Iz školskog svijeta
17. TRAVNJA – DAN RAVNOPRAVNOSTI
Znanstvenice koje mijenjaju svijet
objavljeno: 17. travnja 2015.

… koje inspiriraju druge žene da slijede njihov put u stvaranju povijesti“, rekla je Irina Bokova, glavna direktorica UNESCO-a, na početku ceremonije. 

Laureatkinje su bile prof. Rajaâ Cherkaoui El Moursli (Maroko), prof. Yi Xie (Kina), prof. Dame Carol Robinson (Velika Britanija), prof. Thaisa Storchi Bergmann (Brazil) te prof. Molly S. Shoichet (Kanada).

Tim se znanstvenicama odala počast zbog iznimnih otkrića na području prirodnih znanosti. One svakodnevno dokazuju da žene mogu puno pridonijeti znanstvenom napretku na području kojim još uvelike dominiraju muškarci.

Samo 30 posto istraživača na svijetu su žene, a mnoge barijere i prepreke obeshrabruju ih. Ipak, žene ponekad čine više od polovice studenata u prirodnim znanostima, ali taj stupanj naglo opada na razini stjecanja doktorata.

Iz tog razloga partnerstvo L’Oréal – UNESCO utemeljilo je program International Rising Talents, namijenjen napredovanju mladih žena u svijetu znanosti.

Znanost je ključ održive budućnosti.

Rješenja trenutačnih globalnih izazova, uključujući iskorjenjivanje siromaštva, održivi ekonomski razvoj, rast populacije i upravljanje resursima, dolaze iz svih disciplina i područja istraživanja.

Nijedno društvo ne može si priuštiti da ostavi polovicu svoje inteligencije po strani. Putem programa Za žene u znanosti UNESCO i L’Oréal Corporate Foundation osiguravaju promociju izvanrednim ženama u znanosti radi suprotstavljanja spolnim predrasudama.

Znanost sama ne poznaje granice i ne diskriminira – ona je spolno neutralna i ne vidi rasu. Da bi osigurala da znanost služi interesima svih, znanstvena zajednica trebala bi biti raznolika poput društva. Glasovi žena, koje čine polovicu čovječanstva, moraju se čuti želimo li da znanstvena istraživanja riješe naše najhitnije probleme.

 

Izvor:

http://www.unesco.org/new/en/unesco/themes/gender-equality/single-view-gender/news/recognizing_extraordinary_women_who_push_back_the_frontiers_of_knowledge/#.VSsDypP06cU