PRAVILA UKLJUČIVANJA UČENIKA U SUVREMENOJ UČIONICI

Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

četvrtak, 11. srpnja 2019.

Ako ste već čuli izraz „pravila angažiranja“, znajte da se tradicionalno koristio u vojnoj taktici. Međutim, vjerojatno možete pretpostaviti da su pravila angažiranja u suvremenoj učionici mnogo drugačija.

Oni žele uživati u učenju koje privlači njihovu pozornost

Ona nemaju nikakve veze sa silom i imaju sve veze sa suradnjom i povezanošću. To je skup strategija za postizanje smislene povezanosti i dubokog učenja.

Današnji su učenici povezani i informirani. Žele uživati ​​u učenju koje privlači njihovu pozornost i drži ih zainteresiranima i znatiželjnima da nauče više. To je cilj svih metoda poučavanja. Slijedi šest najboljih pravila angažiranosti u suvremenoj učionici koja se mogu primijeniti na svaki predmet i svaku razinu.

■  UČENJE PRIPADA UČENICIMA

Teško ćete naći intelektualnu ili emocionalnu čarobnu pilulu koja će osigurati angažiranost u suvremenoj učionici. Ipak, većina izvora slaže se u jednome – učenici pokazuju zanimanje za učenje kad im se dodijeli nadzor nad njim.

Prebacivanje odgovornosti za učenje na naše učenike prvi je korak u osiguravanju angažiranosti jer učenici su oni kojima učenje pripada. Učenje ne pripada učiteljima i nastavnicima. Samo učenici mogu to učiniti kroz volju i interes. Učitelj predstavlja i otkriva putove prema učenju i olakšava ga. Međutim, učenici su ti koji moraju koračati tim stazama i doživjeti ono što im se nađe na putu.

■  OSIGURAJTE ISKUSTVA KOJA GRADE ODNOSE

Ljudi su društvena bića. Naša najbolja iskustva vezana su za igru, rad i učenje s drugima. Suradnja i timski rad grade razumijevanje i empatiju. Oni ujedinjuju umove u areni gdje mogu podijeliti svakodnevna iskustva i steći nova znanja u postizanju zajedničkog cilja. Odnosi koji su izgrađeni od zajedničkog rješavanja problema organski su i često iskreni, katkad mogu trajati cijeli život i omogućiti nevjerojatna iskustva učenja.

■  KORISTITE UČENJE TEMELJENO NA ISTRAŽIVANJU

Već smo pisali o značajkama učenja temeljenoga na istraživanju i zašto ono ima mnoge prednosti u odnosu prema drugim metodama.

Zašto današnji učenici na njega tako dobro reagiraju? Zato što  istraživanje pobuđuje zanimanje. Pitanjima koja će povesti raspravu i potaknuti kontemplaciju i još dublja pitanja, učenici će preuzeti vodstvo, a učenju će uvijek prethoditi zanimanje.

■  RASTITE ZAJEDNO SA SVOJIM UČENICIMA

Prema dr. sc. Maryellen WEIMER, u članku „Načini postizanja uključenosti učenika u nastavu“, važno je da pratimo promjenjive potrebe svojih učenika u smislu održavanja odgovarajuće razine angažiranosti. Ona kaže:

„Institucija nikad ne bi trebala biti zadovoljna načinom na koji promiče angažiranost učenika. Pojavljuju se novi dokazi istraživanja da se učenici mijenjaju, a tome treba prilagođavati institucionalne prakse. Angažiranost se ne treba samo promicati, također se mora održavati.“

Ima smisla držati korak s onima koje poučavamo. Prije nekoliko desetljeća bili smo svjedoci početka onoga što je nekada bilo nezamislivo, svjedočili smo prodiranju tehnologije u svako područje života, uključujući obrazovanje. To je dokaz da su svijet oko nas i naši učenici u stanju stalnoga gibanja. Da bismo im kao odgajatelji mogli pomoći na njima potreban način, moramo učiniti sve da bismo se uskladili s njihovom brzinom.

■  KORISTITE SE S MANJE, ALI VIŠE BITNIH PITANJA

Duboko ispitivanje vodi dubokom razmišljanju kad odgovori vode do još više pitanja i dubljeg istraživanja.

Prostor za učenje moguće je ispuniti jednostavnim potpitanjem nakon pitanja, ali to nije način na koji ćemo navesti učenike da razmišljaju i uče.

Jednostavno pitanje poput „Što mislite?" može značiti potpuni preokret. Kad otvorite vrata, otkrit ćete novi svijet u vašim učenicima koji čeka da izađe na površinu. Svako učenje treba započeti pitanjem koje izaziva razmišljanje i nema jednostavan odgovor. Rasprava o tom pitanju ponudit će toliko koristi u smislu angažiranosti, konteksta i bitnosti.

■  OTKRIJTE ŠTO UČENICI IMAJU OD TOGA

Jedno od najopasnijih pitanja koje bi svaki učenik mogao postaviti jest: „Za što će mi to trebati?" Samo da znate, odgovor da je to dio kurikula nije točan. Umjesto toga, iskoristite priliku povezati se s onime što zanima vaše učenike vezujući sadržaj za njihovu svijest o svijetu izvan škole.

Razmotrite kako će ono što podučavate biti od koristi vašim učenicima. Kako će se time koristiti izvan svojih formativnih godina? Gdje se mogu pronaći slučajevi ili okolnosti u kojima se određeno znanje koristi upravo sada? Što će izazvati njihovu emotivnu reakciju? Kako možemo izazvati uzbuđenje, znatiželju ili ogorčenje.

Ako to uspijete, pogodili ste u živac. Sad imate učenika koji je spreman sudjelovati i, iznad svega, voljan učiti.

………………

NAPOMENA

  • SAD: Wabisabi Learning – tvrtka koja se bavi transformacijom učenja uz pomoć inovativnih aplikacija, izvora, profesionalnog usavršavanja, savjetovanja i prikupljanja fondova
  • Izvor: wabisabilelearning.com
Vezani članci
Školski portal: Druženje učenika i roditelja u prirodi

Druženje učenika i roditelja u prirodi

Uvijek su se okupljali u ribičkom domu SRD Som, uz…

Školski portal:  Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Izvucite djecu iz učionica i poučavajte na otvorenome

Međutim, obrazovanje se ne svodi samo na lekcije u učionici.…

Školski portal: Zašto bi učenje trebalo više nalikovati na igru

Zašto bi učenje trebalo više nalikovati na igru

…intelektualne rock zvijezde. U ono su vrijeme otvoreni online tečajevi bili…

5+ klub
Stručni skupovi Školske knjige
Slovopis
e priručnik
Preuzimanje digitalnih udžbenika
Preuzimanje višemedijskih materijala
Preuzimanje višemedijskih materijala za srednju školu
E-priručnik Tehnička podrška
Lente vremena
Školski portal: Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Iva BARAĆ jedina riješila Matematiku i Fiziku bez greške

Radi se o maturantici III. gimnazije…

Školski portal: Što djeca najviše trebaju od učitelja

Što djeca najviše trebaju od učitelja

Već 20 godina postavljam to pitanje…

Školski portal: Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Čitanje može proširiti ono što djeca misle o matematici

Matematika je mnogo više od toga!…

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

Finska postaje prva zemlja koja će ukinuti sve školske predmete

...nego su odlučili provesti revoluciju svojeg…

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto djeca danas šute, sjede i plaše se lopte?

Zašto je važna dinamička akomodacija i…

Zašto su učitelji tako umorni

Zašto su učitelji tako umorni

Ako ste poput većine učitelja koje…