Učitelji stvaraju
LIKOVNI MI VOLIMO [44]
Jedrenjak
objavljeno: 28. lipnja 2019.

… da bude najsličniji njegovoj umanjenoj verziji, a i da ostavari sve zadane likovne probleme. U prvoj smo fazi oblikovali trup broda od spužve koju smo „obukli” u papir.

Za pramac i drvene stupove odabrali smo drvene štapiće, a za jedra papir. Nakon prostornog oblikovanja, u idućim smo se danima bavili dizajnom, oslikali smo trup broda temperama da bismo imali obojanu plohu za detalje koje smo izrađivali u kolažu. Na kraju smo, kao na svakom jedrenjaku, jarbole povezali koncem (to je bio i najteži dio posla). Utrošili smo pet sati zadnjega nastavnoga tjedna, ali je konačni produkt – jedrenjak – bio kruna našega drugog razreda.

Cjelina:

površina, ploha

Likovno područje:

dizajn, slikanje, oblikovanje, prostorno plastičko oblikovanje

Likovni problemi (ključni pojmovi):

kompozicija boja i oblika, simetrija, proporcija, modeliranje i građenje

Motiv – vizualni:

jedrenjak

Likovno-tehnička sredstva i likovne tehnike:

različite, sve radi ostvarivanja cilja – izgradnja jedrenjaka

OBRAZOVNI ZADATCI:

a) stjecanje znanja: uočiti, uspoređivati i razlikovati različite vrste tekstura, usvojiti rad papirom radi oblikovanja, upoznati djela likovne baštine koja sadrže različite površine i izglede jedrenjaka kroz povijest

b) stjecanje sposobnosti: vježbati sposobnost divergentnog mišljenja, razvijati maštu, opažati različite vrste površina u svojoj okolini i na umjetničkim djelima, vježbati sposobnost izražavanja prostornim prikazom.

ODGOJNI ZADATCI: oblikovanje stavova, razvijanje estetičkih i radnih sposobnosti, razvijanje interesa za povijesnu baštinu i brodogradnju.