Školstvo u medijima
BUDITE PROMJENA KOJU ŽELITE VIDJETI
Što je sve dobro napraviti prije kraja nastavne godine
objavljeno: 10. lipnja 2019.

…a što bi vam moglo pomoći da poboljšate svoj rad, ali i olakšati vam početak sljedeće nastavne godine.

PLANIRAM PROVESTI ANKETU MEĐU UČENICIMA. Iako naša škola tijekom godine provodi razne ankete s učenicima i roditeljima, ja također pripremam vlastitu anketu koja će mi pomoći da odredim na čemu moramo poraditi. Na taj mi način povratne informacije mojih učenika pomažu da oblikujem ono što je pred nama. Te mi informacije također pomažu da rastem kao učitelj. Nemojte dopustiti da vam učenici odu na ljetne praznike prije nego što prikupite ove važne informacije od njih. Ako vas zanima kako izgleda moja anketa, možete je pogledati ovdje. 

PLANIRAM SE OSVRNUTI NA ONO ŠTO JE DJELOVALO I NAPRAVITI „KARTU” DOBRIH ISKUSTAVA. Krajem se nastavne godine uvijek moramo osvrnuti na proteklu školsku godinu – i na stvari koje su zaista djelovale, bez obzira na to radilo li se o lekciji, ideji, aktivnosti ili nečemu drugom. To nam pomaže u planiranju iduće školske godine. Nemojte dopustiti da ova godina završi a da niste otkrili što je djelovalo u vašoj učionici, a što nije. Zapišite to kako biste u budućnosti opet mogli upotrijebiti ove ideje. Moja je škola npr. pokrenula tim za izradu karte za nadolazeću godinu. 

To nam pomaže da planiramo, raspravljamo i oblikujemo buduća iskustva naših učenika.

PLANIRAM SURAĐIVATI. Naša škola vjeruje u plaćenu učiteljsku suradnju tijekom ljeta. Stoga planiram provesti vrijeme s onima koji znaju više o mene, što će mi pomoći pripremiti se za nove razrede sljedeće godine. Neizmjerno sam zahvalna na ovoj prilici za učenje i razvoj.

PLANIRAM IZBACITI ODREĐENE LEKCIJE. Naša se iskustva neizbježno mijenjaju iz godine u godinu, stoga uvijek postoje određene stvari koje unatoč najboljim namjerama ne funkcioniraju. Zbog toga se želim riješiti tih lekcija, fizički i mentalno. Želim reći zbogom tim stvarima da bih mogla napraviti prostora za bolje.

PLANIRAM OSVJEŽITI UČIONICU. Svake godine preuređujem našu učionicu, ali ove godine želim premjestiti svoj razred u veću učionicu, s više prostora za sve naše knjige. Stoga želim pripremiti sasvim novo iskustvo za učenike. Međutim, čak i da ostajem u svojoj staroj učionici, svejedno bih premjestila sav namještaj koji imamo, pobrojila sve materijale, posložila knjige itd.

PLANIRAM SE USREDOTOČITI. Ovog ću ljeta poučavati druge i učiti od drugih i stoga se trebam usredotočiti. Na čemu sve moram poraditi? Koje bi knjige iz područja profesionalnog razvoja trebala pročitati? Na što se osvrnuti? Koje ideje i ciljeve zapisati?

U prošlosti, kada sam imala preširok fokus, osjećala sam da sam malo toga naučila, ali sada se usmjerim samo na nekoliko važnih pitanja poput – kako ću nastaviti pomagati učenicima da shvate svoju ulogu u svijetu ili kako stvoriti bitna iskustva učenja za učenike.

PLANIRAM PREDAHNUTI. Poučavanje je zadivljujuće, to je moja omiljena stvar na svijetu, ali ono također iscrpljuje i nije lako. Stoga, ljeto je vrijeme za stanku, i to ne onu vrstu koja podrazumijeva da i dalje nešto radite, već pauzu tijekom koje ne osjećate nikakvu krivnju jer niste provjerili svoj email, ili zato što čitate što želite, ili zato što niste pronašli nove ideje za sljedeću godinu. No to morate već sad planirati. Svi znamo koliko zahtjevan ovaj posao može biti i koliko vam lako može okupirati ljeto, ali nemojte mu to dopustiti. Dopustite si da se potpuno odvojite od svega što ima veze s poučavanjem. Prisjetite se, barem na kratko, što znači imati život izvan poučavanja. Ako to ne napravite, tada nećete moći napuniti baterije za sljedeću godinu.

Ljeto je za mnoge prijeko potrebna pauza. Ali to je također odlično vrijeme da postanemo nešto više od onoga što jesmo. Da se prisjetimo zašto se bavimo ovim poslom. Da ponovno pronađemo ljubav prema svom poslu, da se odmorimo, da unaprijedimo svoj rad kako bismo na kraju ljeta svojim učenicima mogli reći „Tako mi je drago da ste ovdje” i zaista to misliti.

…………..

NAPOMENA

  • Pernille RIPP učiteljica je sedmog razreda, autorica i osnivačica pokreta Global Read Aloud [ www.theglobalreadaloud.com ] – inicijative koja promiče pismenost i koja je povezala više od dva milijuna učenika od 2010. godine primjenom tehnologije. Ripp je također autorica popularne knjige „Passionate Learners: Giving Our Classrooms Back to Our Students” te redovito objavljuje na svome blogu.
  • Izvor: pernillesripp.com