Školstvo u medijima
UČITELJI I RODITELJI
Kako zauvijek ukloniti pritužbe roditelja
objavljeno: 19. srpnja 2019.

Najbolji način da se nosite s pritužbama roditelja jest da ih pristojno poslušate i zatim poduzmete određene korake. Ispravite ono što ih muči, ublažite njihove strahove i napravite sve što je potrebno da biste vratili njihovo povjerenje u vas i vaš program.

Učitelji koji se uvrijede i zauzmu obrambeni stav kad roditelj propitkuje njihov način poučavanja rade pogrešku. Ako nisu oprezni, mogli bi se naći u bitci u kojoj nikad neće pobijediti.

Vaš ugled u vašoj školskoj zajednici ključan je i ništa nije vrijedno njegova ugrožavanja, bez obzira na to što mislite da ste „zasigurno u pravu“. Roditelji žele da budete dobri u svom poslu i najbolje je prema njima se odnositi kao prema cijenjenim kupcima.

Ipak, nikad nije dobar osjećaj čuti pritužbe nezadovoljnog roditelja. Najbolja je strategija  nikad im ne dati razlog za pritužbu. Ono što slijedi jest osam načina na koje možete zauvijek ukloniti pritužbe roditelja.

  • POŠALJITE RODITELJIMA INFORMACIJSKI PAKET TIJEKOM DRUGOG TJEDNA ŠKOLE u kojem je potanko opisan vaš plan upravljanja učionicom, smjernice u vezi s domaćom zadaćom i postupak odlaska na zahod. Najviše je pritužaba upravo zbog prethodno navedenoga. Neka informacije budu jasne i jednostavne za čitanje. Vrijeme koje je potrebno za čitanje cijelog paketa treba biti manje od deset minuta. Pošaljite ga nakon tjedan dana upućivanja učenika u te iste informacije.
  • OZNAČITE MJESTO ZA POTPIS NA DNU ZADNJE STRANICE SVOG PAKETA. Neka i učenik i roditelj potpišu izjavu: „Pročitali smo, razumjeli i raspravljali o informacijskom paketu.“ Potpisana izjava mora biti poslana u školu. Roditelj zatim čuva paket kao podsjetnik. Dopustite učenicima nekoliko dana da vrate potpisane izjave i zatim ih pohranite na sigurno.
  • NA RODITELJSKOM SASTANKU POTANKO PROĐITE S RODITELJIMA KROZ INFORMACIJSKI PAKET I OMOGUĆITE IM DA POSTAVLJAJU PITANJA DA BISTE RAZJASNILI BILO KAKVE NEJASNOĆE. Recite roditeljima pod kojim ćete im se uvjetima obratiti. Mnoge pritužbe počinju s: „Nisam znao ovo u vezi sa svojom kćeri“ ili „Zašto mi niste javili da je moj sin učinio to?“ Nitko ne voli biti iznenađen.
  • JEDNOM MJESEČNO POŠALJITE RODITELJIMA IZVJEŠTAJ O NAPRETKU. Koristite se jednostavnim formatom, pola stranice papira koju ćete ispuniti za svakog učenika. To može biti i spisak u obliku kućica s kvačicama. Jednostavno dajte roditeljima činjenice. Uključite broj nenapisanih domaćih zadaća i loše ocjene testova. Napišite komentare samo ako su potrebni. Izvještaji moraju biti potpisani i vraćeni u roku od par dana. Zatim ih spremite za buduće obavijesti.
  • NEKA VAŠA UČIONICA UVIJEK BUDE OTVORENA. Pozovite roditelje da posjete vašu učionicu kad god žele i pripremite stolce za posjetitelje. To pokazuje da poštujete njihovu angažiranost. Učitelji koji više vole poučavati iza zatvorenih vrata jesu oni koji se često nađu na meti nesretnih roditelja.
  • NEMOJTE VIKATI. Osim stvaranja napetosti, takve štetne metode ne djeluju dugoročno i jamče da ćete, prije ili poslije, primiti pritužbe. A takve vrste pritužaba  osobito su sramotne i gotovo je nemoguće odgovoriti na njih. Umjesto toga, slijedite svoj plan upravljanja učionicom do posljednjeg slova.
  • KORISTITE SE JEDNOSTAVNIM SMJERNICAMA ZA PISANJE DOMAĆE ZADAĆE. Pobrinite se da roditelji ne moraju raditi ništa više od nadziranja iz daljine. Previše učenika ne razumije domaću zadaću, a roditelji im je zatim kod kuće moraju objašnjavati. Jedan od ključnih načina da dobijete domaću zadaću svakog dana jest da zadate samo ono što su učenici dokazali da razumiju. Domaća je zadaća između vas i vaših učenika. Roditelji se ne bi trebali miješati.
  • POBRINITE SE DA VAŠI UČENICI UŽIVAJU U TOME ŠTO SU DIO VAŠEG RAZREDA. Sretni učenici podrazumijevaju jednako sretne roditelje. 

Slijedite navedenih osam strategija i zaštitit ćete svoju učionicu od pritužaba. Ako proaktivno odgovorite na moguće pritužbe, više ih nećete dobivati.

…………………..

NAPOMENA

  • SAD: Blog Smart Classroom Management jest projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko najprodavanijih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com