Školstvo u medijima
UČENIK U SREDIŠTU PROCESA UČENJA
Primjeri poučavanja usmjerenog na učitelja i na učenika
objavljeno: 21. lipnja 2019.

Ako je dobro provedeno, to može smanjiti jaz između učenika i razumijevanja. Drugim riječima, poučavanje usmjereno na učenika „svjesno” je njegovih potreba i daje mu prednost. Ono učenike smješta u samo središte procesa učenja.

Da biste razumjeli što poučavanje usmjereno na učenika znači u modernoj učionici, pronašli smo neke primjere. Svrha je ovog popisa da nastavnicima pomogne razjasniti što sve spada u poučavanje usmjereno na učenika. U tekstu ćete prvo naći primjere poučavanja usmjerenog na učitelja da biste ga mogli razlikovati od poučavanja usmjerenog na učenika.

Primjeri poučavanja USMJERENOG NA UČITELJA:

  1. razjasniti što znači uspješnost u vašoj učionici
  2. podsjećati učenike da razmišljaju
  3. pomoći učenicima da svladaju određeni sadržaj
  4. pomoći učenicima da kontinuirano vježbaju i provjeravaju rezultate na istome testu
  5. osmisliti kurikulum i lekcije na temelju standarda i zadataka učenja
  6. obavijestiti učenike o bodovnom vodiču
  7. dopustiti učenicima da odaberu završni ishod nekog projekta
  8. odabrati zadatke učenja na sastanku s četirima učiteljima iz vaše škole
  9. dopustiti učenicima da izaberu jedan od dva romana s kakvima se dosad još nisu sreli
  10. pisati radne listove, eseje
  11. dati dodatno vrijeme učenicima s poteškoćama u čitanju za čitanje kratke priče
  12. početi sat s planiranom svrhom i zadatkom
  13. zadati novi zadatak, iako ste jedan takav ili lekciju upravo završili
  14. ukalupiti učenje u kontekst ocjenjivanja i rješavanja zadataka
  15. ocjenjivati sve.

Primjeri poučavanja USMJERENOG NA UČENIKA:

  1. razjasniti kako ćete promicati, mjeriti i slaviti razumijevanje
  2. pokazati učenicima kako razmišljati „svojom glavom”
  3. pomagati učenicima da razumiju ono što je vrijedno razumijevanja
  4. razlikovati ono što možete prihvatiti kao dokaz razumijevanja
  5. osmisliti kurikulum i lekcije na temelju potrebe za znanjem
  6. surađivati s učenicima pri stvaranju bodovnog vodiča
  7. dopustiti učenicima da odaberu svrhu projekta
  8. odabrati zadatke učenja iz vašega kurikuluma nakon sastanka s učenicima, roditeljima i članovima zajednice koji izražaju jedinstvene društvene i kulturološke potrebe
  9. dopustiti učenicima da odaberu vlastiti medijski oblik koji odražava svrhu čitanja
  10. rabiti ploče s izborima
  11. rasporediti učenike s poteškoćama u čitanju u književnu grupu u kojoj će imati autentičnu ulogu u kojoj mogu biti uspješni, omogućuje im da slušaju primjere čitalačke tečnosti te da sami oblikuju i prilagode brzinu čitanja
  12. početi nastavni sat pričom
  13. provoditi pisanje eseja o zadanoj temi kako biste procijenili razumijevanje učenika
  14. ugraditi učenje u smisao procesa, razvoja i svrhe
  15. pažljivo odabrati ono što ćete ocijeniti, a ostalo uzeti u obzir kao vježbu.

……………..

NAPOMENA

  • SAD: TeachThought portal je posvećen podršci i obrazovanju učitelja te razvijanju poučavanja u 21. stoljeću. Primarno prenosi teme vezane za istraživanje novih modela poučavanja i uloge igre u učenju te pomaže učiteljima da usavrše svoj zanat u današnjim učionicama.