U tekstu navedene stavke označavaju kontrolni popis za planiranje i provedbu lekcije. Također se može upotrijebiti za promišljanje i samoprocjenu.
♦♦ Prenošenje gradiva. Gradivo treba predstaviti na zanimljiv način i pobrinuti se da izložite, zapišete, pokažete, a potom učenicima zadate da nešto odrade ili učine s informacijama koje su primili. Pobrinite se da se čuje i glas učenika, uravnotežite količinu govora učenika i nastavnika.
♦♦ Uloge učenika. Izbjegavajte nastavu koja se sastoji isključivo od učiteljeva govora bez razgovora s učenicima. Oni u svakoj učionici trebaju imati priliku čitati, pisati, govoriti, stvarati. Praksa treba biti ugrađena u nastavu, svaki sat, svaki dan.
♦♦ Stanka za bilješke. Pobrinite se da učenici imaju priliku zastati, razmisliti i zapisati informacije koje im nedostaju. Kako bi se organizirali dopustite im da se koriste samoljepljivim papirićima, bilježnicama, blokovima i sl.
♦♦ Razgovor. Uključite aktivnosti u kojima se učenici imaju pravo okrenuti ili promijeniti položaj te govoriti i razgovarati obrađujući informacije. To će i učitelju dati priliku da sasluša, pruži potrebne povratne informacije i ispravi pogrešna shvaćanja.
♦♦ Uloga učitelja. Koristite svaku priliku za poučavanje, nadgledanje ili suradnju s učenicima. Nikad nije dobra praksa da učitelj bude odvojen od učenika. Dopustite učenicima da rade samostalno, ali nadgledajte i po potrebi pomozite učeniku ili skupini.
♦♦ Ispitivanje na višoj razini. Izbjegavajte pitanja niže razine te nemojte postavljati pitanja bez unaprijed pripremljenog plana. Težite pitanjima koja su usmjerena na primjenu, analizu, procjenu i stvaranje.
♦♦ Radno ozračje u učionici. Najučinkovitija je učionica čista i uredna, oslobođena nepotrebnih stvari i opreme. U njoj su izloženi najkvalitetniji učenički radovi. Također su vrlo korisni jasno uspostavljen odnos i komunikacija učenika s učiteljem.
………………
NAPOMENA
- SAD: Amle.org – službena mrežna stranica Udruge za srednjoškolsko obrazovanje (eng. AMLE – The Association for Middle Level Education).
- Izvor: amle.org
- Photo by Avel Chuklanov on Unsplash