Školstvo u medijima
SEDAM JE RAZLOGA ZBOG KOJIH VAS VAŠI UČENICI MOŽDA NE VOLE
Činjenica da vas učenici vole ključna je za svaku učionicu
objavljeno: 18. lipnja 2019.

Dopadljivost ili činjenica da vas učenici vole ključna je za svaku učionicu, jer olakšava izgradnju odnosa. 

S druge strane, ako vas učenici ne vole, tad će upravljanje učionicom biti mnogo teži zadatak. To je razlog zbog kojeg mnogi učitelji iz godine u godinu imaju poteškoća te zbog kojeg se dovode u situacije u kojima mole, svađaju se i pokušavaju podmititi svoje učenike samo da bi „izgurali” dan.

Da bismo riješili ovaj problem moramo znati zašto naši učenici imaju takvo mišljenje o nama.

Stoga, u tekstu možete pronaći sedam razloga zbog kojih vas učenici možda ne vole.

 1) NISTE DOSLJEDNI.

Kad niste dosljedni, učenici smatraju – i to s pravom – da svoj plan za upravljanje učionicom ne provodite pravedno i ravnopravno. Drugim riječima, misle da imate miljenike.  

To uzrokuje ljubomoru i neprijateljstvo te može baciti sumnju na sve što kažete.

Teško je voljeti nekoga tko je spreman pogaziti svoju riječ i ne može mu se vjerovati da će zaštititi učenike i njihovo pravo na učenje. 

2) NEORGANIZIRANI STE.

Poštovanje je blisko povezano s dopadljivosti. Ako je vaše radno mjesto neorganizirano i zatrpano stvarima i papirima, ako se doimate užurbano i nepripremljeno, tad vas vaši učenici neće gledati kao vođu kojeg se isplati slijediti.

Vaša će sposobnost da autoritetom i moći utječete na učenike biti ograničena. Oni možda misle da ste smiješni ili dobra osoba, ali ako vas ne poštuju, tad vas neće ni zavoljeti.

3) NISTE JASNI.

Neznanje o tome što mogu očekivati tijekom školskog dana može biti vrlo frustrirajuće za učenike. Razdražljivi su, slabo slušaju i neprimjereno se ponašaju.

Da bi se učenici ugledali na vas i cijenili vas, morate ih voditi iz jedne lekcije, rutine, vještine do sljedeće. Učenici se nikad ne bi smjeli pitati kako izgleda uspjeh. Znati kakav je osjećaj uspjeti, čak i u malim dozama, može imati vrlo pozitivan utjecaj.

4) PREVIŠE PRIČATE.

Vaše riječi moraju imati „težinu”. Svaka vaša riječ mora imati svrhu i smisao. Jer što više pričate i ponavljate se, time su veći izgledi da ćete izgubiti pozornost učenika.  

Nitko ne voli ljude koji pričaju bez prestanka, pogotovo ako nemaju jasnu poruku.

Teško ih je slušati. To se doima sebičnim i može uzrokovati animozitet čak i kod najmlađih učenika. Lakše je pratiti nekoga tko je jezgrovit i sažet.

5) PREVIŠE IH „DAVITE”.

U pokušaju da naprave što više za svoje učenike, mnogi učitelji previše rade – daju nepotrebne informacije, čuče kraj učenika, dišu im za vratom i usađuju im „naučenu bespomoćnost”. To, s druge strane, ima štetan učinak na ponos učenika i njihovu motivaciju. Također, to je iritantno, nepoželjno i nepotrebno.

6) DOSADNI STE.

Učitelji koje učenici vole stalno procjenjuju načine na koje učenici reagiraju na njihove upute. Uzimaju u obzir faktore poput vremena koje su učenici proveli u sjedećem položaju, koliko slušaju i prate nastavu te koliko se posvećuju koncentriranom radu.

Uvijek pokušavaju biti „svježi” u svojim metodama i strategijama, šale se i uvode novosti. Pokušavaju se zamisliti na mjestu svojih učenika.

S druge strane, učitelji koji „slijepo” odrađuju svoj dan razmišljajući samo o tome što trebaju postići uvijek će imati poteškoća sa nezadovoljstvom, nenaklonošću i dosadom kod svojih učenika, nezadovoljstvom i nenaklonošću.

7) ČANGRIZAVI STE.

Ako ste pod stresom, razdražljivi, umorni i loše raspoloženi, tada će vas učenici teško zavoljeti. Pogotovo ako ste takvi i kad reagirate na neprimjereno ponašanje.

Držanje prodika, opominjanje, ispitivanje i drugi oblici zastrašivanja u današnje doba ne djeluju. Oni samo sabotiraju vaš mir i užitak te uzrokuju još gore ponašanje učenika.

  •  TKO STE VI KAO UČITELJ?

Dopadljivost će vam donijeti veliku prednost pred kolegama.

To uvelike olakšava i pojednostavljuje svako ključno područje upravljanja učionicom – od slušanja do motivacije i učinkovitosti vaših kazni.

To vam daje potrebnu prednost da biste oblikovali svoje učenike u razred koji se primjereno ponaša.

No da biste to postigli, morate biti iskreni kad su u pitanju vaši profesionalni nedostatci. Morate se suočiti sa svojim slabostima i unijeti nužne promjene.

Jednom kad vas učenici zavole više o tome ne morate razmišljati ili čak pokušavati raditi na tome.

To je jednostavno dio vas.

……………………

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management projekt je Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko uspješnica. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih upravljanju učionicom, s više od 120 tisuća pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com