Školstvo u medijima
NA KANARSKIM OTOCIMA
Emocionalno obrazovanje – obvezatni predmet u školama
objavljeno: 16. svibnja 2019.

Devedeset minuta tjedno za ovaj predmet „ukradeno” je od vremena za matematiku i jezik, a Emocrea (naziv predmeta koji uključuje i kreativnost) provodi se ondje već petu godinu zaredom.

Emocionalno obrazovanje kao predmet postoji još samo u obrazovnim sustavima Malte i Ujedinjenoga Kraljevstva. U međuvremenu, Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) razvija sustav procjene društvenih vještina, osim matematike i čitanja.

– Iako je sustav još uvijek u probnoj fazi i ne znamo kad će se početi primjenjivati, bitno je istaknuti da će on analizirati na koji način učenici oblikuju mišljenje o općim temama kao što su klimatske promjene, razumijevanje stavova drugih osoba, odnosno na koji način razmatraju mogućnost poduzimanja nečega o bilo kojem pitanju. Upravo u ovim procesima naša sposobnost kontroliranja emocija ima veliku ulogu – kaže Veronica Boix, istražiteljica na projektu Zero Sveučilišta Harvard.

Širom svijeta postoji više od pet stotina studija o temi emocionalnog obrazovanja, a rezultati pokazuju da ovi programi poboljšavaju akademski uspjeh za 13 posto. Na Kanarskim otosima još nije provedena sveobuhvatna studija, jer prva generacija učenika nije završila osnovno obrazovanje (odnosno šesti razred osnovne škole). Za sada se procjena temelji na upitnicima za učenike i nastavnike na kraju svake školske godine.

– Trenutačno učenice i učenici uče prepoznati znakove koje im šalje vlastito tijelo, odnosno dešifrirati tjelesne kodove u vezi s emotivnim stanjima. Znaju da emocije uvijek uvjetuju njihovo ponašanje i da, prije nego što učine bilo što, trebaju stati i duboko udahnuti – kaže Antonio Rodriguez, profesor psihologije obrazovanja na Sveučilištu La Laguna.  [ IZ DRUGIH MEDIJA | Školske novine | Prema El Pais ]