Savjeti stručnjaka
KAKO SE NOSITI SA ZAHTJEVNIM KOLEGAMA
Kad je sukob u pitanju, prevencija je definitivno bolja od liječenja
objavljeno: 15. svibnja 2019.

Međutim, u stvarnom su svijetu stvari često daleko od idealnoga. Škola se ne razlikuje mnogo od bilo kojega drugoga radnog mjesta gdje je teško postići opisanu radnu utopiju. Ljudi imaju svoje planove, uvjerenja i mišljenja. Može biti iznimno teško navesti sve kolege da „pjevaju istu himnu”.

Nažalost, sukobi, zahtjevni kolege i situacije zapravo su neizbježni. Pritisak posla, neprestano ispitivanje struke i kultura straha koja, nažalost, čine školu plodnim tlom za sukobe.

Ako ste odgovorni za vođenje ili upravljanje drugima, doista je važno da znate kako upravljati sukobima i kako se nositi s teškim situacijama i kolegama. Evo nekoliko savjeta za to.

RAZUMJETI UZROK SUKOBA

Neki ljudi mogu biti vrlo zahtjevni i negativni. Voditelju ili menadžeru koji je prirodno pozitivan može biti iznimno teško razumjeti takve ljude i nositi se s njima.

Različiti su razlozi zbog kojih je netko neprestano negativan, previše ih je da se ovdje svi spomenu. Možda se samo radi o osobi čija je čaša uvijek poluprazna. Razlozi možda potječu iz djetinjstva, a možda su u pitanju osobne okolnosti ili prethodno iskustvo u školi.

Pokušajte što bolje razumjeti kolege. Svakako poslušajte što drugi imaju za reći o određenoj osobi, ali nikad nemojte dopustiti da to utječe na vašu prosudbu. Morate ostati potpuno nepristrani i objektivni.

Uvijek izdvojite vrijeme i saslušajte kolege koje smatraju zahtjevnima, ali isto tako budite svjesni da njihova otvorenost i iskrenost nisu zajamčeni. Povjerenje se stječe s vremenom.

SPRIJEČITI, A NE LIJEČITI

Kad je sukob u pitanju, prevencija je definitivno bolja od liječenja. Timski rad sličan je poučavanju razreda. U učionici nastavnici neprestano „skeniraju” razred tražeći naznake problema koji se mogu pojaviti kako bi ih spriječili prije nego što se dogode i eskaliraju. Planiranje lekcije također je slično. Učitelj razmišlja o tome kako bi razred mogao reagirati na određenu aktivnost. Planirate lekciju kako biste zadovoljili potrebe učenika.

Isto je i s kolegama. Prepoznajte moguće probleme i pokušajte predvidjeti sukob.

S razredom morate paziti da se prema svima ponašate jednako dok istodobno usvajate prilagođen pristup pojedinim učenicima. Isto biste trebali činiti i s kolegama. To je sjajan način sprječavanja pretvaranja nesporazuma u konfliktne situacije.

SUOČAVANJE

Iako je prirodno željeti izbjeći sukob, bit će i trenutaka kad će se čelnici morati suočiti s kolegama o određenim pitanjima, jer će izbjegavanje takve situacije dovesti do eskalacije sukoba. Suočavajte se s problemom, a ne s osobom. Počnite tako što ćete dati jasnu i nedvosmislenu izjavu o svom viđenju problema ili situacije. Zatim prestanite govoriti i saslušajte drugu stranu. Suočavanje ne znači nužno sukob. Znači jednostavno iznijeti sve što imate za reći. Jednako je važno saslušati odgovor. Ne prekidajte. Držite se činjenica. Budite odlučni, ali ne i emotivni. To je najbolji način sprječavanja konfliktnih situacija.

………………

NAPOMENA

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: Creative Education – portal sa savjetima za kreativno vođenje nastave.
  • Izvor: creativeeducation.co.uk