PREUZMITE KONTROLU NAD „NEIZGOVORENIM RIJEČIMA” I PUSTITE DA VAŠA DJELA POUČAVAJU.

Četiri stvari koje učitelji trebaju učiniti kako bi bolje komunicirali

srijeda, 19. lipnja 2019.

Komunikacija je način na koji nešto kažete, koliko često to govorite, kome se obraćate i, možda najvažnije, kako se pritom ponašate. Evo četiri načina na koje stvoriti okruženje koje pogoduje učenju.

Četiri stvari koje učitelji trebaju učiniti kako bi bolje komunicirali

ŽELIM BITI OVDJE

Razumljivo. Katkad ne želimo biti na radnome mjestu. Suočavamo se s raznim pritiscima i izvan posla, a sam je posao također vrlo stresan. Ali pokazati da želite biti upravo u toj prostoriji, baš s tom djecom ima nevjerojatan učinak. Nije potrebno vikati svakom djetetu na uho koliko volite svoj posao, ali možete to pokazati na razne načine – osmjehom, toplim pozdravima, osvrtom na uspjeh dana. To će pomoći djeci da vas vide kao sigurnu i dosljednu osobu koju vrijedi slušati. To im također daje do znanja da ćete se boriti za njihove interese i pomoći im u budućnosti. Na primjer, pohvalili ste neku osobu zbog sjajne usluge koju ste dobili, a ona vam je samo odgovorila: „Moramo, samo radimo svoj posao.” To će sigurno umanjiti sjaj vašega pozitivnog iskustva.

ŽELIM DA BUDETE OVDJE

Pohvale su vrlo učinkovite, ali isto je tako važno primijetiti kad su učenici duhom odsutni, potaknuti ih da podijele svoje mišljenje i obavijestiti ih kad su premašili vaša očekivanja ili vas čak naučili nečemu novom. Djeci, kao i odraslima, potreban je osjećaj pripadnosti kako bi napredovala i počela novi dan svježa i vesela. Pronađite način da dočekate svoje učenike kojim ćete im dati do znanja da ih željno očekujete i da su dobrodošli.

VJERUJEM U VAS

Ključno je pokazati vjeru u svoj razred. To možete učiniti eksplicitno ili implicitno, kontinuiranom podrškom njihovu samopouzdanju ili vlastitom upornošću da ostvarite napredak u učenju s pojedinim učenicima. Kad je zadatak izazovan, recite razredu da je složeniji, ali da ste ga postavili upravo zato što vjerujete da će ga ipak uspješno riješiti. Male stvari čine razliku i učenici ih itekako primjećuju.

Možete govoriti o ranijim uspješnim projektima ili jednostavno reći: „Stići ćemo do toga, to je putovanje.” Katkad ćete morati istupiti iz uloge učitelja i obratiti se učenicima riječima: „Ovo vam govorim kao odrasla zaposlena osoba, na isti način kao što bih rekla svojoj djeci.” Djeca će poštovati iskrenost koja ne dolazi iz usta nastavnika čiji je cilj ispunjenje postavljenog zadatka. Svaka riječ koju izgovarate ne smije baciti sumnju na vašu nepokolebljivu vjeru u ostvarivost ciljeva koje ste postavili onima čije vam je obrazovanje povjereno na brigu.

U OVOME SMO ZAJEDNO

Ključna je i uporaba zamjenice „mi”. Suptilna razlika između „mi” i „vi” sastoji se u tome što „mi” podrazumijeva kako ste ovdje da ih podržite i pomognete im te da učenje nije nešto što se njima čini, već nešto što oni čine uz vašu podršku.

Prvo lice množine „mi”, „nas”, „naše” stavlja vas rame uz rame s učenicima u procesu učenja i mnogo je učinkovitije, posebno za djecu kojima su izravne instrukcije izazov. Sjednete li uz učenika kako biste ga podržali ili se čak upustite u kreativnije metode rada kako biste mu pomogli, pokazat ćete razredu koliko je trud važan te kako rad donosi zadovoljstvo.

Djeca uče iz svega što činimo, na svakom satu i svakog dana. Preuzmite kontrolu nad „neizgovorenim riječima” i pustite da vaša djela poučavaju.

..................

NAPOMENA:

  • UJEDINJENO KRALJEVSTVO: TheTeacherToolkit – izvor nastao kao projekt alternativnog programa osposobljavanja učitelja The Region 13 Educator Certification Program (ECP), koji profesionalcima iz različitih područja djelovanja omogućuje da postanu učitelji pomoću alternativnog programa razvijenog u Teksasu.
  • Izvor: teachertoolkit.co.uk 
Vezani članci
Školski portal: Socijalne vještine ključne su za akademski uspjeh

Socijalne vještine ključne su za akademski uspjeh

Istraživanja pokazuju upravo suprotno. Učenici koji su dobro prilagođeni i…

Školski portal: Kvalitetan i bogat sadržaj za stjecanje profesionalnog znanja i inspiracije

Kvalitetan i bogat sadržaj za stjecanje profesionalnog znanja i inspiracije

… da slušate isti motivacijski i obrazovni sadržaj dok radite…

Školski portal: Usmjerite pažnju na sadržaj koji učenici moraju naučiti

Usmjerite pažnju na sadržaj koji učenici moraju naučiti

Međutim, obraćanje pažnje ne svodi se samo na to da…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: U ponedjeljak štrajk u cijeloj Hrvatskoj

U ponedjeljak štrajk u cijeloj Hrvatskoj

Sindikalni čelnici Branimir MIHALINEC i Sanja…

Školski portal: U dva dana više od 10 000 posjetitelja

U dva dana više od 10 000 posjetitelja

…u organizaciji udruge FabLab te partnera…

Školski portal: U gostima Hrvatskom nacionalnom vijeću u Crnoj Gori

U gostima Hrvatskom nacionalnom vijeću u Crnoj Gori

… u Boki kotorskoj te davanje…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Nadahnjujući citati o učiteljima

Nadahnjujući citati o učiteljima

Dan učitelja, koji slavimo 5. listopada,…