ULOGE UČITELJA I ULOGE UČENIKA

Najučinkovitije strategije planiranja i provedbe lekcije

srijeda, 22. svibnja 2019.

Sljedećih sedam strategija odnosi se na najuspješniju praksu i većina učitelja smatra da o njima ne treba raspravljati. Provode ih najbolji učitelji, a školska administracija očekuje njihovu primjenu.

Najučinkovitije strategije planiranja i provedbe lekcije

U tekstu navedene stavke označavaju kontrolni popis za planiranje i provedbu lekcije. Također se može upotrijebiti za promišljanje i samoprocjenu.

 Prenošenje gradiva. Gradivo treba predstaviti na zanimljiv način i pobrinuti se da izložite, zapišete, pokažete, a potom učenicima zadate da nešto odrade ili učine s informacijama koje su primili. Pobrinite se da se čuje i glas učenika, uravnotežite količinu govora učenika i nastavnika.

 Uloge učenika. Izbjegavajte nastavu koja se sastoji isključivo od učiteljeva govora bez razgovora s učenicima. Oni u svakoj učionici trebaju imati priliku čitati, pisati, govoriti, stvarati. Praksa treba biti ugrađena u nastavu, svaki sat, svaki dan.

 Stanka za bilješke. Pobrinite se da učenici imaju priliku zastati, razmisliti i zapisati informacije koje im nedostaju. Kako bi se organizirali dopustite im da se koriste samoljepljivim papirićima, bilježnicama, blokovima i sl.

 Razgovor. Uključite aktivnosti u kojima se učenici imaju pravo okrenuti ili promijeniti položaj te govoriti i razgovarati obrađujući informacije. To će i učitelju dati priliku da sasluša, pruži potrebne povratne informacije i ispravi pogrešna shvaćanja.

 Uloga učitelja. Koristite svaku priliku za poučavanje, nadgledanje ili suradnju s učenicima. Nikad nije dobra praksa da učitelj bude odvojen od učenika. Dopustite učenicima da rade samostalno, ali nadgledajte i po potrebi pomozite učeniku ili skupini.

 Ispitivanje na višoj razini. Izbjegavajte pitanja niže razine te nemojte postavljati pitanja bez unaprijed pripremljenog plana. Težite pitanjima koja su usmjerena na primjenu, analizu, procjenu i stvaranje.  

 Radno ozračje u učionici. Najučinkovitija je učionica čista i uredna, oslobođena nepotrebnih stvari i opreme. U njoj su izloženi najkvalitetniji učenički radovi. Također su vrlo korisni jasno uspostavljen odnos i komunikacija učenika s učiteljem.

..................

NAPOMENA

  •  SAD: Amle.org – službena mrežna stranica Udruge za srednjoškolsko obrazovanje (eng. AMLE - The Association for Middle Level Education).
  • Izvor: amle.org
  • Photo by Avel Chuklanov on Unsplash
Vezani članci
Školski portal: Što se promijenilo u planiranju nastave?

Što se promijenilo u planiranju nastave?

Jesam li nešto propustila? Ovaj je model zastario ne zato…

Školski portal: Tajne modernog obrazovanja

Tajne modernog obrazovanja

Taj smo izvještaj pod naslovom „Istraživanje krivulje učenja” dobili i…

Školski portal: Točno odredite ponašanja koja neposlušne učenike isključuju iz zabavnih aktivnosti

Točno odredite ponašanja koja neposlušne učenike isključuju iz zabavnih aktivnosti

To je odluka koja vas može potaknuti da propitkujete vlastite…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…