Školstvo u medijima
NAJVAŽNIJE LEKCIJE U KARIJERI
Što smo naučili otkako smo postali učitelji
objavljeno: 28. lipnja 2019.

 

Sam OAKFORD [28],

učitelj sedmog razreda pri Akademiji Bluecoat Aspley u Notinghamu, Ujedinjeno Kraljevstvo

„Male me stvari podsjećaju na razlog zbog kojeg sam uopće postao učitelj. Na početku svoje karijere primijetio sam učenika koji mi se činio vrlo usamljenim. Popričao sam s njime za vrijeme odmora i pitao ga o njegovim interesima. Dok smo na hodniku naišli na učenika sa sličnim interesom za računalne igre rekao sam: ‘Zašto vas dvojica ne biste popričali o svojim najdražim igrama?’ Dva mjeseca nakon toga dobio sam razglednicu tog učenika s porukom: ‘Hvala Vam što ste mi pomogli pronaći prijatelje na početku školske godine. Mislim da bi moje vrijeme u školi bilo mnogo drukčije da nisam stekao prijatelje.’

Volim uzbuđenje koje osjećam, jer ne znam kakvi me sve izazovi čekaju u školi tog dana. Lako je biti motiviran ako volite ono što radite – nema karijere koja je vrijedna tog truda poput ove.”

Steve COX [22],

novi učitelj znanosti pri Akademiji Nottingham za djevojčice, Ujedinjeno Kraljevstvo

„Posao koji radim daje mi svrhu. Znanost je predivna kombinacija akademskog rada i umjetnosti, ali je izazovno učiniti je pristupačnom učenicima. Još uvijek učim kako njegovati i poticati učenike. Postao sam strpljiviji, otporniji i mnogo sam bolji u prenošenju svojih ideja. Ovo su djeca koja očito vole znanost. Neće svatko postati znanstvenik – ali nije u tome stvar. Mogu se koristiti svojim znanjem da objasnim stvari i inspiriram učenike te da ih naučim zašto su ove vještine primjenjive i na druge stvari u životu.

Još uvijek učim i usavršavam se. To je ono što volim u ovome zanimanju – možete se zaista razviti. Volio bih u budućnosti postati ravnatelj.

Mnogi učenici ne shvaćaju koliko naporno učitelji rade. Ali kad zahvale na kraju lekcije (a neki to zaista rade) i kad znate da zaista cijene to što ste ovdje za njih, osjećaj je odličan. To je razlog zbog kojeg se vraćam u učionicu.”

 

Sasha STOCK [28],

učiteljica u srednjoj školi u Barnetu, London, Ujedinjeno Kraljevstvo

„Nema veće radosti od trenutka spoznaje da neko dijete shvaća ono što poučavate. To može biti i mala stvar, ali prekrasno je biti dio toga. To vrijedi za razne stvari, a ne samo za akademske lekcije; to također ima veze sa životnim lekcijama.

Tinejdžeri mogu biti izazovni – oni će vas stalno držati napetima. Morate im dopustiti da pogriješe, ali ih i pravilno usmjeriti.

To je zahtjevno, ali naporno zanimanje. Ja sam ga zavoljela čim sam počela raditi. Svaki je dan drukčiji i emocionalne su nagrade velike. Kad budem starija nadam se da ću se moći osvrnuti i pomisliti da sam napravila nešto dobro: promijenila sam i oblikovala brojne živote. To je zaista uzbudljivo!”

 

Claire TUNNA [56],

učiteljica matematike pri Akademiji Hereford, Ujedinjeno Kraljevstvo

„Fakultet će vas pripremiti za učionicu – ali stvarni je život mnogo bogatiji i promjenjiv. Naučila sam da nikad ne smijem pretpostavljati da svi učenici razumiju osnove; ali ako stvorite odgovarajuće okruženje, oni će se osjećati dovoljno sigurno da mogu postavljati pitanja i pogriješiti bez ismijavanja.

Pravo je postignuće pomoći učenicima da shvate koliko će važna biti matematika u njihovu životu. Morat ćete pridobiti njihovu pozornost. Jednom sam prilikom poučavala o postotcima i povezala ih s porezima. Sljedećeg mi je dana prišao učenik i ispričao kako je pomogao svojoj majci uštedjeti 200 funti, jer je naučio računati s postotcima.

Svaki će vam učitelj reći da ovaj posao nikad nije dosadan. Bavite se ljudskim bićima koja su jedan dan izvanredna, a idući malo manje. Ali najdragocjenije je kad vam učenik kaže da je nešto shvatio, da nešto razumije, da se osjeća pametno i samopouzdano. Ili kad vam kaže da je prije mrzio matematiku, ali sad je voli.”

Aaron RAMSBOTTOM [26],

učitelj jezika pri Akademiji Weston Favell u Northamptonu, Ujedinjeno Kraljevstvo

„Promatrao sam kako jedan moj učenik stječe sve više samopouzdanja. Jednog mi je dana dao poruku u kojoj je pisalo: ‘Na početku školske godine bio sam vrlo stidljiv i bojao sam se postaviti čak i najjednostavnija pitanja, ali tijekom ove školske godine vi ste mi pomogli da izgradim samopouzdanje, ne samo u vašem predmetu, francuskom jeziku, već i u svakodnevnom životu. Silno sam vam zahvalan na tome i želim vam reći – hvala!’

Ja zapravo i nisam shvatio da sam to napravio – sve je to bila samo prirodna posljedica poučavanja. Moji su me učenici inspirirali da budem neustrašiv. Oni su otporni – moraju biti. A ako se oni mogu suočiti sa životnim izazovima, tad mogu i ja!

Učiteljski vam posao omogućuje da slijedite svoje strasti, da ostavite trajan utjecaj na svoju zajednicu i da preobrazite živote svojih učenika.”

………………

NAPOMENA

  • Ujedinjeno Kraljevstvo: Telegraph je višemedijski portal za vijesti, posvećen analizi, perspektivi, mišljenjima i uvidima koje njegovi novinari nude svojoj raznolikoj i širokoj publici.
  • Izvor: telegraph.co.uk