u mirovinu 2000. godine.

Utemeljitelj je znanstvene metodike koja je uključena u studijske programe i na ostalim nastavničkim fakultetima u Hrvatskoj, a 1973. pokrenuo je i poslijediplomski studij iz metodike nastave jezika i književnosti.

Dragutin Rosandić desetljećima je kao autor ili koautor bio među najplodonosnijim piscima srednjoškolskih udžbenika hrvatskog jezika i književnosti i priručnika za nastavnike. Velik broj svojih naslova napisao je za ŠKOLSKU KNJIGU.

Rosandićev znanstveni, stručni i praktični rad snažno je pokrenuo suvremeni metodički način mišljenja i interdisciplinarno povezivanje znanstvenih spoznaja radi školskog poučavanja, pa se stoga ubraja među najveće metodičare u Hrvatskoj uopće.

Kao učitelj hrvatskog jezika u Osnovnoj školi u Zlataru objavio je 1950. godine svoj prvi stručni rad koji je najavio njegovu metodičku usmjerenost. Godine 1954. postao je profesorom Varaždinske gimnazije i pokrenuo istraživačke projekte o stjecanju estetske kompetencije u nastavi književnosti. U suradnji s profesorom psihologije dr. sc. Vladimirom Stančićem uspostavlja projekt o estetskom vrednovanju lirske poezije.

Bio je profesor klasične gimnazije u Zagrebu i pisac mnogih udžbenika (Pristup književnom djelu, 1962., i drugih) koji su popraćeni i priručnikom za nastavnike. To je označilo početak novog metodičkog sustava koji postavlja književno djelo u središte nastavnog procesa i uvodi učenika u literarno-estetsku komunikaciju.

Dolaskom na Filozofski fakultet ostvaruje obuhvatan znanstveno-istraživački rad u povijesti hrvatske književnosti. Uz mentorstvo akademika Ive Frangeša uključio se u projekt Znanost o književnosti Šenoina doba. Drugi njegov znanstveni projekt bio je posvećen Miroslavu Krleži kojim je pripremio građu za Krležin zbornik u povodu književnikove sedamdesete godišnjice života i pedesete godišnjice njegova književnoga rada.

Bio je autor i urednik mnogih stručnih projekata i mentor u zemlji i inozemstvu, a uz njegovo ime vezivala se i atribucija kao učitelju učiteljǡ.

Uz teorijski i stručno-praktički metodički te znanstveno-književni, iznimno je bogat i Rosandićev književno-kritički opus. [ HINA ]

Vezani članci
Školski portal: Dragutin ROSANDIĆ definitivno je bio moj najdraži profesor na Filozofskom!

Dragutin ROSANDIĆ definitivno je bio moj najdraži profesor na Filozofskom!

Svaki učenik pamti i voli svog razrednika - svaki student…

Školski portal: Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

… organiziraju informativni webinar na temu provedbe ovogodišnjih elektroničkih prijava…

Školski portal: Mogu li vrtićanci promijeniti svijet?

Mogu li vrtićanci promijeniti svijet?

U vrtićima njegujemo zdrav i proaktivan odnos prema okolišu. Da,…

Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

Webinar za sve učenike koji upisuju I. razred srednje škole

… organiziraju informativni webinar na temu…

Školski portal: Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave

Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave

U skladu s temom, edukaciju smo…

Školski portal: U gostima nam mađarski metodičari

U gostima nam mađarski metodičari

Na Visokoj učiteljskoj školi Józsefa Eötvösa…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…