Školstvo u medijima
KOJI SU NAJBOLJI NAČINI UČENJA
Ovo su najučinkovitije navike učenja
objavljeno: 17. svibnja 2019.

1) VJEŽBANJE VRAĆANJA INFORMACIJA

Vježbanje vraćanja informacija jest prisjećanje informacija bez ikakvih poticaja. Kad radim provjeru znanja sa svojim razredom, uvijek im kažem da je važno da ne gledaju u svoje knjige, jer to je samo kopiranje, a ne učenje. 

Važan je dio vježbanja prisjećanja informacija naknadno provjeravanje točnosti ili razine detalja koje su učenici proizveli pomoću bilježaka. To redovito vježbam sa svojim učenicima i dijelim to na sljedeće korake:

  • pročitajte informacije
  • prekrijte informacije i zapišite sve čega se sjećate
  • provjerite svoje odgovore uspoređujući ih s materijalom
  • popunite bilo kakve praznine olovkom druge boje.

2) RASPORED 

Prva je važna stvar u vezi s rasporedom učiti malo i često, umjesto štrebanja – što učenici obično rade. Učitelji i učenici trebali bi dopustiti da prođe neko vrijeme prije ponavljanja sadržaja lekcije – i pobrinuti se da ponavljaju i starije teme. Jedan od načina da to potaknete jest da poučavate jednu temu dok zadajete ponavljanje za domaću zadaću o nečemu što ste ranije učili. 

3) ELABORACIJA 

Poučavanje bi trebalo biti osmišljeno tako da pomogne učenicima integrirati novo znanje u veće koncepte. To je poanta elaboracije – stvaranje poveznica između različitih ideja, postavljanje pitanja o tome kako su te ideje slične i različite te primjenjivanje njihova znanja na vlastita sjećanja i iskustva. 

Ukratko, elaboracija se svodi na povezivanje. Učitelji su odlični pri korištenju analogija kako bi objasnili koncepte i učinili ih konkretnima. Poticanje učenika da naprave isto vrlo je moćno. Primjerice, možete postaviti pitanje o tome zašto su dva lika ili autora slična ili potaknuti učenike da razmisle o tome kad je u njihovu životu došlo do velike promjene ili sukoba kako bi pokušali zamisliti kako se određeni lik osjeća – to određene koncepte može učiniti jednostavnijima za razumijevanje te bolje pamtljivima.

Pročitajte više o tome kako poučavanje i učenje učiniti bolje pamtljivima. 

4) ISPREPLITANJE 

Ispreplitanje je prebacivanje između tema ili ideja.  

Učenike bi također trebalo potaknuti da uče teme ili ideje prema različitim redoslijedima i da povezuju dok se prebacuju između određenih tema ili ideja kako bi ojačali razumijevanje i pamćenje. Trebali bismo podsjetiti učenike na „poželjne poteškoće” kad ih uvježbavamo da ponavljaju na ovaj način, jer će im biti teže nego kad uče jednu po jednu temu, međutim ovaj je način dugoročno korisniji! 

5) KONKRETNI PRIMJERI 

Učitelji prepoznaju moć primjera i redovito ih dijele na manje dijelove za učenike kako bi pokazali sastojke koji su potrebni za uspjeh, što učenje čini konkretnim. 

Kao dio ponavljanja učenici bi trebali učiti naše konkretne primjere. 

6) DVOSTRUKO KODIRANJE 

Istraživanje je pokazalo da kombiniranje riječi s vizualnim prikazima učinkovito pomaže i razumijevanju i pamćenju. 

Moj je najuspješniji primjer u posljednje vrijeme bio tijekom poučavanja retorike učenicima sedmog razreda. 

Moji se učenici često šale da grozno crtam, ali čak i ja mogu nacrtati kravatu koja označava etos (ugled/vjerodostojnost), mozak koji označava logos (logiku/znanje) te srce koje označava patos (osjećaje). 

Chris CURTIS ide još dalje i stvara slike koje idu uz sve ključne tehnike u engleskom jeziku da bi pomogao učenicima da zapamte zaplete tekstova koje proučavaju. Uključujući vizualne prikaze kod ponavljanja, materijali učenicima mogu biti odlična pomoć za pamćenje. 

Pročitajte više o dvostrukom kodiranju OVDJE.

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: Portal Teacher Toolkit učiteljima nudi profesionalnu platformu za objavljivanje svojih ideja i izvora kako bi učiteljima diljem svijeta ponudio podršku za razvoj i uspješnost u ovako izazovnom zanimanju.
  • Izvor: teachertoolkit.co.uk