MICHAEL SANDEL UGODNOM SPONTANOŠĆU FILOZOFSKE KONCEPTE PRIBLIŽIO VELIKOM BROJU LJUDI

Zašto bi učenje trebalo više nalikovati na igru

utorak, 2. srpnja 2019.

Ime Michaela SANDELA danas vam možda više nije poznato, ali je 2010. ovaj 66-godišnji profesor filozofije imao status…

Zašto bi učenje trebalo više nalikovati na igru

intelektualne rock zvijezde. U ono su vrijeme otvoreni online tečajevi bili među perspektivnijim načinima za podizanje obrazovne razine diljem svijeta. Jedan od najpopularnijih tečajeva bio je o moralnoj filozofiji koji je Sandel godinama držao za svoje studente na Harvardu.

Kako je Sandel filozofske koncepte približio tako velikom broju ljudi? Odgovor je vrlo jednostavan: na svojim je satovima uvijek davao provokativne primjere i složene moralne dvojbe koje su uvelike podsjećale na igru; njegovi su primjeri bili izazovni, ali i zabavni.

Kad smo uključeni u iskustva koja obuhvaćaju igru i zaigranost, tj. kreativnost i znatiželju, smisao za humor, ugodu i spontanost, tad se možemo istodobno posvetiti rješavanju problema, ali i uživati u tome. Radi se o dinamici koja je u psihologiji poznata kao „tok”

Ova kombinacija osjećaja pojedince usredotočuje na rješavanje problema, bez obzira na to radi li se o igranju videoigre, improviziranju u džez-glazbi ili druženju s prijateljima.

Zaigrana iskustva temelje se na užitku i intrinzičnoj motivaciji, što ljudima omogućuje da pronalaze nove načine rješavanja problema, ispitaju svoje hipoteze i ponavljaju ih bez straha od neuspjeha. Pojedinci zaigranog načina razmišljanja sami reguliraju svoj rad i pritom primjenjuju koliko god pokušaja im je potrebno te napreduju vlastitim tempom.

Usporedbe između igre i uvjeta pod kojima ljudi prirodno uče prikazuju nešto što je ključno za obrazovanje: možda bismo učenje shvaćali ozbiljnije kad bi ono više nalikovalo na igru.  

O ideji „zaigranog učenja” više možete saznati OVDJE. 

Prirodna veza između igre i učenja možda je najočitija kod djece. Istraživanja pokazuju da je igra prirodni način za razvijanje motoričkih, kognitivnih, društvenih i emocionalnih vještina. Stoga ne iznenađuje da je igra glavni faktor poučavanja i učenja u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju. 

Međutim, zaigranost jednako pridonosi učenju kod starijih pojedinaca – a to se ne mora nužno odvijati unutar okvira službenog školovanja. 

Stoga bi se obrazovna praksa – bez obzira na to radi li se o školama ili poslovnim uredima, igralištima ili izvannastavnim aktivnostima – morala graditi na pedagoškoj mehanici uz pomoć igre. 

U ovom bi se pristupu aktivnosti temeljile na jasnim i izazovnim zadatcima učenja, a pojedinci bi učili postupno i ponavljanjem, kombinirajući praktično iskustvo s neposrednim i kontinuiranim povratnim informacijama.

Edukatori stoga moraju osmisliti opsežne prakse poučavanja radi razvijanja znatiželje i užitka u učenju. Neki učitelji već usvajaju takve prakse. Grupa danskih učitelja stvorila je alate za promatranje zaigranog učenja i odražavanje, upravljanje učionicom i stvaranje okruženja za učenje. A da bi se takve prakse ostvarile najvažnije je odgovarajuće vrijeme i podrška kolega te prilike za profesionalni razvoj.

Svaki učenik zaslužuje doživjeti zadovoljstvo koje osjećamo kad nešto dobije smisao i kad to uspijemo staviti u kontekst vlastitog znanja i svijeta oko nas. Učenici bi se trebali osjećati uzbuđeno i željno razviti svoje razumijevanje i proširiti ga u drugim područjima. Nažalost, ovaj je osjećaj prilično rijedak za mnoge učenike diljem svijeta, ali zaigranija perspektiva na poučavanje i učenje može pomoći da to učinimo svakidašnjicom.

……………..

NAPOMENA

  • Blog OECD Education & Skills Today raspravlja o postojećim i novim problemima u obrazovanju, koji uključuju uspješnost učenika na međunarodnim ispitima (PISA), vještine 21. stoljeća, kretanja u višem obrazovanju, učenje u ranom djetinjstvu i dr.
  • Izvor: oecdeducationtoday.blogspot.hr
Vezani članci
Školski portal: Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

Ona nemaju nikakve veze sa silom i imaju sve veze…

Školski portal:  Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Međutim, obrazovanje se ne svodi samo na lekcije u učionici.…

Školski portal: Kako uče najbolji učenici

Kako uče najbolji učenici

… kako napreduju, osjećajući pritom kako sve više zaostaju. To…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Radi se o maturantici III. gimnazije…

Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje…

Školski portal: Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Matematika je mnogo više od toga!…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…