Školstvo u medijima
KAKO POSTIĆI DA MALIŠANI ZAVOLE ŠKOLU
Moj prioritet za prvi dan škole
objavljeno: 31. srpnja 2019.

Međutim, to nije moj prioritet kad je riječ o prvom danu škole. A ne bi trebao biti ni vaš!

Prije nekoliko godina u razgovoru s Jennifer GONZALEZ koja vodi blog Cult of Pedagogy, spomenuo sam svoj prioritet za prvi dan škole i iznenadio neke ljude.

Naime, riječ je o sljedećemu: moj prioritet za prvi dan škole jest postići da moji učenici zavole biti u mojoj učionici.

 Zašto? Zato što to ima mnogo veze s učinkovitim poučavanjem i upravljanjem učionicom.

Vidite, kada dobijete tridesetak novih, uplašenih i nervoznih učenika i uspijete postići da  se oni osjećaju ugodno, da budu opušteni i uzbuđeni jer su u vašoj učionici, tad imate veliku prednost koja od samog početka može sve promijeniti.

Time aktivirate njihovu istinsku motivaciju za slušanjem i učenjem.

Uvodite Zakon reciprociteta zbog kojeg vam oni žele vratiti dobrim ponašanjem i angažmanom jer ste stvorili učionicu koju vole.

Još važnije, to je najučinkovitiji potez koji možete napraviti da bi vaš zakon pravila i posljedica učenicima bio važan.

Štoviše, svaki će učenik u vašem razredu sa svojim roditeljima podijeliti koliko je uzbuđen što vas ima kao svog učitelja, što odmah stavlja obitelj na vašu stranu, u vaš kut.

Stoga, kako to postići? Kako prvog dana na vaše učenike ostaviti dojam odličnoga zbog kojeg će oni poželjeti biti dio vaše učionice?

To je zapravo vrlo jednostavno:                                                                                                                                          

  • Smiješite se.
  • Budite ljubazni.
  • Budite iskreni.
  • Budite otvoreni.
  • Budite jasni.
  • Budite autentični.

Prigrlite radost koju poučavanje nudi – strast, uzbuđenje, dobre odnose s učenicima. Prenesite im sva svoja očekivanja i odgovornosti jasno i vrlo potanko.

Naglasite da je vaš plan upravljanja učionicom namijenjen njima, a ne vama, a njegova jedina svrha jest zaštiti njihov0 pravo na učenje i uživanje u školi i da ih pritom nitko ne gnjavi, ne zlostavlja ili ometa.

Zatim im obećajte da ćete se do posljednjeg slova držati svog plana upravljanja učionicom.

Poučite ih barem jednoj rutini – poput ulaženja u učionicu ili postrojavanja za objed – s istom energijom i predanošću s kojom biste poučavali bilo koju lekciju, znanstvenu metodu ili osnove gramatike.

Neka vaša prva predavanja u školskoj godini budu dinamična, uključite u njih učenike. Koristite se humorom, budite jasni, svrhoviti i zatim odgovornost za razumijevanje predajte učenicima.

Dopustite im da iskuse uspjeh odmah na početku i recite im to. Dajte im povratne informacije svojom izravnom i zasluženom pohvalom.

Pokažite im da će u vašoj učionici učenje uvijek biti na prvome mjestu.

Već u dobi od pet godina djeca mogu prepoznati odlično poučavanje. Njihova zahvalnost što imaju vas kao učitelja i što su u vašoj učionici neće proći neprimijećeno ili neuzvraćeno. Oni će željeti slušati, dobro se ponašati i udovoljiti vam.

Ako učenici već prvog dana budu iskusili dobrobiti vaše učionice, to će vam osigurati neposredan utjecaj, poštovanje i odnos na kakvu čak i najiskusniji učitelji moraju tjednima raditi, a vi ćete hrabro koračati prema najboljoj školskoj godini koju će vaši učenici ikad imati.

 ……………..

NAPOMENA:

  • Blog Smart Classroom Management je projekt Michaela Linsina, učitelja s 27 godina iskustva i autora nekoliko najbolje prodavanih knjiga. Smart Classroom Management jedan je od najposjećenijih blogova posvećenih temi upravljanja učionicom, s više od 120 000 pretplatnika.
  • Izvor: smartclassroommanagement.com