Školstvo u medijima
ŠTO UČENICI ŽELE DA ZNATE
Dragi dosadni učitelju…
objavljeno: 8. kolovoza 2019.

Ja sam onaj koji neprestano zuri u prozor gledajući u to divno mjesto koje se zove „svijet“. Želim izaći i istraživati, doživjeti ga, igrati se i komunicirati s njim.

Nemam volje sjediti odgovarajući s „da“ ili „ne“ na pitanja vezana uz razne (katkad dosadne) teme. Možda nećete vjerovati, ali ja sam kreativan. Potajno, dakako.

Dragi učitelju,

imate li sekundu vremena da čujete poneki moj prijedlog kako zbivanja učiniti zanimljivijima? Čak iako ne bude djelovalo, vaša će dobra volja biti cijenjena.

POZNAJEŠ LI ME?

Ja sam onaj s 2000 sljedbenika.

Na nastavi sam možda tih, ali ja sam zapravo vrlo društveno biće. Na Facebooku, Twitteru, Instagramu. Ja sam također muzikalan. Postoji li način da uključimo društvene mreže u nastavu? Pronašao sam zanimljiv blog s idejama za nastavu, možda biste htjeli pogledati?

POZNAJEŠ LI ME?

Ja sam onaj čiji se roditelji rastaju.

Morao sam spavati kod djeda i bake jer su se moji roditelji opet svađali. Nisam vam rekao, ali moji se roditelji rastaju. Postoji razlog zašto moje misli često odlutaju kroz prozore izvan učionice.

Pomisao na to da ću živjeti daleko od mame ili tate za mene je vrlo bolna. Oprostite što nisam sto posto prisutna na nastavi, ali progledajte mi kroz prste nekoliko dana. Ono što bi mi uistinu pomoglo jest kad biste se uspjeli složiti s mojim roditeljima i udružiti se  s njima.

POZNAJEŠ LI ME?

 Ja sam onaj koji na igralištu stoji sam.

S obzirom na to da kod kuće ne dobivam dovoljno pozornosti, moji roditelji ne vide moje modrice. Umoran sam od nasilja druge djece. Umoran sam od osjećaja osamljenosti.

Čime sam zaslužio da mi se toliko rugaju? Trebam li vratiti istom mjerom ili promijeniti školu? Mogu li se, dragi učitelju, obratiti vama da bismo to zajedno riješili?

POZNAJEŠ LI ME?

Ja sam onaj koji voli igrati videoigrice.

Interaktivnost na nastavi čini učionicu zabavnim mjestom. Što bi se dogodilo kad bi učitelji isprobali digitalne alate da bi potaknuli kreativnost i interaktivnost na nastavi?

Googleova učionica, primjerice, ima nešto cool. BookWidget! POGLEDAJTE SLJEDEĆI POST

Ili se možete koristiti memovima, smiješnim slikama s domišljatim citatima. Sviđaju mi se jer često prikazuju stvarno stanje uz dozu sarkazma.

POZNAJEŠ LI ME?

Ja sam onaj koji nije potpuno svjestan svojih sposobnosti.

Katkad sam umoran od ocjenjivanja svega što radim. Jesu li ocjene doista jedini način da me procijenite. Što točno znače te ocjene? Kako možemo mi učenici procijeniti sami sebe? Volio bih neke stvarne, smislene povratne informacije, ne samo broj. Riječi govore mnogo više od jednog broja.

POZNAJEŠ LI ME?

Ja sam onaj koji dobiva zastarjeli nastavni materijal.

Neki moji učitelji iz godine u godinu govore jedno te isto. Da, znamo, čuli smo. Bilo bi lijepo kad biste malo osvježili svoje nastavne materijale. Možda biste mogli uključiti prikaze iz ove godine, ili barem ovog desetljeća.

Možda bismo vam mi, vaši učenici, mogli pomoći? Postoji mnogo jednostavnih besplatnih mrežnih alata za uporabu. Blog u nastavku sadržava popis nekih od alata.

Poznajete li me sad malo bolje?

Nadam se da će vam ovi savjeti pomoći da shvatite kako se osjećam ja, kao učenik. Uzmite ovaj članak kao savjet, ne kritiku. Znamo da, kao učitelj, imate mnogo toga na umu, nadam se da će vam perspektiva učenika malo pomoći da ponešto posložite na pravi način.

………………

NAPOMENA

  • SAD: BookWidgetsportal posvećen spajanju strastvenih učitelja i tehnologije u cilju ostvarivanja maksimalnog potencijala učenika
  • Izvor: bookwidgets.com