Zanimljivosti
CIJELI ŽIVOT TREBA UČITI
9 načina kako pomoći učenicima da uče na svojim pogreškama
objavljeno: 3. kolovoza 2018.

Tome je tako jer, umjesto da frustrirani odustanemo nakon što smo učinili neku pogrešku, konstruktivno radimo na razumijevanju te pogreške – strategija rješavanja problema koristi nam više nego ako samo zapamtimo rješenje.

Usprkos tome, u našem edukacijskom sustavu pogreške se češće kažnjavaju nego ih se smatra prilikom za učenje. Stoga, što možemo učiniti kako bismo pomogli svojim učenicima da uče iz svojih pogrešaka? Pogledajmo kako greške mogu stimulirati proces učenja.

  • Gledajte na pogreške kao na izvor razumijevanja

Kad su učenici svjesni netočnih rješenja pri radu na nekom problemu, mogu se suočiti s problemom na puno dubljoj razini nego netko kome je samo ponuđeno pravilno rješenje i mora ga jednostavno zapamtiti. Također, ne bismo trebali samo ispraviti pogrešku, nego se i pobrinuti da učenici prepoznaju i razumiju njezin uzrok. Samo tako učenici mogu doći do dubljeg razumijevanja i točnog rješenja.

  • Unaprijedite motivaciju i samopoštovanje reagiranjem na pogreške i nadilaženjem grešaka

Učenik koji uspješno ispravi nešto netočno doživljava to kao osobni uspjeh. Učenici tim putem izravno spoznaju koliko je vrijedan njihov trud i da njihova kompetencija raste. To iskustvo uspjeha učenika potiče da bude uporniji i ulaže više truda u budućnosti kad želi doći do nekog cilja, jer zna da ga može postići. Tako možemo pretvoriti motivaciju za učenje u nešto intrinzično, što može biti puno djelotvornije od, na primjer, poticanja dobrih ocjena.

  • Pogreške su smjernice i učitelju

Greška je samo greška i ništa više? Pogrešno! Pogreške su višeslojne. One učitelju daju informacije o stanju učenika i njegovim deficitima u znanju. Pogreške također pokazuju razumije li učenik potrebne preduvjete i kako možete optimalno spojiti prethodne teme s trenutačnom temom u učionici.

Kao učitelju, pogreške vam daju važan temelj za strukturu lekcije te za individualni razvoj učenika. Ako se iz njih uči i reagira, pogreške mogu biti odličan alat!

  • Dopustite pogreške u atmosferi učenja

Učenici mogu učiti iz svojih pogrešaka, pa im se mora dopustiti da pogriješe! Trebate im dati do znanja da će se u situaciji učenja s pogreškama postupati drugačije nego na testu znanja, kad svaka pogreška donosi negativne posljedice. U učionici stvorite atmosferu u kojoj su pogreške dobrodošle te da se učenici zbog njih ne osjećaju posramljenima. Motivirajte učenike da ne odustaju i nastave tražiti točno rješenje. Tako nagrada za učenje ostaje u fokusu, ali konstruktivan način ispravljanja pogrešaka važan je dio toga.

  • Dopustite raznolikost pogrešaka

Učenicima ne bi trebalo biti dopušteno samo da čine pogreške, nego ih trebaju i moći napraviti. Tu vrsta materijala za učenje igra odlučnu ulogu. Omogućite učenicima situacije u kojima mogu napraviti mnogo raznolikih i zanimljivih pogrešaka. U većini slučajeva traženje pravilnog odgovora ili korištenje pitanja s višestrukim odgovorima neće vam dati nikakav uvid u razloge zbog kojih vaši učenici čine određene pogreške.

  •  Osigurajte učenicima pravovremene povratne informacije tako da mogu reagirati na pogreške

Ako je problem u razumijevanju nečega prepoznat kasno u procesu učenja i prošlo je puno vremena prije nego učenik otkrije da se mora ponovno vratiti određenoj temi, netočni procesi mišljenja već mogu biti čvrsto zacementirani u njegovu umu. Što prije otkrijete neki problem, to ga je lakše riješiti.

  • Analizirajte uzroke i izvore

Postoji nekoliko vrsta pogrešaka – brzoplete i sistematične pogreške te pogrešno razumijevanje, a uzrok pogrešaka može imati mnoge izvore. Nije dovoljno da učenici znaju kako su pogriješili – oni moraju od vas dobiti povratnu informaciju o izvoru pogreške. Ta analiza uzroka povezana s ciljanom individualnom podrškom najbolji je način da promijenite obrasce razmišljanja i spriječite učenike da ponove iste pogreške.

  • Ohrabrujte neovisno ispravljanje pogrešaka kao stvar navike

Ponudite li učenicima priliku da nađu i isprave svoje pogreške odmah nakon što su ih napravili, to će pozitivno utjecati na njihovu motivaciju za učenje. U isto vrijeme potraga za uzrocima i izvorima pogrešaka razvija konceptualno razumijevanje.

  • Koristite tehnologiju koja podržava pogreške i personaliziranu analizu pogrešaka.

Mi brzo dostižemo svoje granice kad se pokušamo fokusirati na sve pogreške svojih učenika. Edukacijski softver može nam olakšati taj posao ako je sposoban analizirati sve što učenik unese u njega i dati mu povratne informacije o njegovom odgovoru. Zauzvrat, vi kao učitelj trebali biste automatski dobiti analizu prednosti i mana svojih učenika. [ IZ STRANIH MEDIJA | teachthought.com ]