Ako je dobro provedeno, to može smanjiti jaz između učenika i razumijevanja. Drugim riječima, poučavanje usmjereno na učenika „svjesno” je njegovih potreba i daje mu prednost. Ono učenike smješta u samo središte procesa učenja.
Da biste razumjeli što poučavanje usmjereno na učenika znači u modernoj učionici, pronašli smo neke primjere. Svrha je ovog popisa da nastavnicima pomogne razjasniti što sve spada u poučavanje usmjereno na učenika. U tekstu ćete prvo naći primjere poučavanja usmjerenog na učitelja da biste ga mogli razlikovati od poučavanja usmjerenog na učenika.
Primjeri poučavanja USMJERENOG NA UČITELJA:
- razjasniti što znači uspješnost u vašoj učionici
- podsjećati učenike da razmišljaju
- pomoći učenicima da svladaju određeni sadržaj
- pomoći učenicima da kontinuirano vježbaju i provjeravaju rezultate na istome testu
- osmisliti kurikulum i lekcije na temelju standarda i zadataka učenja
- obavijestiti učenike o bodovnom vodiču
- dopustiti učenicima da odaberu završni ishod nekog projekta
- odabrati zadatke učenja na sastanku s četirima učiteljima iz vaše škole
- dopustiti učenicima da izaberu jedan od dva romana s kakvima se dosad još nisu sreli
- pisati radne listove, eseje
- dati dodatno vrijeme učenicima s poteškoćama u čitanju za čitanje kratke priče
- početi sat s planiranom svrhom i zadatkom
- zadati novi zadatak, iako ste jedan takav ili lekciju upravo završili
- ukalupiti učenje u kontekst ocjenjivanja i rješavanja zadataka
- ocjenjivati sve.
Primjeri poučavanja USMJERENOG NA UČENIKA:
- razjasniti kako ćete promicati, mjeriti i slaviti razumijevanje
- pokazati učenicima kako razmišljati „svojom glavom”
- pomagati učenicima da razumiju ono što je vrijedno razumijevanja
- razlikovati ono što možete prihvatiti kao dokaz razumijevanja
- osmisliti kurikulum i lekcije na temelju potrebe za znanjem
- surađivati s učenicima pri stvaranju bodovnog vodiča
- dopustiti učenicima da odaberu svrhu projekta
- odabrati zadatke učenja iz vašega kurikuluma nakon sastanka s učenicima, roditeljima i članovima zajednice koji izražaju jedinstvene društvene i kulturološke potrebe
- dopustiti učenicima da odaberu vlastiti medijski oblik koji odražava svrhu čitanja
- rabiti ploče s izborima
- rasporediti učenike s poteškoćama u čitanju u književnu grupu u kojoj će imati autentičnu ulogu u kojoj mogu biti uspješni, omogućuje im da slušaju primjere čitalačke tečnosti te da sami oblikuju i prilagode brzinu čitanja
- početi nastavni sat pričom
- provoditi pisanje eseja o zadanoj temi kako biste procijenili razumijevanje učenika
- ugraditi učenje u smisao procesa, razvoja i svrhe
- pažljivo odabrati ono što ćete ocijeniti, a ostalo uzeti u obzir kao vježbu.
……………..
NAPOMENA
- SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.