Školstvo u medijima
ONA JE BILA JEDNA OD ONE DJECE KOJA SU RADOSNO ULAZILA U UČIONICU SVAKOG DANA
Nitko vas ne može pripremiti za emocionalnu cijenu poučavanja
objavljeno: 10. srpnja 2019.

Nije htjela prestati dolaziti u školu ljeti. Bila je jedna od one djece koja su radosno ulazila u učionicu svakog dana, ali nije toliko željno kao druga djeca iščekivala izlazak iz učionice.

Osjećala sam da mi suze naviru na oči. Moja je učionica za nju bila sigurna oaza, što sam željela da bude i za sve moje učenike. Priželjkivala  sam da budu malo tužni zbog odlaska jer bi to značilo da su voljeli biti dio moje učionice. To bi značilo da sam kao učitelj obavila dobar posao.

Međutim, nitko me nije pripremio za ovo. Nisam imala razloga vjerovati da je ova djevojčica zlostavljana. Nisam imala razloga vjerovati da nije primila ljubav kod kuće, ali činjenica da me je ova trećašica zadnjeg dana škole držala za nogu, potpuno me uznemirila.

Nisam bila spremna. Nisam bila spremna ni u mnogim drugim okolnostima koje sam doživjela u školi. Svakog dana osjećam stezanje srca koje nisam očekivala. Nikad ne znamo čemu se učenici kod kuće vraćaju. Katkad kažu ponešto što me zabrine, ali sam prisiljena kretati se unutar određenih okvira.

Kao učitelj, trebala bih se držati na udaljenosti. Nisam savjetnik. Trebala bih postaviti crvenu crtu i pokazivati ​​suosjećanje, a ne znatiželju. Trebala bih provesti sedam sati dnevno sa svojim učenicima i isključiti se kad napuste učionicu i odu kući.

Želite se pobrinuti da svaka mala osoba, kad napusti vašu učionicu, bude sposobna iskoristiti pun potencijal koji ste vidjeli u njima. Trudim se ne biti „helikopter-učitelj“, ali poučavanje je, bez svake sumnje, najbliže roditeljstvu.

Kazati da se ne trebam brinuti za dobrobit svojih učenika isto je što i kazati da se ne trebam brinuti za dobrobit vlastite djece. 1.170 sati. To je broj sati koje provedete sa svojim učenicima tijekom školske godine. Čak i uza sve gradivo, ometanja nastave i kaos, ostaje dostatno vremena za rast, povezivanje i brigu.

Nitko nas nije pripremio za stvarnost u školi. Na fakultetu smo naučili kako napisati plan sata, naučili smo mnogo o dječjoj psihologiji, ali nikad nismo učili na koji će način briga o djeci psihološki utjecati na nas same. Učili smo o filozofiji koja stoji iza rada u obrazovnom sustavu, ali ja još nisam pronašla filozofiju koja bi mi pomogla da se emotivno odijelim od svojih učenika.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Bored Teachers – mjesto za učitelje svih razina gdje mogu pronaći humor u frustraciji, iscrpljenosti i kompleksnosti koja dolazi s ovim zanimanjem
  • Izvor: boredteachers.com